Reklama

Reklama

Epizody(14)

Obsahy(1)

Závěrečná etapa výpravy Dana Přibáně a jeho „žlutého cirkusu“ uzavírá cestu kolem světa ve znamení objevování nového i lehce nostalgickou připomínkou starého. Nejdelší „trabantí“ seriál má čtrnáct půlhodinových epizod uzavřených prodlouženým speciálem. Za už tradičním pojetím divácké dokumentární komedie je vyprávěn příběh o rychle se měnícím světě a o tom, že události kolem jsou mnohem blíže, než se někdy zdají být, a mnohem aktuálnější, než vypadají. Příběh je stále o souboji s divočinou, nebezpečí a černočerném humoru, ale i o lidech, o setkáních příjemných i nepříjemných na pětiměsíční cestě dlouhé přes 17 000 kilometrů. Výprava tentokrát vyrazí z nejjižnějšího cípu Indie přes Nepál do Himaláje, kde se pokusí překonat výškový rekord dvoutaktního auta a vyjet do výšky přes pět kilometrů nad mořem. Dál nejistým Pákistánem přes ostře sledovanou Čínu až do Samarkandu, nejvýchodnějšího bodu první cesty a místa, kde trabant poprvé objede svět, a pak ve svých stopách po jedenácti letech od první výpravy konečně zpátky domů. K velkolepému přivítání na nejkrásnějších 1000 kilometrech Slovenskem a Českem. Žlutý cirkus tvoří tradiční dvojice trabantů, maluch a jawa. Z velké části jede sestava z minulé výpravy. V trabantu Egu náčelník Dan Přibáň, kameraman Zdeněk Krátký a fotograf Vojta Duchoslav, sehrané realizační jádro minulého filmu a seriálu. V trabantu Babu první cirkusový hudebník a druhý fotograf Slovák Marek Duranský s nováčkem Lukášem Venclíkem, kavárenským povalečem, který nikdy neřídil auto a nemá moc času se to naučit. Samozřejmostí je nesmrtelný optimista a motocyklista Slovák Marek Slobodník. Polská posádka malucha zůstává velmi dlouho otevřená. Radek zůstal po minulé cestě v Asii, a nikdo neví, kde a co s ním je, a tak je vše na hasiči Honzovi Setvínovi, který sám nachystal malucha a není si jistý, zda se na Radka více těší, nebo se ho děsí. (Česká televize)

(více)

Recenze (32)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já jsem po Austrálii Trabanty odpískal, nelíbilo se mě chování některých učastníků, postrádal jsem v tom respekt, pokoru a taky poměrně nešťastný mediální obraz Dana Přibáněho, ale řekl jsem si, nu což neznáš ho osobně tak ho nesuď a parta se obměnila, takže jsem nakonec trabantům tu šanci dal a oni se mě odměnili neskutečným dobrodružstvím, bylo to teď v době karantény, opravdu moc krásný zasnít se o cestách a dobrodružství. Nadchl mě Kašmir, byl jsem v šoku z přechodu hranic, uřednická hrůza v Pakistánu a armádní kontroly v Číně. Čína mimochodem byla jedina země v tom dokumentu, která na mě vůbec nezapůsobila, ty kamery na každým korku a pocit, že o tom jestli a kde si můžu odvlusnout rozhodne strana a vláda to bych se z toho asi posral, ale pravdou je že traboše Čínou jen profrčeli a chci věřít tomu, že i tam by člověk pro svou duši našel nějaký ten doping štěstí. Tentokrát musím pochválit partu, která to jela, kluci byli skvělý a musím říct, že Danovo tvrzení že holky na cesty ne-e (má to důvody ) má svůj smysl. Jsem rád, že jsem viděl seroš. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Žlutý cirkus na cílové rovince. Trabanti mě baví a na jejich poslední dobrodružství jsem se těšil a pak jsem nedočkavě očekával každou další epizodu. Bavil jsem se dobře, ale v porovnání s Afrikou a Jižní Amerikou jsem se nebavil tolik. Trochu mě mrzí, že se vytrácela ta část cestopisu a představování věcí nových a zajímavých pro diváky a místo toho jsme neustále poslouchali o frustraci z toho, že se Indové chtějí fotit. Já bych radši víc zakázaných čtvrtí z Číny nebo podivných rituálů se zavíráním hranice nebo krásných výhledů v Himálajích. I přesto to byla super jízda a konec byl dojemný snad víc než jsem čekal. ()

Reklama

char_t 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že větší minutáž dostal až seriál z té nejméně zajímavé cesty... Za mě Trabanti vyvrcholili Jižní Amerikou, která byla zdaleka nejpestřejší. O chlup méně zajímavá Austrálie to aspoň vynahradila troškou dramatu a netradiční sestavou cestujících... Indie mi přijde jen jako odškrtnutí posledního políčka na checklistu, odbytou povinnost, samozřejmě zachycenou profesionálně a plnou pěkných záběrů (ještě aby ne, napopáté), která ale jinak neobsahuje nic navíc. Škoda. ()

Don82 

všechny recenze uživatele

Z této cesty "Trabantů" opět cítím ono dobrodružné kouzlo objevování, jaké si vybavuji u cesty Jižní Amerikou. Austrálie byla celkem utrpení, jak pro posádku, tak pro diváka, ale tady se opět podařilo nás vtáhnout do děje a krásných scenérii i vyprávět určité dílčí příběhy všech zúčastněných. Problémů a krizových situací bylo habaděj, ale zcela jednoznačně převážila touha cestu dokončit a ukázat lidem zase jiný kus světa. Byla to radost se dívat! ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

K tomu se asi nedá moc co říci. Je to stálice a klasika. Kluci se vydali na cestu i formou seriálu potřetí a nemohu říct, že bych byl zklamán. Ani za nic. je docela zajímavé, že hodnocení může skákat sem a tam, i když stále tvrdě nad průměrem, tak mi přijde, že ta kvalita od prvního dílu Jižní Ameriky až do posledního dílu už doma v Česku se vůbec nezměnila. Ale to je subjektivní. Co říci? Z pohodlí doma přes půlku světa na Trabantu, Maluchu a Jawě. To vše s nahlédnutím do kultury, do humoru, projedeme svět. Myslím, že se tomu nedá, co říci. Začalo to nějak více známě po roce 2011 a dnes na konci dekády se s Trabanty loučíme. Je mi jasné už z potitulkové scény filmu, že se náš cirkus ještě nějak vrátí. Uvidíme, co to bude. Je to zvláštní, jde o loučení, ale vlastně i o nový začátek. ()

Galerie (126)

Zajímavosti (2)

  • Při opravě auta hraje melodie písničky „Kalinka“ a po ní následuje „Love Whispers“ od Viktora Wronskiho. (Duoscop)

Reklama

Reklama