Režie:
Dušan RapošKamera:
David PloyharHudba:
Lešek WronkaHrají:
Mahulena Bočanová, Robert Jašków, Eva Vejmělková, Miroslav Etzler, Jana Paulová, Petr Rychlý, Jakub Kohák, Jiří Ployhar ml., Dana Morávková, Pavel Zedníček (více)Obsahy(1)
Na skupinové psychoterapii se setkají tři ženy zralého věku. Liší se sice profesí i povahově, ale mají stejný problém, který se snaží řešit v rámci psychoterapie. Jejich deprese a trápení mají společného jmenovatele: nevěru manželů, kterým obětovaly desítky, často i nelehkých, let společného života. Spontánně je to sblíží a rozhodnou se, že lepší než drahé sezení u psychoterapeuta, bude pomsta. S tou si vzájemně pomůžou. Pro své nevěrné manžely připraví skutečné peklo na zemi. Film je úsměvným pohledem na mužskou krizi středního věku a oslavou ženské solidarity. (Bohemia MP)
(více)Videa (1)
Recenze (135)
Podobnost s americkym filmem Jedna za vsechny ciste nahodna :) S tim rozdilem, ze zatimco si americane vystacili s jednou podvadenou, delsi stopazi, film odsypal a bavil, Cechum se tohle moc nepovedlo. Zacatek filmu se tahne, a kdyz konecne dojde k nejakym pomstam, tak je to spise usmevne, plitke a takove “dietni”. Herecke vykony nekomentuju, tomu zrejme moc nerozumim. Par dobrych momentu film mel ale jako celek nic moc. ()
Skutečné zlo, tady se nepovedlo vůbec nic a bude se to líbit asi jen ženám v určitém věku. Absolutně se nedokážu vcítit do herců, kteří se snad museli stydět, co hrajou a když Jana Paulová říkala, že roli přijala i kvůli scénáři a režisérovi, tak fakt nevím. Na druhou stranu je tu celkem výškrabek nezajímavých českých herců z pitomých dlouhotrvajících seriálů, takže to jen dotváří výsledný hrůzně obludný dojem. ()
Trapnost nad trapnost. Jak posrat milionkrát obehraný námět, pohnojit scénář a vybrat ze špatných režisérů toho nejšpatnějšího. Vlastně jsem vydržel do konce jen proto, aby se snad stalo něco, co mě z té hrůzy vytrhne. Nestalo. Jestli je něco hnůj české kinematografie, za co by se měl kdokoliv, kdo se na něm podílel, stydět a omlouvat, tak je to tahle bezduše ubohá, hloupá, tupá stupidnost. Proč se k tomu propůjčili herci, jakkoliv jen C-čkoví, mi není zřejmé, ale proč do toho dal někdo byť jen jedinou korunu, je zcela mimo můj horizont chápání. Pseudoherec Kohák tragédii začal, tři přestárlé grácie bez smyslu pro humor to nevylepšily a extrapseudoherec Rychlý, který byl špatný i když blbě uváděl vtipy, to dorazil. Jediný přirozený herecký výkon podala nešťastná čivava. Rukopis Rapoše, který ten hnus vyplodil pro svou manželku a vždy těžce podprůměrnou rádoby herečku Vejmělkovou, je jako pokaždé tragický a nekoukatelný. Ale že tam nasypala peníze Prima, to je tedy mazec. Buď tam někdo naprosto ztratil rozum, nebo na Primě sedí podobná banda polosvéprávných feministických blběn, které ty peníze podle stejného feministického klíče rozdělují a nastavují námětové hodnoty do ještě více feministické úrovně, kde vyhrává silná, statečná žena, byť hloupá a bez vtipu, nad tupými a odpornými mačistickými hovady. Strašně nerad zvracím, bolí mě z toho vždycky celé tělo, mám modřiny na krku a několik dní mám žaludek jako na vodě. Ale teď budu muset. Tady se nedávali do polívky jenom knoflíky. Tady tam daly rovnou celé sako.... ()
Přiznám se, že k českým filmům jsem obecně dost skeptický a peníze vynaložené v kině za český film považuji většinou za vyhozené oknem. A kdyby nebyla akce na státní svátek "Vše za 28" asi bych ani tento film neriskoval. Českým filmům se po mnohých zklamáních už nedá věřit. Ženská pomsta je ovšem jiný kalibr. Předně je třeba říct, že komedie má předně bavit a způsobit u diváků smích. Ženská pomsta tohle splňuje na výbornou a tím je to u mě dané. Je to komedie, která baví. Filmy Dušana Rapoše obecně zrovna nemiluju a i pro jeho manželku Evu Vejmělkovou byl tohle první scénář. Ženskost je navíc zmíněna i v názvu, takže ano, zde dostávají pánové na frak a to jakože