Reklama

Reklama

V roce 2035 jsou roboti součástí každé domácnosti a lidé jim důvěřují. Až na jednoho – trochu paranoidního detektiva Dela Spoonera (Will Smith). Ten je přesvědčený, že zločin, který právě vyšetřuje, spáchal robot. Vyšetřování ho přivede k odhalení děsivé hrozby pro lidskou rasu... Společně s psycholožkou Susan Calvenovou vyšetřují smrt doktora Milese Hogenmillera, vědce, který pracoval s roboty pro U. S. Robotics. Příčinou smrti byla sebevražda, ale Spooner je přesvědčený, že vědce zavraždil robot. Tři zákony robotiky však zaručují, že taková věc je nemožná… (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (1 078)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadalo, že to snad nebude žádný bezduchý akční sci-fi, ale něco k zamyšlení. Jenom mi tam nějak nepasoval ten Will Smith. Jenže postupně se to zvrhne v obyčejnou střílečku, u který je vhodný mozek přepnout do režimu "stand by". Je to asi jak kdyby se někdo snažil kombinovat Blade runnera a Komando... Celkově mi to úplně špatný nepřišlo, ale pokud chcete vidět nějaký "inteligentní" sci-fi, pusťte si Blade runnera. Pokud chcete vidět Willa Smithe, jak střílí do robotů, klidně přeskočte první polovinu. Co se týče digitálních efektů, tak ty mi teda nepřipadaly nic moc. Sice jsem to poprvé viděl až teď v roce 2010 a za těch 6 let se úroveň triků zase hodně zlepšila, ale stejně mi to přišlo celkem slabý i na rok 2004. Slabý 3 hvězdičky... ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Tohle mi jen potvrdilo, že české znění dělá opravdu hodně. Poprvé jsem totiž slyšela Smitha bez dabingu a je mi konečně sympatický! Detektiva Spoonera, kterému se nelíbí dnešní svět plný robotů a je vůči nim asi jako jediný na světě podezřívavý, zahrál přesvědčivě. Scéna,kdy honil běžícího robota s kabelkou v ruce,protože myslel,že se jedná o zloděje (přitom jen nesl inhalátor své majitelce) byla prostě skvělá. Jeho až téměř "paranoiu"jsem chápala,v takovém světě bych měla úplně stejný názor. Nejen,že je ten film vtipný, akční a napínavý,ale nese sebou jisté poselství (výstižná je scéna kdy se Dr.Calvinová snaží ovládnout přehrávač hlasem,i když je ve skutečnosti na dálkové ovládání)o tom,jak jde vývoj až hrozivě dopředu,jak citát "Co si člověk neudělá,to nemá"přestává platit, nebo o tom,jak za nás dnes všechno dělají stroje. Jen doufám,že svět nebude nikdy vypadat jako v tomhle filmu. ()

