Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vyhlášený rozdávač karet Frankie Machine (Frank Sinatra) se vrací po půlročním pobytu ve vězení, kde se zároveň léčil ze své závislosti na tvrdých drogách. Doma už na něj netrpělivě čeká jeho manželka Zosch, po automobilové havárii trvale upoutaná na invalidní vozík, bývalá milenka Molly (Kim Novak), a také spousta kamarádů ze starých časů. Frankie ale za žádnou cenu nechce znovu spadnout do drog, snaží se začít žít jinak, usiluje o místo bubeníka velké kapely, s kartami a svou minulostí už nechce mít nic společného. Drogový dealer Louie má na to ale jiný názor... (dopitak)

(více)

Recenze (25)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavý, ale aj rozporuplný film o človeku, ktorý sa snaží vymaniť z drogovej závislosti a splniť si svoj sen. Realisticky nakrútené, vynikajúco zahrané (Sinatra, Novak, Stang), pútavo vyrozprávané neotrelými dialógmi. Na druhej strane kulisy, zopár klišé a otrasný záver znížili môj celkový dojem z filmu, ktorý vo svojej dobe musel spôsobiť značný rozruch. Nebyť záveru, ktorý jediný patrí do päťdesiatych rokov, mohli to byť aj štyri hviezdičky. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vinou vcelku smířlivého závěru mnohem méně drastické nahlédnutí za povrch poválečné americké idyly, než jaké později nabídly první snímky newyorské skupiny Nového amerického filmu (Clarkeová, Cassavetes), přesto působivý a historicky významný "film o problému". Mimo jiné v reakci na jeho uvedení bez schválení PCA došlo po několika desetiletích k první revizi Produkčního kodexu a od roku 1956 bylo v hollywoodské produkci (v omezené míře) nově umožněno například zobrazování narkotik. 80% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Starého psa novým kúskom nenaučíš, alebo keď raz prídeš nazad z basy, začať odznova a inak nie je vôbec jednoduché. Navyše, ak je tu ešte jeden problém navyše....Wilder prišiel v 40. rokoch s ukázaním alkoholového pekla, Preminger o dekádu neskôr už môže nazrieť do pekla drogového. Všetko ale v rámci doby a jej možností. Môžeme kritizovať scenár za snahu veci dotiahnuť až zbytočne do konca, ale nesmieme zabudnúť ani na jeho prekvapivé a psychologicky uveriteľnejšie momenty. No a ak si na tento film spomeniete aj po rokoch, tak najmä v súvislosti so Sinatrovým a Novakovej výkonmi. Čuchám tu aj inšpiráciu pre Melvilla a jeho legendárne stvárnenia podsvetia. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Celkom zaujímavá dráma o jednom závislákovi, ktorá zrejme ako prvá veľmi otvorene pojednáva o drogovej závislosti, pričom sa nebojí ukázať aplikáciu drogy, jej zhubný vplyv, či odpudivo vyzerajúce odvykanie. Postavy príbehu sú veľmi rôznorodé a pomerne zaujímavé, od výborne zahraného závisláka Frankieho Machiny (Frank Sinatra), cez zákerne rafinovaného dílera drog Louiea (Darren McGavin), až po Frankove lásky, chorobne posadnutú Zosh (Eleanor Parker) a "normálnejšiu" Molly (výborná Kim Novak). Tvorcovia si akurát mohli odpustiť totálne bizarnú a akože vtipnú postavu "jediného priateľa" Sparowa (Arnold Stang), čo je také dosť strašné hollywoodske klišé. Vyzdvihnúť musím výbornú hudbu (Elmer Bernstein), konečne keď sa proklamuje, že hraje džez, naozaj hraje džez, na rozdiel od viacerých ďalších amerických filmov, kde namiesto údajného džezu hraje akýsi popík (napr. Jazzový spevák). Naopak, film zráža dolu scenár, ktorý je z dnešného pohľadu miestami dosť banálny. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

O formálně dokonalých a logicky neposkvrněných dílech (jako jsou Premingerova) se obtížně píše, hodně je toho k vidění, méně k promyšlení, případně k "přepracování". A tak by asi stačilo sdělení: "Tento film jsem viděl." Kdyby se mi ovšem nevynořila další rovina: John Lennon a jeho písničky. Slyšel jsem (a dílem i viděl): "I need a fix cause I'm going down...", "Cold turkey has got me on the run..." A velice frekventované slovo "shot" (šleh) začalo nabývat původního významu (zastřelen). ()

Galerie (42)

Zajímavosti (5)

  • Filmu hrozilo od samého začátku zamítnutí Produkčním kodexem, který stanovoval, že žádný film nesmí pojednávat o závislosti na drogách a obchodu s nimi. I přes neudělení licence šel v roce 1955 do promítání. Snímek slavil úspěch. Příslušné ustanovení Kodexu bylo v roce 1956 výrazně změněno i kvůli vystoupení United Artists z Asociace. (Zetwenka)
  • Podle upraveného Produkčního kodexu od roku 1956 bylo v hollywoodské produkci (v omezené míře) nově umožněno např. zobrazování narkotik. A v roce 1962 je film znovu předložen, i když v kinech jeho projekce dávno skončily, Správě kodexu a v tichosti a bez problému již licenci získává. V témže roce se vrací do Asociace i United Artists (Zetwenka)
  • Legie slušnosti zařadila snímek do skupiny ohodnocených B (částečně nevhodný pro veškeré diváky). (Zetwenka)

Reklama

Reklama