Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádková komedie o Domu hrůzy a nezaměstnaných strašidlech... Malá Kačenka (H. Vitovská) se při krátkodobém pobytu v nemocnici seznámí s dědou Swobodou (L. Kostelka), který jí vypráví pohádky o strašidlech. Po nějaké době ji překvapí darem. Přenechá jí Dům hrůzy ve vídeňském Prátru, plný strašidelných figurín. Kouzelné hodiny, jež dovedou oživit tři z nich, Kačenku poslouchají, protože holčička na rozdíl od dědy ve strašidla věří. Strašidla – dr. Caligari (S. Beneš), Elvíra (E. Vejmělková) a Berta (J. Bohdalová) se s Kačenkou skamarádí. Rodiče Kačenky (J. Schmitzer a J. Krausová) usilují o to, aby atrakce byla přestěhována do Čech. Chtějí totiž Dům hrůzy postavit k babičce na zahradu. Strašidla jim v tom ochotně pomáhají. Tatínek chce však dům přestavět na bydlení a figuríny rozprodat. Kačence nezbývá nic jiného než hodiny ukrýt na půdě a se svými přáteli se rozloučit. Strašidla se však chtějí vrátit… (Česká televize)

(více)

Recenze (80)

kingik 

všechny recenze uživatele

Dětský film po revoluci upadl v nemilost. Ubylo tvůrců, kteří by se českému fenoménu věnovali. Jindřich Polák patřil ve své době k velmi pilným přispívatelům do postupně řídnoucích řad filmů pro děti a mládež. Na začátku devadesátých let už však byla situace jiná a mnohem těžší než dříve. Diváci v kinech vyhledávali to, co se jim dříve v kinematografii nedostávalo, a rozhodně mezi terč jejich zájmu nepatřily filmy pro celou rodinu. Proto byl zázrak, když u nich zabodovala koprodukční komedie s pohádkovými motivy o malé, zvědavé holčičce, co se kamarádí s vysloužilými strašidly z Domu hrůzy. Dr.Caligari, Elvíra a Berta se nejevili, že by dokázali zamíchat se stojatými vodami opomíjeného žánru, ale přesto si divácké sympatie získali a to i v následném pokračování "Kačenka a zase ta strašidla". I když se rozhodně nedá psát o vzkříšení, kdysi tolik oblíbeného žánru a ani o milníku. Jedná se o úsměvnou mozaiku, na které se hudebně podílel Karel Svoboda, a v hlavních rolích se objevila celá řada předních českých herců. Hůře si film vedl v zapamatovatelných scénách, kterých je ve filmu poskrovnu. Je to dáno trochu rutinním režijním vedením, které jede v jedné přímce, ze které ničím extra nevybočí. Oproti této slabině film z rytmu příliš nevypadával a scénář nějakou tu originalitu přinesl. Český film na dětského diváka postupem času zanevřel a později nabídl mnohem méně stravitelnější filmy s označením pro celou rodinu. Tohle je jeden z posledních, který ještě docela bavil, ačkoliv dnešní dětský divák je poněkud náročnější. A tohle už ho tolik neuchvátí. 60% ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Celkem příjemná pohádka ze současnosti (skoro:)) o tom jak jedno děvčátko dostalo od skoro pohádkového dědečka (skvělý Lubomír Kostelka) jednu opravdu povedenou hračku - pouťový dům hrůzy. Jenom by mě zajímalo, co by Robert Wiene říkal na Benešova dr. Caligariho:) Jinak čarodějnice Berta je skvělá i ve psí podobě:) ()

Reklama

Zagros 

všechny recenze uživatele

Tato československo-německá koprodukce se moc nepovedla a jako dítě mě vůbec nezaujala. Kačenka byla nějaká moc chytrá, strašidla divně praštěná (ani mě nevystrašila, ani nepobavila), dospělí herci přehrávali a vůbec celá atmosféra byla zvláštně rozkolísaná a spíš nepříjemná, než nějak hravá a veselá. Druhý díl jsem ani neviděl, stejně jako seriál, který byl z těch dvou filmů nasekaný. Jako dospělý jsem si to lehce připomenul, abych se ujistil, že to dětem pouštět nepotřebuju. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Labutí píseň oblíbených moderních koprodukčních pohádek tandemu Polák-Hofman. Dvojdílná Kačenka byla realizována podle námětu z pozůstalosti Oty Hofmana a stala se také poslední prací Jindřicha Poláka. Uzavřela tak jednu výraznou kapitolu českého filmu, která skrze osobitou optiku dětského světa přinesla na plátna a do televizí takové oblíbené seriály jako ten o detektivu Martinovi, Panu Tau, Lucii postrachu ulice, Chobotnicích z II. patra nebo o Návštěvnících. Z Heleny Vitovské se sice nestala druhá Žaneta Fuchsová, ale minimálně jako Kačenka o poznání herecky vyzrála po letech od svého prvního seriálu o Veverce. Dvojice rodičů v podání Schmitzer-Pehrová byla příjemně civilní, kdo si ale získal zaslouženou nejvýraznější pozornost byla samozřejmě trojice strašidel - Svatopluk Beneš jako magický doktor Caligari, Eva Vejmělková jako pikantní secesní dáma Elvíra a Jiřina Bohdalová jako bojácná psí čarodějnice Berta. Je tedy poměrně škoda, že se Kačenka nestala oblíbenou veteránkou televizních repríz a DVD dodnes chybí. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Pomyslná trilogie byla tímhle dvojfilmem dokončena. Příběhy o Lucii a jejich panáčcích, chobotnice sourozenců Holanových a Kačenka se strašidly. A já se přiznávám, že dva filmy o Kačence a jejích strašidlech jsem miloval nejvíc. Možná kvůli krásné Elvíře, roztomilé Bertě nebo gentlemanovi dr. Caligarimu. Možná, že mi byla Kačenka z dětských hrdinů nejsympatičtější. A také možná proto, že závěrečnou píseň jsem znal nazpaměť. Strašidla, strašidla, co neznají pravidla... Dnes, v dospělém věku, si strašně rád tuhle krásnou - z dětského pohledu, pohádku odehrávající se v moderním světě, připomenu. A přestože i dnes si trvám na tom, že mě čistě z nápadového hlediska tohle dílo prostě baví víc než zmíněné dvě, spravedlivě řečeno prohrává s chobotnicemi a Lucií hlavně v (ne)kvalitě scénáře a humoru. Zde je ho podstatně méně. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (8)

  • Při prohlížení fotek (fotopapírů) z Prátru jsou fotky obdelníkového formátu, rodinný fotoaparát je ovšem středoformátový Pentacon Six TL, který fotí ve formátu 6x6, tedy ve formátu čtverce. (Jirka85)
  • Natáčelo se také ve vídeňském Prátru. (M.B)

Reklama

Reklama