poster

Viva Maria!

  • Francie

    Viva María!

  • Slovensko

    Viva Maria!

  • Velká Británie

    Viva Maria!

Komedie / Western

Francie / Itálie, 1965, 120 min

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Viva Maria! je pro mne trošku nepochopitelný film. Nepovažuji ho za komedii, za western a v podstatě ani za cokoli jiného, co by zavánělo jednoznačností. Je tam od všeho trochu - od terorismu, přes kabaret, naznačenou nahotu, záchvěvy nové vlny až po revoluci. Samozřejmě mne potěšily krásky s úsměvem odhazující kostýmy či ladně mačkající spoušť kulometu, ale od zpočátku pobaveného úsměvu jsem se přesunul k úsměvu zdvořilostnímu a poslední půlhodinu jsem, již s lehce křečovitým výrazem v tváři, doufal v záchranu od svého obvyklého nepřítele - závěrečných titulků.(8.10.2011)

  • cheyene
    ***

    S westernem to tedy má pramálo společného, to si řekněme hned na úvod. Možná, že se tento žánr snaží lehce parodovat, ale stejně moc westernového ducha tento snímek nemá. Jde spíše o dobrodružný film, který je místy zbytečně rozvláčný, zejména úvod je zdlouhavý a zbytečnými oklikami nás vede k jádru celého příběhu - k zapojení do revoluce. Zde už je snímek značně zábavnější. Na komedii tu však bylo málo humoru, alespoň já se zasmál pouze párkrát. Přesto však šlo o celkem příjemnou oddechovku s proslulou Brigitte Bardot.(27.12.2014)

  • honajz
    **

    Francouzský režisér Louis Malle netočí tradiční filmy, ale spíše jakési surreálné bizarnosti. Viva Maria! žel zůstala na půl cestě. A to na půl cestě mezi surreálnou hříčkou a jakýmsi odlehčeným, avšak dramatem. Úvod snímku je pojat jako kramářská píseň a dozvíme se o minulosti dívky (Brigitte Bardot), která coby Irka s otcem bojovala proti nenáviděným Angličanům a pomáhala vyhazovat do vzduchu jejich budovy, kasárna a mosty. Pokračovali s tím i v USA, kde byl otec vojáky zabit, a tak Maria utíká do Mexika. Zde se seznámí s kočovnou společností a její majitelkou (Jeanne Moreau). Když jí však místní vojsko, spřažené s místní církví, zabije milence, rozpoutají obě ženy občanskou válku. Dalo by se říci, že by film klidně mohl být pojat jako vážný námět. Malle jej však rozvádí ve svém stylu - tj. úletově, sem tam parodicky, surrealismu je zde minimálně, zato hodně vtípků - puška se zrcátkem, střílející za roh, cvičení holuby s výbušnými granáty, rozbité nástroje v mučírně, hlava v dlaních... Avšak pořád je to málo a film balancuje právě mezi dramatem a totální parodií, přičemž se nedokáže rozhodnout, kam se spíše přiklonit. Nehledě na to, že parodický je v prvních minutách a v poslední půlhodině a mezitím sledujeme hodně písničkových výstupů v kabaretu, jež po hodině začnou nudit, protože nic nového k ději nepřinášejí, a sledovat jen, jak se z mladé dívky postupně stává profesionální zpěvačka, nijak moc nezabaví. Kdysi jsem na ČT zahlédl jen závěr a ten se mi moc líbil. Teď, když jsem viděl film celý, jsem spíše zklamán nenaplněným potenciálem a jeho celkovou neujasněností.(21.10.2009)

  • plechulka
    ****

    Původně jsem chtěla dát jen "za tři", protože když jsem tenhle film teď poprvé od dětství viděla, zas až tak úžasný mi nepřipadal. Navíc jsem si myslela, že to, že mám spoustu scén vrytých od jediného zkouknutí před cca 30 lety (nejen puška-zárožačka, ale i kouzelníkovy hrdličky nosící granáty apod.) je čistě má obscese. A ejhle - jak si tak čtu, ono "dílo" se vrylo spoustě lidem a to už je k zamyšlení - v podstatě lehká komedie a tak nezapomenutelná - čím to asi je....? Každý z nás viděl určitě spoustu "závažnějších" filmů a po letech si nevybaví skoro nic! Takže zvedám o hvězdičku za nejpomenovatelné COSI, co přetrvává v myslích diváků (a kdybych byla muž, pravděpodobně by půvaby Brigitte a Jeanne ještě navýšily...)!(13.10.2008)

  • argenson
    ***

    Pochopil jsem, že Louise Malle není snadné pochopit. Snad jsem ještě neviděl dvouhodinovej film, v němž se první hodina tak diametrálně liší od té druhé. Dodávám, že ta první je neskutečně zdlouhavá nuda a lehce nelogické intro k té druhé (ovšem tomu hodinovému intro předchází ještě méně logický prolog úplně v začátku). Ano, svlékají se tu dvě tehdy nejslavnější francouzské hvězdy, ale to je tak všechno. Druhá hodina je naopak neskutečně akční. Revoluce vedená bůhvíkým kdoví proti komu a hlavně proč. Ale v tom byla možná ta parodie. Aha. Ale jo, má to docela dost povedených gagů, které ani po padesáti letech nezestárly, a dva tři vtipné dialogy. Plus půvabnou, i když trochu zbytečnou roli i u nás známé Paulette Dubost. Původně jsem chtěl dát dvě, ale nakonec smířlivě přihazuju třetí za historicky ojedinělé setkání Brigitte Bardot a Jeanne Moreau.(15.7.2013)

  • - Roli revolucionáře Florese, kterou ztvárnil George Hamilton, měl původně hrát Alain Delon. (Cherish)

  • - Krátko po vydaní filmu Rudi Dutschke z radikálne ľavicového študentského hnutia založil skupinu "Viva Maria Group", ktorá bola voľnou vetvou organizácie Študenti za demokratickú spoločnosť (SDS). Cieľom skupiny bolo popularizovať diskusie o vypuknutí revolúcií v krajinách tretieho sveta. (whack)

  • - Exteriéry fiktivního San Miguelu se natáčely v Mexiku. (Cherish)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace