Režie:
Rob ReinerScénář:
William GoldmanKamera:
Barry SonnenfeldHudba:
Marc ShaimanHrají:
James Caan, Kathy Bates, Richard Farnsworth, Frances Sternhagen, Lauren Bacall, Graham Jarvis, J. T. Walsh, Rob Reiner, Archie Hahn, Jerry Potter, Julie Payne (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Po autonehodě zachrání zraněnému spisovateli život jeho velká obdivovatelka. Z nadšené čtenářky a pečovatelky se však zakrátko stává brutální tyran a věznitel... (TV Prima)
Videa (1)
Recenze (710)
Spíše drama než horor, ale velice vydařené drama s několika opravdu pikantními momenty. Film skvěle navozuje pocit beznaděje a úzkosti. Napětí je hodně dobré a ústřední dvojice to zahrála velmi přesvědčivě. Na nejvyšší hodnocení to ovšem není, film mě nedokázal nějak extra zaujmout. 70% ()
Rob Reiner vždycky prokazoval širší škálu filmových zájmů, dokonale se trefil i s dramatem Misery nechce zemřít. Netřeba představovat krutý příběh nedobrovolného pacienta, který je slavným spisovatelem a v zasněženém vraku auta ho najde nejoddanější čtenářka, bývalá ošetřovatelka a hlavně zapálená dodržovatelka zvláštních metod. A hned první výstup Annie v podobě kritiky k právě dopsané knize dává tušit, že s touhle dámou nebude něco tak úplně v pořádku. Labilní fanynka Kathy Bates je naprosto skvělá, jednou dokonale klidná, podruhé s děsivými záchvaty vzteku, Oscar v jejích „laskavých“ rukou je absolutně zasloužený. Navíc, kdo nemá šanci dostat se k originálu, je tahle slepice ještě trefně umocněná dabingem výborné Nadi Konvalinkové. Rozhodně bych ale nerad zapomněl na rovněž úžasný výkon Jamese Caana. Reiner představuje dva dokonalé protiklady: on světák, úspěšný a zhýčkaný intelektuál, ona křupanská samotářka, která na svých nemocničních štacích jen nenaklepávala pacientům peřiny. Právě na kontrastu těchhle dvou odlišných charakterů Stephen King a pak filmaři budují neuvěřitelné napětí. Jejich vzájemné konfrontace, když se do rukou rovnou nebere injekční stříkačka, kladivo zabořující se do nohy těsně nad kotníkem nebo psací stroj coby vražedný nástroj, jsou plné suchého sarkasmu a několika skvělých nápadů. V rámci žánru jeden z vrcholů 90. let. ()
Emocionále úžasne vygradovaná, minimalistická (dvaja ľudia, jeden dom), psychologická hra, v ktorej sa stretávajú dva navzájom nepochopené svety. Aj keď je zlo v tomto prípade od začiatku exaktne definované dostávajú postavy rovnaký priestor a divák má vínimočnú možnosť trochu popremýšľať o psycho-fanatizme v jeho najčistejšej forme. Nič nieje čierno-biele a za formu Reinerovi tlieskám. Kinga som nečítal, ale myslím že môže byť pyšný. ()
Co se týče zfilmovaných horrorů dle předloh Stephena Kinga, měl jsem odedávna svou Velkou trojku, která se skládá z vynikající Carrie (DePalma), výborného Shiningu (Kubrick) a velmi dobré Dead Zone (Cronenberg). Zhruba před 15 lety se z Trojky stala Čtyřka, a to hned poté, co jsem v kině zhlédl tento skvělý snímek. Snad jednou bude i Velká pětka. Zatím stále čekám. ()
Kniha je nejlepší „kingovka“ co jsem četl, jediná bez nadpřirozených sil a zároveň(právě proto) nejděsivější. Obecně platí, že filmy podle knih Stephena Kinga jsou většinou sračkoidní béčka., jen několik výjimek potvrzuje pravidlo, které však díky Franku Darabontovi bude zřejmě brzy minulostí. Misery se ale povedla zatraceně a já s obligátním konstatováním, že kniha je lepší a Shawshank je pouze podle povídky mohu s klidným srdcem říci, že se jedná o nejlépe zfilmovaný román pana Kinga. Kathy Bates jako nejvěrnější fanynka je prostě na zabití, zasloužený Oskar, jen jsem pak u Titaniku furt čekal kdy vezme kladivo a zláme DiCapriovi nohy! ()
Galerie (51)
Zajímavosti (53)
- Knihy Paula Sheldona (James Caan) jsou ve filmu vydávány v nakladatelství Viking - tedy ve stejném nakladatelství, ve kterém Stephen King v té době vydával knihy své. (Javert)
- Napriek tomu, že sa počas natáčania James Caan a Kathy Bates nezhodli, stali sa v skutočnom živote dobrými priateľmi. Batesovej zlomilo srdce, keď počula o Caanovom odchode v roku 2022 a povedala, že práca s ním v tomto filme bola jedným z najlepších zážitkov v jej kariére. (Arsenal83)
- Miesto autonehody bolo zachytené pomocou nastavenia deviatich kamier, z ktorých „šesť alebo sedem“ skutočne fungovalo. "Vedeli sme, že sa nám nepodarí zhodiť auto z útesu príliš veľakrát," povedal Rob Reiner. (Arsenal83)
Reklama