Režie:
Louis LeterrierScénář:
Luc BessonKamera:
Pierre MorelHrají:
Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Kerry Condon, Vincent Regan, Scott Adkins, Silvio Simac, Tamer Hassan, Georgina Chapman, Patrick Tang, Alain Figlarz (více)Obsahy(2)
Mafián Bart půjčuje peníze. A umí se postarat, aby mu je dlužníci vrátili i s tučnými úroky. Přijde vždy se svým poskokem Dannym, který je skutečné polozvíře. Když mu Bart sundá obojek, každého, kdo je v dosahu, zmlátí nebo zabije. Jeho život však není žádný med. Mlčky vegetuje v psím kotci. Nemluví, možná to ani neumí, nebo jen málo. Jednoho dne vejde ladič pian Sam do místnosti, kde Danny čeká na svého pána před výpravou za dlužníky. V Dannym tóny nástroje probudí zvědavost, zbytky lidskosti. Přisedne si a pomáhá Samovi ladit... Náhle zazní signál a Danny musí běžet na pomoc Bartovi. Danny s Bartem a jeho poskoky odjíždějí a po cestě se zastaví ještě u jednoho zlatníka, který dluží peníze. Bart opět vypustí Dannyho a zákazník v obchodě Wyeth je svědkem rvačky. Danny se zákazníkovi líbí, a tak navrhne Bartovi obchod: Wyeth totiž pořádá tajné souboje na život a na smrt. Bart přijímá a přivede Dannyho na zápas... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (625)
Oceňuji skutečnost, že v případě tohoto filmu vsadil režíser z velké části na dramatické prvky, tj. v poměru ku akci jsou zde tak půl napůl. Sice jsem tedy očekával zábavnou nepřetržitou akční mlátičku, ale když ta je přerušována smyslnými a dojemnými vážnějšími linkami, tak proč ne? Další s tímto faktem související plus se týká výborného Jeta Li, který, i když se ve filmu zrovna neukecal k smrti, podal velmi dobrý výkon. Teď si vzpomenu například na Keanu Reevese, ten občas také nepotřebuje k herectví slova, a divák mu naprosto rozumí (nepřekonanou hvězdou je ale v tomto směru Michael C. Hall). Tady platilo to samé, a slavná asijská hvězda se představuje v novém světle - ten kluk umí hrát. A nakonec Louis Leterrier si své místo mezi evropskou elitou filmařů zcela jistě zaslouží, a mě nezbývá nic jiného, než po zábavném Hulkovi čekat na další jeho pecku... ()
Dokážete si představit fungující příběh o člověku vychovaném jako pes, kterého se po ztrátě „páníčka“ ujme slepý ladič pian se zálibou ve vaření? A dokážete si to celé představit jako akci? Hlavně díky dobrým hercům se nejvíc líbila prostřední, poklidná část filmu. Vlastně jsem si ani nepřál opětovné probuzení Dannyho zvířecích pudů a tudíž návrat k akci. Je to paradox, že vás akční film odradí od své podstaty. O Utrženém můžeme s jistou dávkou nadsázky mluvit jako o komiksově nadsazené pohádce s jasně diferenciovanými stranami dobra a zla, kde jen Danny stojí kdesi uprostřed a vnáší do děje eticky velmi nejednoznačný prvek. Je to o vztazích, o dospívání i o stárnutí, je to o zběsilé, dravé akci i o vaření, je to vtipné, romantické i lehce kýčovité, nepůsobí to příliš americky, soundtrack od Massive Attack občas vystřídá Mozart, má to výbornou kameru, střih, režii… 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Marius, tron, Le_Chuck, InJo, Fr, Bobek15, El Loco, dawe04 ()
Akční stylovka. Všechno na mě působilo jako Ritchieho styl v kvalitním střihu a záběrů kamery. I když má Ritchie všechno v malíčku (velké množství postav a výborné nápady), za to L. Leterrir se v Evropě mezi elitou neztratí. Jeho klišé KURÝR je dávno pryč a nasazuje lat ‘ku o něco výše. Výborný námět v drsném prostředí nelidských podmínek (pes) obaleno v jednom muži Jet-Li (životní role). Leterrier neztrácí tempo a všechno co jsme si kdy přáli (v mladém věku) je na nás namířeno v nejlepším možném efektu. Samozřejmě se do nás Leterrier trefil. Jako vždy výborný Morgan Freeman (jako když člověku v nejhorší chvíli podá anděl pomocnou ruku) a drsný, ale za to skvělý Bob Hoskins. The cruel world. Evropská špička ve svém žánru. ()
Jet Li jede a Besson se vrací do dob své největší slávy. Akce je utržená z řetězu, ale najde se tu i prostor pro výborné budování vztahů, hledání lidskosti a zvýraznění hodnot přátelství a rodiny. V tom je tento film ještě o to více cennější a citlivější a proto (a postavu Freemana) musím dát plný počet. Tak obyčejný, přitom tak velký film ()
Lucu, na rovinu, už ne. Už prostě ne! Těžko říct, jaký vnější impulz překlopil Luca Bessona z nadprůměrného scénáristy a vynikajícího režiséra do polohy vymazaného scénaristy a úspěšného, leč niktrak zajímavého producenta. Možná, že mým francouzským vrstevníkům i na několikátý pokus stačí scénář jakoby vypadnutý z pera dvanáctiletého autora, kameramanská hra na filtrovanou a choreograficky dobré kontaktní souboje, ale já už se začínám povážlivě nudit. Navzdory českému názvu je ten film zcela spoutám v řetězech z konvencí a klišé. Není ani drsný, ani moc dojemný, režisérsky bez nápadu a o hereckých výkonech raději pomlčet - lepší jsou k vidění na místní základce v rámci vánoční besídky, pominu-li Freemana, hrajícího ovšem UŽ ZASE citlivého mentora...Utržený ze řetězu je tak či tak vcelku dobrou, ale naprostý zbytečnou filmovou potravou, jíž francouzský mladý divák už uvykl; stejně jako my Češi stále rádi baštíme naše domácí komedie. 50% P.S. pro zvukaře - nemyslíte že náraz náklaďáku do limuzíny by zasloužil nějaký adekvátní zvukový efekt, namísto jakéhosi sotva slyšitelného ťuknutí? ()
Galerie (44)
Zajímavosti (13)
- Úloha Barta (Bob Hoskins) byla původně napsaná pro Alberta Finneyho a jako dalšímu ji producenti nabízeli bezúspěšně Anthony Hopkinsovi a Michaelu Caineovi. (imro)
- Role Sama byla psána na tělo Morganu Freemanovi, který byl první a jedinou volbou. (Rocky62)
Reklama