Reklama

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí velké rozpaky. Bylo by to asi na delší debatu. V zásadě mi to přijde jako dílo, které má být o budoucnosti a přitom se dívá na svět konzervativníma technofobníma očima 50. let minulého století. Navíc se tu všechno doslovně vysvětluje dvakrát i třikrát, ale celkové vyznění je nejasné. A to ani ne nejednoznačné (jako třeba u Blade Runnera); jen se zaměřením na hlavní postavu potlačují další možné významy toho, jaké místo mají roboti ve společnosti. Po řemeslné stránce vynikající, ale příběh stojí za úvahu jen v tom ohledu, nakolik je zpátečnický. Uvidím ještě po druhém zhlédnutí... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Stálo to hodně úsilí zapomenout, že kdy existoval nějaký Isaac Asimov a přestat s úvahami, proč sakra, když už to s předlohou nemá vůbec nic společného, se to musí jmenovat zrovna takhle. Výsledek té snahy byl ve spojení s překvapivě povedeným akčním snímkem docela uspokojivý, na to že narozdíl od Asimova se ve scénáři nějaká ta díra najde a místo filozofických příběhů o třech zákonech a úloze a možnostech strojů je tu jen další umělá inteligence se syndromem Shodan a týpek "já vám to od začátku říkal" stojící proti ní, pochopitelně s fešnou intelektuálkou po boku. Proyasově filmu o robotech nelze upřít nabušený vizuál ani atmosféru, na které má svůj podíl i práce skladatele Marca Beltramiho. Nejde nepřiznat ani to, že některé scény pohltí i dost skeptického diváka (to jsem jako že já). Stejně tak ale nejde nepromluvit o překombinovanosti zběsilého otáčení celými záběry, obzvlášť patrného v závěru filmu a největší pecce do vazu, kterou je neskutečně trapný product placement (tím nemyslím Audi!!!) napasovaný do filmu stylem "hlavní hrdina je čistě náhodou zažraný do přelomu 20. a 21. století". To je nedůstojné i pořádného tak trochu temného akčního nářezu s jakousi myšlenkou, který se Alexu Proyasovi povedlo vytvořit. Ode mě 70% a poznámka, že ASIMOV NAVŽDY ZŮSTANE JEN JEDEN. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Je parné léto a k tomu neodmyslitelně patří pořádný popcornový nářez. A protože rudoch Hellboy se zatím pozdržel kdesi za oceánem, pozornost si zatím jednoznačně zaslouží testosteronový bijec Will Smith, o němž producenti i režiséři moc dobře ví, že zpomalený a naštvaný chutná úplně nejlépe. Jeho drsná frackovitá image se zúročila i zde - těžko si na pozici rozporuplného vyšetřovatele záhadné (sebe)vraždy v přetechnizovaném roce 2035 představit někoho stylovějšího. Hláška střídá hlášku, pátrání se příjemně rozvíjí a iluze fungujícího světa se neustále prohlubuje. Scénář po delší době přichází s poměrně originálním námětem, i když to občas malinko zaskřípe a zavane moderním popem pro celou rodinu - zlí roboti jsou červení, hodný robot všechny zachrání atd. V globálu je však atmosféra příjemně temná a lehce odkazuje na Blade Runnera, i když jeho kultovního statutu snímek určitě nedosáhne. Triky mají naprosto oslnivou kvalitu (roste tu velká konkurence ostatním trikovým gigantům), roboti působí zcela přirozeným dojmem a když přijde na akci, dostávají všechny vaše smysly pořádně zabrat - rotace kolem osy, bullet-time a ostatní trademarky současného „postmatrixovského standardu“ přicházejí v jednom úhledném balíčku. Alex Proyas pobral to nejlepší z Vrány, Bad Boys a Minority Report, celek mírně přisladil Asimovem (prostě si od něj vzal roboty ;) a pod nálepkou akční sci-fi prodal na velice líbivém podnose. Co na tom, že má jeho film mnohem blíže k čiré komerci, než k artfilmu, který by stál za delší přemýšlení - je přece to léto. Vyrážejte do kin! ()

Galerie (155)

Zajímavosti (40)

  • Automobilka Audi poskytla dva své sériově vyrábené modely, které byly použity ve scénách s městskou dopravou, opticky však upraveny do více futuristické podoby. (epicride)
  • Při renderování robota Sonnyho (Alan Tudyk) použil tým trikařů stejný postup, jaký byl použit při výrobě Gluma (Andy Serkis) pro trilogii Pán prstenů (2001, 2002, 2003). (imro)
  • Firma, která se objevuje v pořadu Americký chopper (od r. 2003), vytvořila při příležitosti premiéry snímku kopii filmové motorky. (hammy333)

Související novinky

Ocelové jeskyně míří do kin

Ocelové jeskyně míří do kin

28.07.2016

Isaac Asimov vymyslel tři zákony robotiky a napsal stovky knih, takže je docela fascinující, že se dočkal jen dvou hollywoodských filmů. Chris Columbus natočil Pozitronového muže (aka Andrew - člen… (více)

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

Jaime Lannister jako mstivý egyptský bůh?

07.06.2013

Další urostlý blonďák v roli nebešťana, který sestoupí mezi smrtelníky a předvede jim, zač je toho kladivo? I když v tomto případě spíš kopí, bitevní palici nebo efektní dvojzubec. Nikolaj Coster… (více)

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama