Reklama

Reklama

Dvě zlomené duše, které spojí spalující vášeň. Susan SarandonováJames Spader v příběhu milostného vzplanutí odvážné ženy a mladšího muže... Bílý palác představuje netradiční místo k seznámení, jedná se totiž o rychlé občerstvení s hamburgery. Právě zde dochází k prvnímu a bouřlivému setkání místní servírky Nory a úspěšného mladíka Maxe. Když se později úplnou náhodou znovu shledávají v zapadlém nočním baru, podaří se jim překonat prvotní rozpaky a společně prožijí nezapomenutelnou noc plnou vášně. Zdánlivý románek na jednu noc se nečekaně rozvíjí v hluboký vztah porozumění dvou zlomených duší ze St. Louis, které pojí smutná a tragická minulost. Zatímco temperamentní Noře zemřel mladý syn, Max přišel při autonehodě o svou milovanou manželku. Vzájemná žádostivost ale nedokáže tak lehce zahojit rány na duši, proto jejich milostný vztah prochází turbulentním vývojem. Osudové lásce navíc nepřejí společenské bariéry v podobě výrazného věkového rozdílu a odlišného sociálního statusu. Pokud nechtějí ztratit naději na společnou budoucnost, musí ve svém nitru objevit nové hodnoty. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (38)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Román White Palace z roku 1987 byl první ze dvou knih Glenna Savana. Filmová verze přišla velmi brzy, reagovala na aktuální téma a na fakt, že jako debut to byl bestseller. Co se filmu týká, jeho atraktivita stojí a padá na chemii mezi Susan Sarandon a Jamesem Spaderem a to samo o sobě bohatě stačí na dobrý zážitek. Navíc jsou tu zajímavé reference na operetu Die Fledermaus (opereta a opera je znak lépe situovaného) nebo na reálie ze života Monroe (zájem o její životopis je znak dělnické třídy). Další podobná romance je Frankie & Johnny. ()

Brinkley 

všechny recenze uživatele

Já nevím, strašně ráda bych kvůli oběma hlavním představitelům dala víc, ale asi nejsem životem ještě tak semletá, abych tomuto příběhu uvěřila. Susan Sarandon vykreslila postarší číšnici Noru velmi reálně, ovšem postava Maxe... Jen příklad: nejdříve je nám představen coby prototyp odpovědnosti a pak si klidně sedne totálně zlitej za volant. Dosadit za ústřední dvojici méně schopné herce, asi bych Bílý palác po půl hodině vzdala a byla bych tak ušetřena poněkud směšného závěru. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tři roky po své slavné roli a rok před další si Susan Sarandon střihla roli starší učitelky vášně. Jistě to není klasický romantický film, na druhé straně zde jedinou překážkou stojí jakési společenské normy, které už ale v 90. letech jistě nebyly tak upjaté, jak se zde hovoří. Jistě, někdo se mohl dívat na ženu, která je starší než mladík přezíravě. Našli by se tací. Ale že by tedy Amerika tak svobodnou zemí, jak se o ní hovoří? Těžko říct. Spíše než se společností, jak se téměř na konci ukáže, bojují oba sami se sebou a se svými tragédiemi. Susan Sarandon zde ale jasně potvrzuje, že i v tomhle věku byla pořád kočka. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Vzťah medzi staršou ženou a mladým mužom z odlišných spoločenských tried naráža na obavy mladíka z prijatia ženy jeho rodinou (ako sa neskôr ukáže oprávnené). Jediné, čo môže udržať ich pomer je sila vzťahu. Námet o skôr narodenej partnerke nie je nový. Zaujímavé je napr. porovnanie s Fassbinderovým filmom Strach jesť duše. Mandoki konflikty s okolím, vyplývajúce z neprimeraného vekového rozdielu nestavia do popredia, zameriava sa spoločne prežité chvíle udržiavané vášňou, konfliktami, vyznaniami. Oproti nemeckému predchodcovi ale len kĺže po efektnom povrchu prvotného očarenia partnerom. Koniec je v znamení morálneho poučenia o úprimnej láske, ktorá prekoná všetky prekážky (hrdinovia sa pri jej verejnom prejavení dočkajú potlesku). Napriek tejto uhladenosti ide o pôsobivý príbeh, ukazujúci ako sa nielen spoločnosť, ale aj samotní aktéri vzťahu vzpierajú životu odlišnému od daných spoločensko - vzťahových vzorov a pravidiel. 70% ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Romantická dráma spájajúca osudy dvoch traumatizovaných ľudí, mladého úspešného Maxa a zrelej čašníčky Nory. Obaja totiž prišli o svojich milovaných, Max o manželku a Nora o syna. Tá naviac akoby trpela utkvelou fixáciou na Marilyn Monroe. To všetko spolu s vekovým a spoločenským rozdielom vytvára množstvo dramatických situácií, ktorých sa herci a produkcia zhostili celkom dobre. Produkcia naviac dodala kvalitný hudobný podklad, ktorý však na mnohých miestach akoby bol odniekiaľ vypožičaný. Tento netriviálny ľúbostný pomer však nakoniec končí banálnym happyendom. 65% ()

Galerie (48)

Reklama

Reklama