pořádně. Vůbec je tento film trochu jako zvláštní úkaz. Eva Vejmělková hrála od poslední Fontány jen ve dvou filmech, toto je třetí. Petr Rychlý se ve filmech prakticky neobjevuje a Mahulena Bočanová jen sporadicky. Vedle toho jim sekundují zkušení herci. A třeba Jakub Kohák se objevuje v docela neobvyklé roli. Režisér tedy vsadil na hereckou zkušenost tam, kde očekával zapojení i dalších hereckých činností krom těch klasických. Takže Petr Rychlý musí předvést svůj komediální talent, Miroslav Etzler také stejně jako Jana Paulová. Pravda, Mahulena Bočanová či Eva Vejmělková neměli zase tolik příležitostí, na druhé straně by s jinými herečkami dopadl výsledek asi jinak, ale třeba M. Bočanová mě rozhodně nezklamala. Všechno ve filmu, tedy místy i logika, je přizpůsobeno komediálnosti. Takže když se tři dámy objeví v divadle v klaunských maskách, což nedává smysl, aby se jen tak potulovaly v zákulisí, příliš rozumu to nedává. Stejně jako to, proč postava M. Bočanové leze z vlastního bytu na balkón místo aby usvědčila nevěrníka na místě, což stejně následně udělat chce. Nebo kde se vzala Jana Paulová na místo překladatelky? Na začátku také nevíme, že se R. Jašków bojí klaunů, takže si divák marně hlavu láme, proč před jedním utíká. A takových věcí je zde celá řada. Ano, film disponuje celou řadou nelogičností, nevyrovnaných hereckých výkonů či jednostranným zaměřením. Muži jsou totální ho.ada a ženy největší chudinky. Za rozpad vztahu může jen a pouze muž a jsou to právě muži, kteří trpí klasickými tresty - zničení luxusního auta, ztráta nadějné kariéry či konec v blázinci. Jestli ovšem opravdu jak externí tak zdejší recenzenty nepobavily scény "zhuleného" Petra Rychlého nebo tří uklízečů v oblecích, M. Etzlera běhajícího s čivavou, falešně těhotné Evy Vejmělkové s břichem - nafouknutým kondomem Janou Paulovou či hlášky: „Jsem holej jako přísudek" či sex až po volbách, pak se začínám ptát, zda se jedná o opravdu objektivní hodnocení. Jestliže ano, nejsme tedy na tom už tak špatně, že už se smát neumíme? Nebo že české filmy tak nějak automaticky házíme do odpadu prostě jen proto, že to tak bývá u českých filmů? Připadá mi to tak. Já se ale královsky pobavil a podle reakcí kina to ostatní neměli jinak. U nás v Ostravě se kino opravdu bavilo a zněl jím smích. Film zkrátka není radno brát vážně a ani bych to nedoporučoval. Spíše jako sled epizod, mini příběhů nebo jednotlivých scének. Jde o českou bláznivou komedii, která svou typologií nejvíce připomíná bláznivé francouzské či americké. Závěrem bych dodal, že po shlédnutí Klubu odložených žen bych hledal inspiraci tvůrců právě v tomto snímku. () (méně) (více)
Velice jednoduchý až ubohý scénář , nemohli narovnat ani herecké výkony Rychlého a Etzlera , kteří byly celkem dobří . Ženské trio nebylo přesvědčivé téměř vůbec . VELICE slabý až téměř zbytečný film . Kohák se zde vůbec nehodil , včetně toho faráře , nebo kdo to byl v tom kostele . ()
Galerie (37)
Zajímavosti (6)
- Když Karla (Jana Paulová) falešně tlumočí v Adamově (Miroslav Etzler) firmě z češtiny do čínštiny, odposlouchávají ji Mona (Mahulena Bočanová) a Sandra (Eva Vejmělková). Ve filmu jsou vidět vysmáté emoce a jasné reakce na obsah jejího tlumočení, přitom ale ani Mona ani Sandra neumí čínsky, takže by neměly vědět, o čem Karla mluví. (Petr.Penicka)
- Režisér filmu a spoluautor scénáře Dušan Rapoš uvedl: „Bylo to fajn. Celý štáb v čele s mými skvělými kamarády, producentem Petrem Šiškou a kameramanem Davidem Ployharem, odvedl profesionální práci a do filmu o ženské solidaritě dal i něco navíc. Své srdce, talent a trpělivost. Také jsem měl tu čest dělat Ženskou pomstu s výbornými herci, které to bavilo. Na place panovala pohoda a já bych rád, aby se tato pohoda přenesla taky do filmu a potěšila diváky. A to nejen ženy.“ (SONY_)
- Při natáčení Jana Paulová spadla z koně a musela na pozorování do třinecké nemocnice. (SONY_)
Reklama