poster

Poslední aristokratka

  • Slovensko

    Posledná aristokratka

Komedie

Česko / Slovensko, 2019, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • blackrain
    ****

    Velmi příjemný a hezký vánoční příběh. Čekala jsem trošku víc bláznivin, přece jenom se burani z velkoměsta nestěhují na zámek každý den a ještě k tomu v zimě. Tatiana Dyková byla výborná a naplnila naprosto přesně všechny myslitelné a nemyslitelné stereotypy o Američanech. Jíst husu jako hambáč je ale už svatokrádež. Eliška Balzerová s ořechovicí byla jako bodrá žena z lidu a hospodyně taky výborná, jednu chvíli úplná pohádková babička. Hezky to tam všechno a všechny propojovala. Lišák nezklamal. Jeho zpěv při varhanech byl nezapomenutelný. Martin Pechlát tomu vždy nasadil korunu. Byla to sehraná parta. Ti to celé táhnou. S maminkou jsme se ve smíchovském kině dobře pobavily a lidi sedící kolem odcházeli taky spokojení. Byl to fajn ztrávený čas. Budu si muset přečíst Bočkovu knihu, protože mě namlsala.(28.10.2019)

  • Sarkastic
    **

    „Vy myslete na to pěkné, co vás čeká. Tady už se na vás všichni moc těší.“ Zas tak moc ne…Po zkušenostech s Vejdělkovými filmy posledních let (z nich je každý další ještě o něco slabší než ten předchozí), jsem měl malá očekávání. A překvapení se nekonalo. Fakt, že jsem se poprvé zasmál až v 18. minutě, nevěstil nic dobrého. Jenže těch míst k zasmání už příliš nepřibylo, a to je i na zcela nenáročnou komedii dost málo. Ve výsledku tak nebavily ani hlášky či situace, ale čistě postavy a pár jejich světlých momentů. Ještě se ctí to ustáli elegantní Procházková („V mém chovu není slabších kusů.“), „původní“ Pechlát, Balzerová s ořechovkou a hypochondr Liška (když zrovna nezpíval). Ostatní šeď, na opačné straně naopak Dyková, která měla přesně 1 dobrou scénu s husím „hambáčem“, jinak to u ní byla čirá tragédie (a ta trvá už pár let). Částečně to vytahuje nahoru technická stránka (hudba, kamera, kostýmy), ale když si film porovnám s předchozí rovněž poměrně slabou Tátovou volhou, sklouznu tentokrát jen ke 2*.(1.3.2020)

  • Padme_Anakin
    ***

    Úsměvná filmová jednohubka, která má tři přednosti. Tou první je příjemné herecké obsazení, Martin Pechlát s Pavlem Liškou mě bavili + paní Eliška byla opět úžasná. Tou druhou je krásné snoubení kamery s exteriéry/interiéry, panu Smutnému by se mělo oficiálně zakázat stárnout a roky začít od teď odečítat. Třetím plusem je pro mě hudba, velmi dobře zvolená, hezké pohlazení pro má ouška. Takže u mě dobrý.(6.11.2019)

  • Lachtaan
    ***

    Jiří Vejdělek si za ta léta svého působení vytvořil mezi českými komediemi už vlastní škatulku a jen čekám, kdy se dokonce usadí výraz v podobě “vejdělovky” (či něco podobného). Bohužel tento fakt nelze brát jako chválu, ba právě naopak. Za 10 let totiž nebudu schopen říct, jestli byli lepší Účastníci zájezdu, Muži v naději nebo právě Poslední aristokratka. Všude panuje výborné obsazení, ale ani ten popkorn po ruce by ony filmy neozvláštnil.(28.2.2020)

  • Oktavianus
    **

    Strašnej průšvih. Vejdělek stvořil zas další vejdělkovinu - nudnou, humoru prostou a zaměnitelnou s jakýmkoli svým výtvorem. Bohužel. Že s knižní předlohou tato Poslední aristokratka nemá kromě jmen postav a faktu, že restituovali zámek, nic společného, by nevadilo tolik, kdyby vzniklo něco zábavného a vtipného. Ani omylem. Zatímco Bočkova tetralogie je napsaná v duchu fantastické nadsázky jako vystřižené od Švandrlíka, film se bere vážně, takže do něj vůbec nezapadají nerealistické postavy na hraně karikatury a trapnosti, a vůbec nedává smysl. Spoustu blbostí z filmu vypsal do své recenze František Fuka, takže ho nebudu tady papouškovat, jen dodám, že jak s ním většinou nesouhlasím, tady má bohužel pravdu. Přemýšlím, zda je co vyzdvihnout - snad možná příjemnou vánoční atmosféru, fajn soundtrack složený z mozartovské klasiky (teda do naprosto zrůdné titulkové písničky od No Name - jak v kině vždy sedím do konce titulků, tahle příšernost mě snad poprvý vyhnala ze sedadla dřív), milé překvapení v podobě přesvědčivé Yvony Stolařové - a tím to hasne. Humor z nefunkčních pokusů o hlášky, trapné postavičky jako z Účastníků zájezdu, naprosto debilní rozuzlení zápletky s prodejem zámku, dokonce přišlo i zklamání z jindy skvělé Smutného kamery - v Aristokratce se opakují stereotypní letecké pohledy na zasněžený zámek a tím to hasne, prostě bez nápadu. Tak na mě ostatně film působil celkově: jako kdyby se Vejdělek, Smutný a prostě všichni u natáčení nudili, odvedli povinný standard s vidinou "vyděláme prachy na zfilmování bestselleru, takže je jedno, že to bude debilita, kvůli názvu na to lidi stejně přijdou" a honem domů. Když jsem se při novinářský projekci začal nudit fakt už strašně moc a poprvé se podíval na hodinky, vyděsilo mě, že uteklo teprve 30 ze 110 minut stopáže. A to je fakt průser.(24.10.2019)

  • - Eliška Balzerová o své postavě řekla: „Kuchařka paní Tichá je pro mě role snů, strašně ráda vařím a ráda vařím ve velkém. U stolu třeba deset lidí, to je můj svět. Hrozně jsem se těšila. Dělala jsem si těsta, pekla jsem husu, připravovala koblihy a udržovala oheň, takže se do kuchyně všichni stahovali a kuchyň byla středobodem natáčení.“  (Duoscop)

  • - Pavel se do role tak vžil, že mu během natáčení skutečně začaly strašně padat vlasy. Poletovaly kolem něho v celých chomáčích. Eliška Balzerová s Táňou Dykovou si z něho utahovaly, že teď už s bolestí hlavy nebude muset chodit za neurologem, ale za ortopedem, protože bude mít brzo hlavu jako koleno. Nakonec jsem jeho plešatění vepsal i do scénáře a z Pavlova trápení vznikly pěkné komediální scény,“  prohlásil režisér Jiří Vejdělek. [Zdroj: Novinky.cz] (Duoscop)

  • - Při natáčení večeře na zámku v Miloticích štábu a hercům skoro spadl na hlavu obrovský křišťálový lustr. Naštěstí spadl doprostřed stolu a nikomu se nic nestalo. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)