Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poklidný život Caleba Coltona (Adrian Pasdar) z jednoho malého oklahomského městečka nabere nečekané obrátky, když potká pohlednou dívku Mae (Jenny Wright). Jejich prazvláštní romantický vztah začíná kousnutím do krku a pokračuje pro Caleba nepříjemným zjištěním, že se právě stal členem nepočetné komunity nočních tvorů, upírů, vedených veteránem Jessem (Lance Henriksen). Pro Caleba nyní nastává obtížné dilema: strávit budoucnost po boku Mae (kterou, ač saje krev, miluje) a přijmout pravidla její upíří „rodiny“, anebo se vrátit k rodině vlastní, k otci a malé sestře, a riskovat tím život svůj i jejich? Přestože odmítá svou lačnost po krvi ukojovat na úkor životů nevinných lidí, uvědomuje si, že nemůže hladovět věčně. Existuje z této zoufalé situace nějaké jiné východisko než smrt, případně trvalé členství v Jesseho bezohledné smečce? Tato v jistých kruzích kultovní upířina nebývalého žánrového rozpětí proslula mimo jiné tím, že v ní jedinkrát nezazní slovo „upír“ a dodnes je považována za jeden z nejpozoruhodnějších snímků Kathryn Bigelow. (Matty)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (138)

POMO 

všechny recenze uživatele

Kathryn si půjčila posádku vesmírné lodě z Jimovych Vetřelců a udělala z nich bezohledné upíry. V pohodě mix dramatu, romance a upírského hororu, zasazený do amerického pouštního venkova. Jen ten soundtrack, proboha, ten bolel. Kde na to tehdy ti skladatelé chodili?! ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Kathryn Bigelow, Eric Red .. Každá, byť sebedelší cesta jednou skončí... Musím pochválit hlavního strůjce projektu, nadanou ženu Kathryn Bigelow, za její inteligentní přístup k látce. Jako pesimista k hororům vůbec by nebylo těžké zadupat to do země, jako hovadinu. Jenže tak špatné to nebylo, jak jiní zástupci žánru. Ano, samotné téma je smyšlené, ale herecké obsazení sedí jako ulité a provedení bylo táák chutné: Film o cestě k temné straně a zase zpátky. Rozjezd s nádechem sexuální tužby a budoucí velké lásky. Pátrání po ztraceném synovi. Skvělá atmosféra temna, násobena přesnou hudbou a nasvícením. Několik nutných krvavých masakrů a přestřelek. Zúčtování ala Terminátor a finále okořeněný spalujícím úsvitem. Pro fanoušky upírů/hororů nebo milovníky zvláštních filmů nutnost! „Jesse, pamatuješ si, jak jsme zapálili Chicago?“ 70%. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Pokud se upíří tématiky zhostí ženská, vznikne buď příšerný "Twilight" nebo výrazně drsnější "Na prahu temnot". Kathryn Bigelow si od svého tehdejšího manžela vypůjčila partičku z "Vetřelců" (Baxton, Henriksen. Goldstein) a natočila extrémně pomalý snímek o skupině upírů, kteří zaučují nového člena, který se však brání tomu aby z něj byl upír. Pár scén je slušných, ale jinak se to šíleně táhne a spíše nudí. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Velké a příjemné překvápko.. Parádní atmosféra, povedené charaktery, chytlavý scénář. Bigelow buduje jednotlivé scény precizně, přesně v tempu a s citem.. Do romance umí dát jiskru stejně zručně jako do zabíjení děs a až špinavou zvrhlost. Hudba která to celé podkresluje temně industriálním soundem(chvílema mi to až připomělo geniální soundtrack z Decodera) je prostě úžasná a vše to uzamyká v jeden skromný a nenápadný, ale zároveň i hustý, vyživný a chutný celek. Klidně dám za 5- mně to prostě sedlo do nálady, v rámci upířiny to bylo zase něco neokoukaného a jako bonus bych našel i pár prvků filmu které cituje Rodriquez ve svém From Dusk Till Dawn. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Temná upírská romance vymykající se snad téměř všem klasickým upírským klišé, včetně ostrých špičáků (pravda, slunce a stříbro pořád vadí). James Cameron a jeho sračkostroj musel své bývalé manželce Kathry Bigelow závidět už tehdy její znamenitý cit pro atmosféru a schopnost nadělat hodně muziky za málo peněz. Navíc i vhodné angažmá Tangerine Dream na soundtracku. Super. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Film byl velkým zdrojem a inspirací pro tvůrce pen and paper RPG hry "Vampire the masquerade" studia White Wolf. Toto studio rozvedlo myšlenku moderních upírů do každého detailu. Po obrovském úspěchu těchto her ze světa World of darkness začalo mnoho novodobých autorů vykrádat tento svět a vzniklo tak značné množství jednoduchých napodobenin. (Ukko)
  • Na scénu potyčky v baru odkazuje James Cameron v Terminátorovi 2, v té době byla režisérka filmu Near Dark Kathryn Bigelow jeho manželkou. Cameron natočil stejný úvod - záběr na kulečník, který štamgast rozehraje, následně střih a záběr na dveře, kterými vstoupí Arnold, podobně jako zde Henriksen. V obou scénách má mini roli Robert Winley a dělá potíže - zde je to ten chlapík, kterému Paxton rozlije drink, v T2 motorkář, kterému Arnold vezme šaty a motorku. (oLí)

Reklama

Reklama