Legendy filmového plátna,
Barbra Streisand a
Robert Redford, se před kamerou proměnili v osudem zmítané milence, Katie Morosky a Hubbella Gardinera. V roce 1937 se horkokrevná Katie setká s konzervativním Hubbellem. O necelých osm let později se ti dva znovu potkávají v New Yorku – reportérka levicového rádia Katie totiž špehuje vojenského důstojníka v nočním klubu. Jsou absolutně odlišní a přesto (nebo možná právě proto) se do sebe zamilují a společně odjedou do Hollywoodu, kde má Hubbel pro svého kamaráda, producenta JJ, napsat scénář. Jenže je rozdělí Výbor antiamerických aktivit při svém honu na čarodějnice v roce 1947 – těhotná Katie odmítá mlčet o uvěznění Hollywoodské Desítky, zatímco zrádný Hubbell se rozhodne zachránit svou kariéru. Když se ti dva znovu potkají v průběhu šedesátých let, pocítí Hubbell, nyní televizní scénárista, i aktivistka Katie staré pouto lásky. Jenže se budou muset pořádně zamyslet, jestli spolu opravdu mohou být.
(Cinemax)
waits
Sledoval jsem..hm..romantický příběh, ovšem vážnější a životnější než jakákoliv romantika s Hugh Grantem, navíc s politickými dobovými přesahy. Něco trochu zestárlo a dvě hodiny jsou až moc, ale Streisandová a Redford k sobě pasujou a oscarový hudební motiv Martina Hamlishe je výtečný. Streisandová dovede být opravdová, emotivní a část filmu dokonce svůdná, a to přes to, že jsem musel překousnout její plakáty sovětských soudruhů na zdi. Nikdy jsem si neuvědomil, jak moc je Brad Pitt podobný mladému Redfordovi...Viděna dabovaná verze (Stašová, Soukup), bez kritických připomínek. Slabší čtyři.(21.4.2011)
Dont
Krásný snímek o lásce dvou tolik rozdílných charakterů, která prochází těžkými zkouškami právě pod vlivem naprosto odlišného vnímání světa i rozdílného společenského původu. Nebýt pár slabších míst v první půlce, bylo by to na pět hvězd. V druhé půlce přituhne, do vztahu se vkrádá napětí a poté nastupuje nostalgie – začíná to rozmluvou dvou starých kamarádů na lodi o nejlepším roce, ale nic to není ve srovnání s koncem, závěrečná scéna by mohla sloužit jako názorná ukázka definice nostalgie. Zároveň tahle scéna v lecčems předjímá pozdější Pollackovy Vzpomínky na Afriku.(6.2.2013)
Alementina
videla jsem to pred davnymi lety ... mozna před 15-25 lety, ale vím, jak moc se mi to libilo .... a ted ...kdy mi dochazi spousta věcí, o kterých jsem tedy neměla ani tucha .... Je to nádherný film, přesně o tom, že láska prostě nestačí... Barbra je dokonala a u Redforda, kterymu staci byt jen hezkej .... (jo, tady je to naopak) je obdivujici, ze v 36 letech hraje vysoškoláka. Za me jeden z Top100 filmu.(15.11.2020)
1frida2
Ten film má atmosféru, jaká se jen tak nezdaří. Je to díky hercům, kostýmům, kulisám. Příběh se nevleče, má spád a energii, zrovna tak, jako Katie. Je pravda, že B.S. zase přehrává, ale to je u ní vždycky, tady mi to však nevadí, naopak je to v tomto filmu velkou devízou. Skvělé dialogy, vtipné i břitké. A ano,člověk má ambice a plány a také svá přesvědčení. Katie si myslí, že by měli mít s mužem stejné vize a Hubbell by se jí zřejmě podřídil. Jenomže to nejde, Katie touží po tom, aby její přesvědčení bylo i jeho. Ale ví, že není. Proto odejde, chce všechno, nebo nic! Škoda, kdoví, jestli časem nelituje, ale to už by byl zase jiný příběh. Takže" já chci, aby pršelo!"(23.2.2015)
Renfield
Taková politická romantika, co mě překvapivě nerozčiluje. Ona totiž nabízí podstatně uvěřitelnější příběh, než naprostá většina podobných (vlastně spíše nepodobných) pohádek. Sice jsem dlouho nechápal, co Hubbell na Katie vidí, ale přesto jsem jim to všechno věřil. Chemie mezi Robertem Redfordem a Barbrou Streisand totiž funguje výborně, právě i přes Katie... jistě nemusím rozvádět. Podstatná část se navíc odehrává v nádherně nostalgické atmosféře New Yorku (ta hudba!), kde i kamera drží vysoký standart. A ten drží i Sydney Pollack, tedy minimálně do Hollywoodu, přesun jakoby filmu příliš nesvědčil. A mně by rozhodně nesvědčilo to, čemu se zde říká pivo... jen takový nezapomenutelný poznatek, který pocit z filmu samozřejmě neovlivní. 75%(6.9.2020)