Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (112)
Pomalé, napínavé, tísnivé. Andy a Laurie Barber. Vzdělaní a úspěšní manželé. Rodiče jediného syna Jacoba. On deset let pracuje jako zástupce okresního prokurátora. Vážený a uznávaný. Sám však momentálně sedí u vyšetřovacího procesu, který rozhodne o tom, zda případ postoupí k Nejvyššímu soudu. A my se postupně (vrácením v ději) dozvíme, proč se u něho – zlomený a rezignovaný – nachází. Jacobova spolužáka někdo, v parku cestou do školy, ubodá. Zákeřné komentáře na síti už rozhodně viděla celá škola, rodiče dětí zrovna tak. Na koho asi padne vina? Ač nezletilý, podle zákona obviněný z vraždy prvního stupně je souzený jako dospělý. Jeho verze má trhliny, rodiče pochybnosti. Ostatně na jednu rodinu je toho příliš, a to se ještě objeví plešatý kostlivec a má ksicht J.K. Simmonse. Soud je skvěle uchopený, samotné finále i s mexickou zastávkou parádní. Mírná překombinovanost už tam sice byla, o tom žádná, přesto velká spokojenost. Chvíli pochybuje ten, pak zase ta. A rovněž divák. Navíc to tvůrci celé uzavřeli bez šokujících berliček, se zdviženou hlavou a udrželi si nemalou originalitu. Dusné, záměrně laděné do chladných barev. Tvůrci nikam nespěchají, přesto diváka napínají každou druhou scénou. A divák si netroufá naplno říct, kdo je vrahem. Herci na jedničku. ()
Řemeslně velmi dobře zpracovaný seriál z dílny Apple TV+, u kterého však všechno to pozlátko přebíjí nečekaná chuť všednosti. Dějově se celý seriál téměř až do samotného konce nese na vlně podivného beználadí, ve kterém se nás tvůrci snaží přesvědčit, že vědí co dělají. Bohužel to však celé osciluje někde mezi procedurální kriminálkou a sociologickým dramatem, přičemž v obou žánrech to pluje hlavně po povrchu. Tuhle bezradnost naplno odkrývá závěrečná epizoda, která se od zbylého děje značně odtrhává. Celá totiž slouží jen k tomu, aby na diváka mohla zdvihnout pomyslný ukazováček a s vykřičníkem a otevřeností mohla celý seriál zakončit. S pozdvihnutým obočím je pak třeba upozornosti na fakt, že dle seriálu jednoznačně morálně nesprávné postavy (třeba pedofil) nejdou hodny toho používat výrobky Apple. ()
// "Did you do it? Just tell me. Did you kill him?" Na Apple překvapivě těžké procedurální drama, o to víc mě ale těší, že i tahle jinak konzervativní (rozuměj extrémně opatrná) společnost se nebojí pustit do něčeho temnějšího. Ostatně s tímhle tvůrčím týmem a hereckým obsazením před kamerou to odjakživa byla sázka na jistotu, takže je dobře, že se seriál (alespoň na první pohled, nemám znalost předlohy) záměrně ničemu nevyhýbal. Nicméně jo, nějaká ta údernost tomu ve finále přece jen chyběla, a byť některé části byly velice silný (soud!), jako celek bych si dokázal představit ještě o něco ostřejší provedení. Ale možná jsem v tomhle žánru jen zmlsanej, kdo ví. I tak to bylo moc, MOC dobrý, a do dalších Apple TV+ věcí se v budoucnu budu pouštět s daleko větší chutí. 8/10 ()
Miestami scenáristický “patos”, plný vyšetrovateľských, či iných primitívno nelogických prešľapov, no keď človek videl taký dokument, ako je “The Imposter”, možné je vlastne úplne všetko. Každopádne, moju pozornosť samotný seriál udržal od prvej do poslednej minúty, čo sa tak často nestáva, pričom herecké obsadenie, je taktiež dokonalé (!), a tak mile rád tú štvrtú bez váhania udelím. ()
Asi nejlepší seriál/série, kterou jsem v roce 2020 viděl. Zdánlivě nijak zvláštní zápletka otce, který je nucen hájit svého syna, školáka, z obvinění z vraždy. Dejte si to. Nic tak dobrého a napínavého jsem asi neviděl nejen letos ale ani loni. Popis děje mě dost odrazoval ale nenechte se zmást, vyvíjí to se to vše hodně nečekaným směrem a budete koukat na jednu epizodu za druhou. Není to dlouhé. Předlohou je kniha, která má trošku jiný závěr než seriál, to ale nic nemění na kvalitě obou, to si dohledejte až do dokoukáte. Husí kůže po skončení, skvělý soundtrack. Opravdu napínavé od začátku do konce. 5* ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Pôvodný autor príbehu William Landay pracoval ako asistent okresného prokurátora v Massachusetts predtým, ako sa stal spisovateľom. (Weezy22)
- Ve 39. minutě, když Jacob (Jaeden Martell) jede s Andym (Chris Evans) k jezeru na ryby, a poté když Laurie (Michelle Dockery) skládá prádlo do skříně, slyšíme v pozadí skladbu „Time To Give“ od britské rockové kapely White Lies z jejich pátého studiového alba „Five“. (Trajektt)
- Při „filmovém večeru“ ke konci epizody se dívá Jacob (Jaeden Martell) s rodiči (Chris Evans, Michelle Dockery) na film Volný den Ferrise Buellera (1986). (J.F.B.)
Reklama