poster

Uzly a pomeranče

  • Německo

    Orangentage

  • Německo

    Orangentage - Nur eine Liebe ist die Erste

  • Slovensko

    Uzly a pomaranče

  • angličtina

    Scent of Oranges

Drama / Romantický

Česko / Německo / Slovensko, 2019, 92 min (Televizní verze: 87 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ukrizku
    ***

    Romanci pro teenagery do letního kina by se dalo vytknout mnoho chyb. Především je to nepřesvědčivá role chlapce, která neumožní vžít se do uzlů. Vlastně ani ty pomeranče nejsou z jeho dívky skrze plátno cítit. Naopak otec i jeho potenciální přítelkyně z pošty vyznívají přirozeně. Velmi efektní je volba pohraničního prostředí, stejně dobře by fungovala i nezaměstnanost a těžkost výchovy dítěte s Downovým syndromem v neúplné rodině... nebýt té všeobecné fádnosti, která vadí od začátku do konce. Něco tomu zkrátka chybí. Průměrnost také způsobila, že už teď, hodinu po opuštění kina není na co vzpomínat. Film jako by nebyl, přitom námět by výtěžný být mohl.(12.7.2019)

  • Autogram
    ***

    Mal som pocit akoby som sledoval film z nejakého francúzskeho vidieka, pritom ide o nemecký rodinný film s českými hercami, mihnú sa aj slovenskí, a to celé som mal v slovenskom dabingu. Dojem je rozporuplný hlavne pre rozháranosť scén, keď sa niečo začne a nedokončí, akoby som vynechal niekoľko minút, a nakoniec uplynie do stratena. Napríklad aj taká dôležitá udalosť ako hrozba odobratia detí sa zavŕši len jednou vetou pri raňajkách. No aspoň hlavný motív dostal priestor, a to nielen motív dospievania, ale aj prijatia dospelosti ako pravdy o krutom svete dospelých. Nemecká herečka nevýrazná v tvári sa na prvý pohľad nezdala, ale po vyzlečení predviedla telo ako z katalógu.(11.4.2020)

  • honajz2
    **

    No není to taková kravina, jak jsem se bál, ale výsledek není dobrý tak jako tak. Z traileru to vypadalo, že to bude poetické, aspoň maličko, i z plakátu to tak vypadá. A ono ve výsledku kulový. Příroda sice krásná, to jo, ale kameraman prostě neumí vytvořit poetický záběr přírody. Ale i kdyby to fakt uměl, asi by ten film moc nezachránil. Uzly a pomeranče nám nepředstaví jednotný děj, nýbrž hned několik malých dějů, co se tam nahodile střídají a ani jeden není řádně uzavřen, některé dokonce vůbec (třeba to s tím bývalým kamarádem hlavního hrdiny). Taky zde irituje ten dabing zahraničních herců, který je strašný jako u Skleněného pokoje (akorát tam snad byl ještě o level horší) a ty ostatní herecké výkony, co můžu posoudit, nic extra. Když se ještě vrátím k tomu, že jsem čekal něco poetického (a byla to moje blbost, že jsem tomu sice minimálně, ale vůbec věřil) - ve skutečnosti je to jenom teen drama zhruba se vším, co by to mělo obsahovat, ale nefunguje to pořádně ani tak. A ty dialogy se taky moc nepovedly. On obecně i ten scénář není povedený, ale kdyby se na něm pořádně zamakalo, uzavřely se tu ty děje, sehnal se lepší kameraman, tak by to snad mohlo být i dobré. Takhle to je jenom nepovedený film a tipuji, že za pár let naprosto zapadne a nikdo si na něj nevzpomene. Osobně jsem z toho měl pocit, že se Pokorný snažil o nějakou jinou verzi Správce statku, ale ten poetický je, na rozdíl od téhle zmršeniny. Finále taky bylo řádně blbé. Dívat se na to dá, ale dobré to není. 2*(10.1.2020)

  • Anderton
    ***

    S odretými ušami, uzlami aj pomarančami za tri. Vzhľadom na úžasnú prírodu a krásnu kameru som si ale film dokázal vychutnať. Čím menej som sa ale sústredil na dej a dialógy a sledoval radšej mizanscénu, tým sa zážitok rapídne zvyšoval. Niekotré dialógy veľmi bolia, herci občas nezvládajú, postsynchróny a dabing nemeckých hercov sú tragické. Množstvo dejových liniek, z ktorých žiadna nedostáva poriadny priestor a paradoxne aj napriek mnohým témam film nakoniec aj pri 90 minútach proste nudí. Ide totiž skôr materiál pre jednu sezónu nejakého feel good seriálu, kde by sa mohli v kľude všetky dejové linky elegantne ukončiť.(22.6.2019)

  • mira007
    ***

    Malá letní lovestory dvou teenagerů ( ikdyž Emilie Neumeister už není teenka, asi proto aby mohla svlíknout podprsenku ) v česko-německém pohraničí propojená s tématy sociálních problémů ( otec Majer bez práce ), boj s úředníky o mentálně postiženou dceru ( která podává paradoxně jeden z nejlepších hereckých výkonů ) a šikany. Překvapivě vážnější film než jsem čekal, ale působící inteligentně příjemně, bohužel hrozně jednoduše až bezdějově, čemuž nepomáhá vyprávění ve stylu nezávislého filmu. Tři hvězdy za letní atmosféru, koně a první herecký výkon Ewy Farné ( dobrá práce )(6.1.2020)