Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    *****

    Jeunet patří k mým dlouholetým filmovým slabůstkám, jeho režijní styl založený na hravosti a vizualitě mi zkrátka sedí a vypravěčskou nedotaženost velkoryse pomíjím. Příliš dlouhé zásnuby ale podobnou velkorysost nepotřebují. Jedná se vedle Amélie z Montmartru o jeho k divákům nejvstřícnější snímek. I tady se ale Jeunetovi fanoušci dočkají obvyklých barevných filtrů, scénických hříček, odboček a kudrlinek. Jsou ale podřízené svému účelu, tzn. zvýraznit protiválečné zaměření filmu o hledání ženicha ztraceného ve víru zákopové války. Je znát, že film natáčel uznávaný režisér, který už nemusí pracně shánět prostředky na realizaci svých představ ani nemusí přemlouvat herecká esa k účasti na svém projektu. Objevují se tam opět Jeunetovi věrní, jako je nezbytný Pinon nebo Rufus, ale i mezinárodní hvězda Jodie Foster a všichni hrají jako z partesu. Audrey Tautou si Jeunet vyzkoušel v Amélii a role dívky, která pátrá po svém milém, je její druhá nejvýraznější role dosavadní dráhy. Jeunet umí natočit bojové scény po svém, takže se liší od ostatních filmařů, kteří natáčí válečné snímky. Už je kvůli scéně likvidace polní nemocnice, kdy dokáže sekundu po sekundě stupňovat napětí z letecké bomby propadající postupně střechou, musím dát filmu nejvyšší známku. Celkový dojem: 90 %.(15.10.2010)

  • T2
    *****

    Rozpočet $56,6miliónaTržby USA $6,524,389Tržby Celosvetovo $70,115,868║ V prvom rade by som chcel vyzdvihnúť vizuálnu nádheru obrazu, ktorú nám Jean - Pierre Jeunet ponúka, podporovanú o silný, zauzlení príbeh, doplnení s trefnými doplnkami, ktoré trošku "milo" odľahčujú dej, podobne ako tomu bolo už pri jeho Amélii z Montmartru. Jeunet opäť vsadil na príjemnú Audrey Tautou a výsostne sa oplatilo, lebo jej čarovný detský pohľad, dodáva filmu niečo čisté, nespútané. K pútavosti snímky dopomáha celá plejáda hercov, výborne zapadajúca do zamotaného príbehu z obdobia 1.svetovej vojny, ktorá sa až tak tématicky pre filmy nevyužíva a aj preto je zážitok z filmu o niečo viac umocnenejší. "Silné osudí ľudí odohrávajúce sa na pozadí chladnej zákopovej vojny!" /95%/(19.10.2008)

  • Ramirez85
    *****

    Kdyby jste si ten film stopli v jakémkoliv okamžiku, vyšlo by vám z toho krásné umělecké dílo, už jen jej vytisknout, zarámovat a pověsit na stěnu. Naštěstí v tomto případě forma nezvítězila nad obsahem, protože tyhle opravdu dlouhé zásnuby jsou jedním slovem strhující, strhující, přestože Mathildino vyprávění je spíš pomalejšího druhu, ovšem děj, na rozdíl od Mathildy, nekulhá, děj, jenž bych přirovnal k situaci, kdy se začtete do nějaké krásné knížky a neodložíte ji do chvíle, než se dostanete na poslední stranu. Záběry z Velké války natočeny fantasticky, o to spíš, že Příliš dlouhé zásnuby jsou spíše detektivkou než válečným filmem. Krása, Jeunet to s Audrey po Amélii dokázal i podruhé.(9.4.2017)

  • moviesfan
    ***

    ,,Příliš dlouhé zásnuby" je krásně ztvárněný film. Příběh o zamilovaném páru, jež rozdělí válka, může zasáhnout spoustu lidí, ale také nemusí. Vyprávění příběhu a pátrání po svém milém není vůbec špatně natočené. Musím pochválit kameru. Jisté negativum ovšem naleznu. Bohužel se mi tento film jevil příliš těžkopádně a složitě. Účel byl zřejmě splněn, ale snímek se mě z větší části nedotkl.(27.12.2008)

  • novoten
    ***

    Zlatavý filtr je sundán, titulky skončily a Jean-Pierre Jeunet u mě bohužel ztrácí auru výtvarně velmi nadaného tvůrce, který umí s dostatečnou soudností nakládat s vizuálními hrátkami a nápady. Nedokáže se totiž rozhodnout, jaký žánr vlastně pro film připravil. Od začátku do konce nepřestane přeskakovat mezi válečným dramatem, ponurou detektivkou a sladkobolnou romancí. Jenže Jeunet není Minghella, aby dokázal servírovat druhý Cold Mountain a místo toho se v prvních dvou jmenovaných žánrech často ztrácí. Válečný film jako takový by mu asi šel, ale občasným opakováním některých scén dokáže neskutečně nudit, stejně tak jako při Mathildině vyšetřování, které dokonce v některých chvílích přestane dávat smysl. Když navíc v těchto dvou částech začne zkoušet dojímat, je občas až k smíchu. Co mu ale jde, to je romantika. Jakmile se objeví scéna vzpomínek na společné chvíle milenců, téměř jsem přestával dýchat, stejně jako při jejích zoufalých pokusech "Budu počítat do sedmi a jestli..." Můžu tedy konstatovat, že jsem se na Zásnuby bez problémů dodíval do konce a přál jsem si happyend, ale ta forma, kterou jsem k obsahu dostal, mi silně vadí. 55%(15.6.2007)

  • - Jean-Pierre Jeunet a Audrey Tautou se už potkali při hyperúspěšné Amélii z Montmartru (2001). Po dvou týdnech promítání měli ve Francii Příliš dlouhé zásnuby o pětinu lepší výsledky než Amélie. (imro)

  • - Poprava Tiny Lombardiové (Marion Cotillard) byla inspirována skutečným případem poslední veřejné popravy ve Francii z roku 1939. (lllkkk)

  • - Snímek byl nominován na dva Oscary 2005, konkrétně za výpravu a kameru. Dále také obdržel nominaci na Zlatý glóbus za Nejlepší cizojazyčný film. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace