Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (158)
Ještě v dobách, kdy Tony Scott nebyl vizuální mág a mistr akce, natočil tento podivný (jedná se dokonce o Scottův filmový debut) horor, který spíše připomíná raná díla Davida Cronenberga. Nepříliš zajímavé ani atmosférické. V dnešní době stojí za shlédnutí snad jen díky sexuální scéně Catherine Deneuve a Susan Sarandon. ()
Nedovedu si představit charismatičtější lidi pro ztvárnění upírského smíšeného páru než Catherine Deneuve a David Bowie. Jejich upíři nejsou šelmy s vyceněnými tesáky vrhající se na své oběti se zvířecím řevem, s všudypřítomnými potoky krve a orgastickými projevy před i po, se zbraněmi plnými nábojů s česnekových extraktem. Naopak, Tony Scott měl představu elegantních, klidných, kultivovaných, milujících se bytostí, které se dostanou svou existencí do bodu, kdy se začnou obírat myšlenkou, zda život věčný...........a tehdy zazvoní u dveří Susan Sarandon. Film se pohybuje ve filosoficko-estetické rovině, takže žádné drsné akce, ale povívající záclony, vážná hudba, holubi........ krása. ()
Bowie, Deneuve a Sarandon v jednom filmu, tak to je magická kombinace, ne-li přímo vražedná. Bez nich by tenhle umělecký a extravagantní kousek byl jen nic neříkajícím výstřelem do tmy. David Bowie se ve filmu skoro ani neohřál. Předčasně zestárnul a vypadl ze hry. Nadpozemsky krásná Deneuve nutně potřebovala společnost a někoho s kým by mohla sdílet svou prastarou kletbu. Do oka jí padla Sarandon, která jednoho dne zazvonila u jejích dvěří a sháněla se po manželovi. Samozřejmě jí svede a tak se i ze Susan Sarandon stane upírka lačnící po lidské krvi, kterou ale začne trápit svědomí, ne jen věčný hlad. Teď bez legrace Catherine Deneuve byla opravdu nadpozemsky krásná upírka, ale já jsem sledovala film hlavně kvůli Bowiemu. ()
Tahle červená chutná trochu jinak...Upíři, to není jenom Twilight sága, Blade či Underworld. A Tony Scott, to nejsou jen nezastavitelné dopravní prostředky a vizuálně orgastické adrenalinové jízdy (i když, co si budeme povídat, nikdo je neumí tak jako on). Hunger je na pana režiséra neobvykle komorní snímek s až éterickým nádechem a enigmatickou atmosférou. Zvláštní a těžko zařaditelný film, který se netrefí do vkusu každému. Mně tenhle jiný pohled ale vcelku zaujal a přišel mi originální. Ovšem když už nic, tak kvůli “oné“ scéně mezi Catherine a Susan ho stojí za to vidět. Navíc zaručuju, že v takovém podání jste tato (ve filmovém průmyslu dnes tak populární) krvežíznivá stvoření ještě neviděli. ()
Od Tony Scotta jsem tak nádherný umělecký počin vůbec nečekal. Upírská tématika pojatá tak starosvětsky a tragicky. Záhadní sousedé nejsou jen podivíni, ale také stovky let staří upíři, kteří žijí až do skonání věků. Žádné brutální zabíjení ani většina upírských klišé s česnekem. Film je spíše psychologické drama se zamyšlením, zda je nesmrtelnost tak dobrá, jak si každý myslí, protože ne vždy může být nesmrtelnost spojena s mladým tělem. Pěkné masky, nervózní tajemná hudba a chladně klidná Catherine Deneuve, která se chová tak hezky aristokraticky a žensky dle starých dob. Opravdu příjemné krve třísnící překvapení. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (15)
- David Bowie se pro svou hudební scénu naučil hrát na violoncello. (Pavlínka9)
- Kostýmní výtvarnice Milena Canonero jednoho dne během natáčení zmizela a nebyla k nalezení. Později se zjistilo, že letěla do Říma nakoupit kapesník pro Davida Bowieho. Letěla tam na vlastní náklady, jelikož zjistila, že v Londýně nejsou k sehnání látky, které by ve filmu uplatnila. (Pavlínka9)
- Během natáčení nechal Tony Scott 11letého syna Davida Bowieho, Duncana Jonese, poletovat na place s kamerou. Scott údajně nakonec použil fragmenty z Duncanových záběrů. Po smrti Tonyho Scotta se Duncan Jones vyjádřil, že Scott byl pro něj mentorem a doporučil mu studium na London Film School. (Eldrick)
Reklama