Reklama

Reklama

Obsahy(1)

LIDSKÁ SKVRNA je příběh váženého univerzitního profesora Colemana Silka (Anthony Hopkins), jenž si celým svým životem nesl jedno obrovské skličující tajemství. Tajemství, které se mu podařilo skrývat před svými dětmi, manželkou a přáteli celých 50 let až do doby, kdy do jeho života vstoupil spisovatel Nathan Zuckerman (Gary Sinise). Vypravěč tohoto příběhu, který se zatnul do Silkova tajemství, aby znovu oživil životopis skutečného Colemana Silka. Pravda o jeho identitě exploduje do spalujících a devastujících souvislostí. Divoký intimní cit k mladičké živelné bytosti Faunii (Nicole Kidman) už jen završil velikou tragédii jeho života. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (136)

Turiec 

všechny recenze uživatele

Spočiatku nie je jasné, či hlavnou líniou filmu je obvinenie židovského profesora z rasizmu, alebo jeho minulosť, či súčasný vzťah s mladučkou upratovačkou. Jednotlivé scény sú tvorené viacerými flashbackmi (návratmi do minulosti) a pretože chýba výraznejšia vodiaca niť príbehom, vyznieva to chaoticky. Nie je jasné, na čo sa má divák zamerať. Human Stain ma skvelé herecké obsadenie, ale toto viac-menej komorné dielo nedalo vyniknúť žiadnej hviezde. Na konci sa dočkáme logického rozuzlenia príbehu, ale „vďaka“ počiatočnému chaosu sa až sem nemusíme dostať. Vyústenie príbehu zachránilo inak mierne podpriemerný film, a preto dostáva hodnotenie ***1/2. Záver filmu možno niekoho presvedčí, aby si ho pozrel ešte raz. Pri ďalšom vzhliadnutí by už malo byť v príbehu jasnejšie. ()

matezzz 

všechny recenze uživatele

Nějak jsem tomu nemohl přijít na kloub. Pořád jsem čekal, kdy se stane něco, co mě zaujme, ale pak přišel konec. Neoblíbil jsem si žádnou postavu, děj mě nudil. Herecké obsazení by na první pohled mohlo hodně slibovat, bohužel scénář zaostává. Alespoň pro mě. Nevěděl jsem ale do čeho jdu, takže zklamaný jsem naštěstí moc nebyl. ()

Reklama

zputnik 

všechny recenze uživatele

Jak charakterizovat tento snímek? Řečeno slovy jedné z postav Andersonova snímku MAGNOLIA (1999): "Minulost je za námi, ale stále se s námi vleče." Ale nedá se zůstat pouze u tohoto. Pro mě osobně jde především o další výborně zpracované zamyšlení nad pokryteckým a přitroublým pojetím "boje proti rasismu". Podobně mi vyzněl například snímek STORYTELLING (2001) - prostě popis toho, co rádi nazýváme rasismem... a ejhle, ono tomu vždy tak není. Na straně druhé pak přehlížení toho, co je znepokojující a se silným rasistickým podtextem. LIDSKÁ SKVRNA na to jde oproti STORYTELLING přímočařeji, jasněji a s větším aspektem pouze na tu první stránku. Navíc vše podáno v dobrém filmařském zpracování a s dobrými hereckými výkony. O to více mě pak tento snímek překvapil a potěšil. Shrnuto a podtrženo: Nenudil jsem se, film mě pohltil. ()

pan.Kaplan 

všechny recenze uživatele

Přes poměrně nudné tempo filmu dávám po menší, ale zralé úvaze 85%. Proč? Tím důvodem není příjemný výkon Anthonyho Hopkinse, ani překvapivá poloha herectví Nicole Kidmanové, ale dvě vedlejší postavy, které ztvárnili Ed Harris a Gary Sinise. Je to komorní drama, které si nehraje na nic jiného. Je to velmi dojemné a místy hodně hloubavé. A aktuální, protože téma rasismu není v USA dodnes pořádně vyřešeno. Hodně doporučuji. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Elegatní a kultivovaný příběh o vztahu stárnoucího profesora univerzity s mladou vykonavavatelkou asi tří různých povolání poslal režisér Robert Benton do bahna nudy a čím víc minut filmu uběhlo, tak tím více film zabředával hlouběji a hlouběji. Chladný a odtažitý režisérův přístup k filmu je podle mě daný tím, že si potrpí na obrazovou stylizaci, ale náboj mu chybí téměř všude. Dokonce i sexuální scény, které jsou sice nasnímány velmi elegantě a decentně, přece jenom nikdo není zvědavý na nahého Anthonyho Hopkinse, jsou bez jakéhokoliv emoce o absenci jiskření se proto snad ani nemá cenu zmiňovat. Připadá mi to téměř až jako urážka, že v tak chatrně postaveném filmu se najdou výborné herecké výkony. Všichni bez vyjímky. Dovolil bych si k hercům jenom pár poznámek, první je ta, že můj oblíbený Ed Harris dokázal na celkovém place necelých deseti minut strhnout na sebe všechnu pozornost a ještě pár minut poté co byl ze scény pryč mi v hlavě stále pulzovala myšlenka na něj. Nejvíce překvapil Gary Sinise, rozhodně. Polonahá Nicole Kidman vypadá stále dobře, ale její "vlnění" a polehávání s Hopkinsem v posteli mě po chvíli přestalo bavit. Jako těžké selhání beru hudbu Rachel Portmanové, protože zpočátku sympatické tóny klavíru působí na konci až nepřijemně vlezle a jenom potrhují ty nejnegativnější pohledy na film, který sice trvá hodinu a tři čtvrtě, ale mě se to zdálo jako by to trvalo alespoň dvě a půl. A když to tak dám všechno dohromady a zamyslím se nad tím, tak mě napadne jenom to, že tohle asi nebude dobře. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (4)

  • Na severoamerickém kontinentu debutoval snímek během víkendu 31. 10. – 2. 11. 2003 v limitovaném počtu kin (160) a z diváků vydoloval 1,08 mil. dolarů. V promítačkách se udržel až do začátku února 2004 a celkově si odnesl 5 381 227 dolarů. (imro)
  • Román, který sloužil jako předloha pro film, patří do Americké trilogie spisovatele Philipa Rotha, která začala knihami „Americal Pastoral“ a „I Married a Communist“. (imro)
  • Režisér Robert Benton vstoupil na filmové plátno scénáři k úspěšným projektům jako Superman či Bonnie a Clyde s Warrenem Beattym a Fay Dunaway. U slavného díla Kramerová vs. Kramer je uvedený kromě scénáře také v kolonce režie. (imro)

Reklama

Reklama