Režie:
Edgar WrightKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Steven PriceHrají:
Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith, Diana Rigg, Terence Stamp, Synnøve Karlsen, Lisa McGrillis, Rita Tushingham, Michael Jibson, Andrew Bicknell (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Studentka módního návrhářství Eloise (Thomasin McKenzie) se právě přestěhovala z ospalé anglické vesničky do životem pulzujícího Londýna. Už to může s psychikou mladé holky solidně zacloumat. Mnohem víc ji ale ovlivňují „noční dobrodružství“, které zažívá po usnutí v pronajatém pokojíku vlídné paní domácí (Diana Rigg). Ve snu se vrací časem do šedesátých let, do proslulé londýnské čtvrti Soho a nočního klubu Café De Paris. Tady potkává talentovanou zpěvačku a tanečnici Sandie (Anya Taylor-Joy), které chybí už jen krůček k tomu, aby se stala opravdovou hvězdou. Sandie má silné kouzlo osobnosti, kterému Eloise podléhá čím dál víc, stejně jako stylu, tónu a divokosti zlatých šedesátých. Podléhá jim tak, že si nevšímá, jak mezi všemi těmi barvami začínají převládat temné tóny, a že její noční pouto s minulostí začíná pronikat i do její každodenní existence. Eloise si uvědomuje, že Sandie nemusí být jen výplodem její fantazie, ale skutečnou lidskou bytostí, která ji z minulosti zoufale volá o pomoc. Eloise se jí rozhodne zachránit. Je to šílené? Možná. A nebezpečné? Zcela určitě. (Cinemart)
(více)Videa (4)
Recenze (436)
„London is a bad place.“ Obzvláště pro ty, co nedosáhli na sen a žijí noční můru.. Neon Demon pro děcka, ve kterém obsah předem vzdal pokus o nějakou bližší spolupráci s formou a ve finále si opakovaně sám naběhl na nůž. Společným znakem příběhu a Wrightovy líbivé retro stylizace může být ten všudypřítomný „teenage-friendly paint“, jenže pak se není co divit, že i s tím podtextem sexuchtivých -steinů, na které má dojít podle zásluh, tohle Soho moc nenabídne.. ()
Mám rád šedesátky, Anyu Taylor-Joy i Edgara Wrighta, takže se mi tohle zákonitě muselo líbit taky. Retro část byla super stylová a bavila mě i ta současnost. Hororová část přijde na řadu až docela pozdě a zas až tak mě neohromila, i díky tomu, že je okatě kompová. Přesto mrtvolní duchové oplzlých stárnoucích gentlemanů mi asi utkví. ()
Celkom fajn horor s dobrou pointou o duchoch minulosti, pričom rozuzlenie môže diváka prekvapiť. Veľmi sa vydarila atmosféra šesťdesiatych rokov, všetko pekne zladené od kostýmov, cez účesy až po hudbu. Samotný príbeh ale nepovažujem za výrazný natoľko, aby som si film niekedy pustil znova. Každopádne je to psychohoror, ktorý napriek tomu, že nič extra nové nepriniesol, ponúkol solídnu zápletku a zaujímavé paralely medzi minulosťou a súčasnosťou. ()
Nechýbalo veľa, aby som dal plný počet. Nebyť jednej malej veci. A tým je fakt, že som to finálne tajomstvo odhalil pomerne rýchlo. Nemyslím si, že film je vysoko predvídateľný, ale to odhalenie som cítil dosť skoro. A možno by som ešte mohol povedať, že jedna postava mohla možno dostať trošku viac priestoru. Ale inak je pre mňa "Last Night In Soho" jeden z najlepších hororov, ktoré som videl za celkom dlhú dobu. Veľmi kvalitná je vizuálna stránka filmu. Obohatená o skvelú hudbu a eleganciu 60-tych rokov Londýna. To dodáva filmu slušnú dávku atmosféry. Okrem toho Thomasin McKenzie tu podľa mňa absolútne exceluje. Perfektný herecký výkon, ktorý som jej uveril všetkými desiatimi. Viac som bol asi zvedavý na Anyu Taylor-Joy, no McKenzie ju podľa mňa svojim výkonom prekonala. Práca so zrkadlami je excelentná a okrem toho tie strašidelné momentky fakt fungujú. No ten pocit, že tie temné postavy sa snažia niečo povedať bolo fakt super. Istým spôsobom mi film pripomenul v mnohom "The Sixth Sense" hoci tento film je oveľa temnejší a ten výsledok skutočne niečo ponúkol. Neviem čo reálne viac povedať. Prote dve hodiny trvajúci vizuálny zážitok, ktorý ukrýva veľkú dávku tajomstiev, ktoré (pre mňa) stálo za to odhaliť. Jeden z tohtoročných hororových highlightov. A už sa teším na ďalší projekt Edgara Wrighta. Skvelá práca. Hodnotenie: A ()
Spočiatku sa “Last night in Soho” tvári ako taká podivná fantasy o naivnej princeznej v meste plnom nástrah, vyskladaná na princípoch nikdy nekončiacej nočnej mory. Pokiaľ Vás nechytí samotný námet, ťažko doceníte všetko ostatné, lebo na nič iné okrem neho a pár pasáží v poslednej tretine, ktoré sa všemožne snažia nastoliť nejakú tú Dark atmosféru, tu veru nenatrafíte. Rozbeh je naozaj nesmierne pomalý, až ma človek dojem, že sleduje nejaké zabudnuté pasáže z filmu “Diabol nosí Pradu”. Divák si skrátka musí počkať, kým sa dej rozbehne správnym smerom, no a keď sa tak stane, konečne sa odkryje skutočný zámer snímku, zaobalený do poctivého mysteriózneho kabátu. Nuž ale, ako toto celé ohodnotiť, fakt netuším. U mňa je to tak medzi tri-4, lebo predsa len, dlho predlho sa čaká, kým snímok chytí tu správnu notu, na ktorú všetci toľko čakajú. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (18)
- Natáčanie bolo dokončené v roku 2019 a pôvodne malo byť uvedené na trh v septembri 2020. Po dvoch zdržaniach kvôli vírusu Covid-19 sa do kín film dostal v októbri 2021. (priness)
- Na začiatku filmu je vidieť u Eloise (Thomasin McKenzie) v izbe plagát z filmu Raňajky u Tiffanyho (1961). (Kraken777)
- Mezi prvními nápady na název filmu byly názvy „Red Light Area“ a „The Night Has a Thousand Eyes“. (LucasAbelle)
Reklama