Režie:
Jane CampionScénář:
Jane CampionKamera:
Ari WegnerHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Benedict Cumberbatch, Jesse Plemons, Kirsten Dunst, Kodi Smit-McPhee, Thomasin McKenzie, Frances Conroy, Keith Carradine, Adam Beach, Geneviève Lemon (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Charismatický, ale despotický majitel ranče se chová krutě k bratrovi, který si domů přivedl novou manželku a jejího synka. Jenže pak se stane něco nečekaného. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (326)
Nevěřil jsem postavám, nevěřil jsem jejich dialogům. Film všechny posouvá hrozně divně, kdy potřebuje, aby si říkaly a neříkaly věci způsobem, který mi nedává velký smysl. Je to takový ten film, kdy nervně čekáte, že postava řekne tu jednu větu, kterou by z logiky věci měla říct, aby vám dění začalo dávat nějaký smysl, ale ona to nikdy neudělá, místo toho smutně kouká, nebo scéna rychle odstřihne jinam. Nevím. ()
Základní dojmy: Benedict Cumberbatch je skvělý herec s fantastickým hlasem, kamera byla výrazným kladem snímku a čas není ke Kirsten Dunst příliš vlídný. Oficiální obsah mě poněkud zaskočil; mě se nezdálo, že by byl Phil Burbank krutý. Jasně, byl to člověk, při setkání s nímž začaly člověku slzet oči a kudrnatit se nosní chloupky, uměl být řádně nepříjemný, ale krutý mohl připadat snad jen zhýčkaným mladším generacím, které rozpláče i to, když se jim rozváže tkanička. Hlavním nedostatkem filmu byl fakt, že mu jaksi chyběl děj. Byla to poctivá dvouhodinová nuda s občasným světlým momentem, která mě neměla čím nadchnout, na druhou stranu je pravdou, že mě ani neurazila. Tempo bylo vskutku pomalé, děj se mi jevil jako krajně bezobsažný a Benedict Cumberbatch to prostě zachránit nemohl; i on by potřeboval pořádný scénář, aby jeho snaha vůbec k něčemu byla. / Poučení: Pardon, ale Phil pro mě nebyl zlounem. ()
Radši tady ani nebudu psát po kolika letech (hm hm desetiletích) jsem si dala čisté a průzračné rande s filmem Jane Campion.... A hleďme ono to zase bylo vcelku intenzivní! Máme tu striktně nedoslovnou optiku, k (anti)hrdinům si hledáme postoj skrz jejich nejednoznačné činy a jen těžce v nich hledáme emoce, a přesto oni v nás ty emoce vyvolávají. Hraje krajina, dobytek, koně, interiéry, banjo, piáno, divná hudba a taky samozřejmě Benedict, kterej mě ve své kreaci s pozérsky ošuntělým honák feelingem spolehlivě přesvědčil o tom, jakým lidským monstrem se jeho hlavní zmetek díky drásavé vnitřní samotě stal, jak dokonale si dokázal objektivizovat svůj vnitřní mindrák a s jakou klidnou krutostí si na něm pochutnal. Ale co už, spravedlnost si ho naštěstí našla! ()
Komorní drama, ve kterém se ale během filmu odehraje až žalostně málo. Benedict je skvělý, Kirsten Dunst vypadá sakra staře a ostatní si odehrají svůj standard. Přestože The Power of the Dog je atmosféricky rozhodně zajímavý, technická stránka je vymazlená, tak vše padá na téměř neexistujícím příběhu, který sice podprahově naznačuje jisté možné dějové linky (Zkrocená hora hadr), ale ty jsou opravdu naznačené jen lehounce a jediné, co se ve filmu stane, se uděje v poslední desetiminutovce a vychází z prvních slov filmu, nicméně motivace v dané situaci už je nějak hodně opožděná. ()
Tak předně fandové westernového žánru, tomuto bijáku se vyhněte, krom ranče, prostředi a Benedicta pobíhajícího v kovbojském, je to jediné, co western připomíná. Jedná se o těžké rodinné drama, s dlouhými záběry a pomalou hudbou. Přees vražednou délku ale i film v celku utíká. Atmosféra houstne postupem děje a chvilkama má člověk pocit, že se buduje vyloženě Alfredovska atmosféra. Bohužel nebyl by to Netflix aby si nevybrali opět jeden ze svých oblíbených sociálních témat, kterými poslední dobou cpou všechny své bijaky. Zlatá střední cesta. ()
Galerie (17)
Zajímavosti (15)
- Kirsten Dunst a Benedict Cumberbatch byli do svých postav tak zabraní, že spolu během natáčení nemluvili. (ČSFD)
- Režisérka Jane Campion chtěla, aby hlavní roli Phila hrál Benedict Cumberbatch od doby, co jej viděla v minisérii Konec přehlídky z roku 2012. (sirjohn)
- Benedict Cumberbatch se kvůli roli naučil hrát na banjo. (sirjohn)
Reklama