Režie:
Kathryn BigelowKamera:
Amir MokriHudba:
Brad FiedelHrají:
Jamie Lee Curtis, Ron Silver, Clancy Brown, Elizabeth Peña, Louise Fletcher, Philip Bosco, Kevin Dunn, Richard Jenkins, Mike Starr, Tom Sizemore, Matt Craven (více)Obsahy(1)
Megan je mladá absolventka newyorské policejní školy, která se už první den služby v manhattanském sboru ocitá v nebezpečné situaci. Zcela náhodou narazí na přepadení dragstoru a při zásahu zastřelí v sebeobraně ozbrojeného lupiče. Jeho zbraň se však během následujícího vyšetřování nenašla, a tak je Megan dočasně suspendována. Brzy nato je nalezen zastřelený muž v jehož těle najde policie kulku s Meganiným jménem. V té době se Megan seznámí s burzovním makléřem Eugenem Huntem, který byl mezi ohroženými lidmi během přepadení. Počáteční náklonnost však vystřídá zděšení, když zjistí, že to byl on, kdo se v supermarketu zmocnil ztracené pistole, a že právě její energický zásah v něm probudil skryté psychopatické sklony, které z něj udělaly masového vraha. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (80)
Megan Turnerová ( Jamie Lee Curtis ) chce střílet lidi. Chtěla se stát policistkou a má na to i ty správný kecy. Ale dělá velké chyby hned od začátku a tak se její kariéra započne spíš krachama. Jak mohla udělat závěrečný zkoušky, to nechápu. Ve filmu jsou hezké záběry na noční New York z helikoptéry. Sexuální scéna z pistolí obouruč konečně rozjede případ. Film se hne. Eugene ( Ron Silver ) taky. CITÁT : Smrt je to jediné, co život nabízí.... Jedna hláška byla dobrá : Když v New Yorku vyhodíš klacek do vzduchu, dopadne buď na taxíka nebo záchranku.... Pak už to bylo nějak tak uměle tlačený do finální přestřelky. Jinak Jamie ta uniforma docela slušela - byla v ní sexy. Hezká byla i ta prostitutka, kterou hrála kočka se jménem Toni Darling. ()
„Ja tomu hovorím unáhlená reakcia.“ Koncom 80. rokov bola Jamie Lee Curtis, dcéra Janet Leigh z Psycha a Tonyho Curtisa, hviezda prvej veľkosti. Mala povesť obľúbenej hororovej herečky (Halloweeny, Hmla, Hra na vraha), ktorá ale úspech zaznamenala aj mimo svojho žánru (komédie Výmena a Ryba zvaná Wanda). Modrá oceľ nikdy nebola ktovieako dobrým filmom, ale bez debaty ukážkovo patrí do jej „adrenalínovej“ časti Jamieinej filmografie, v ktorej Jamie stelesňuje obeť prenasledovanú stalkujúcim magorom. Ona sama je dobrá. Atraktívna a nakrátko ostrihaná sa predstavuje ako začínajúca policajtka, ktorá zastrelí ozbrojeného šialenca (Tom Sizemore), no jeho zbraň ukoristí jeden zo svedkov incidentu (Ron Silver) a časom začne "len tak" strieľať ľudí. A krok za krokom sa blížiť k platonicky milovanej policajtke, s ktorou rozohráva desivú hru na mačku a myš. Pokiaľ sa Modrá oceľ snažila zachytiť seriózny psychologický rozmer veci a súdi deravý súdny systém. Následne sa to však zvrtne, je to plné klišé, predvídateľných okamihov a na konci čakáte na koniec. Napriek tomu najchlapskejšia režisérka Hollywoodu natočila solídne kriminálne áčkarské béčko s pôsobivou atmosférou. Iné kusy s prenasledujúcim psychopatom ma ale bavili podstatne viac (Mys hrôzy, Úplne bezvetrie). V tých dobách sa objavilo na scéne veľa režisérov, ktorí americké ulice poňali ako smrteľne nebezpečné miesto s temer až apokalyptickou atmosférou (Vládca temnôt, Cobra, Warriors, Policajná akadémia 2). ()
Nedávno videný Detroit ma takpovediac nažhavil, aby som si pozrel i iné kúsky od režisérky Kathryn Bigelow. Blue Steel je plná blbostí. Takmer som zabudol, že to bol štandard na tú dobu a skoro každý film ich obsahoval vlastne kopec. I napriek osemdesiatkovej sentimentalite nemôžem ísť s hodnotením vyššie. Ale aspoň som si pripomenul, akí boli záporáci vtedy "nesmrteľní". 40% ()
Modrá oceľ bola kedysi taký menší videokazetový kult, ktorý sme si raz za čas radi zopakovali. Malo to fajn atmosféru, dvojicu, medzi ktorou to iskrilo a ťažko predvídateľný scenár. Bola súčasťou takej menšej vlny kvázi erotických krimi (Sea of love), kde pár tvorí policistk(a) a podozrivý(á) a na konci z toho samozrejme niečo vyplynie. Bigelow sa tu aspoň zacvičila na podstatne vydarenejší Point break. Pekná nostalgická spomienka. ()
Keď som pozerala tento film, predstavila som si perfekcionistu Jamesa Camerona, ako sa díva na tento thrilerík, vyškiera sa od ucha k uchu a doslova žasne nad tým, ako sa geniálna Jamie Lee Curtis alias nevinná Arnieho manželka, Helen, mohla ocitnúť v tak naivne prepracovanej kriminálke. Priznávam, predstava to bola zábavná. Modrá oceľ disponuje minimom logiky a krehkým scenárom privádza diváka chvíľami do zúfalstva. Čakala som, bohužiaľ, viac. ()
Reklama