Režie:
Michael BayKamera:
Roberto De AngelisHudba:
Lorne BalfeHrají:
Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza González, Moses Ingram, Garret Dillahunt, Colin Woodell, Keir O'Donnell, A Martinez, Devan Chandler Long (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (CinemArt)
(více)Videa (7)
Recenze (378)
Takova velka automobilova honicka. Kineticky film. Popcornova zabava.Uz jsem nepocital vybuchy. Libilo se mi par hlasek, ale dost dialogu je banalnich. Pripomina mi to znamy film Nebezpecna rychlost s Reevesem a Bullockovou. Zde je dost patosu. A par nelogicnosti jako "Za poslednich sedm let vybral 38 bank". Proc tedy uz neni ve vezeni? Nektere postavy se dejem jen mihnou. Napriklad agent FBI prijel z psychoterapie se svym manzelem. Vstupy postav na scenu jsou pritom pusobive, takze precenite jejich ulohu. Kazda ma jen lehce nacrtnute vlastnosti jako ranarka Gonzalezova alias sexy Cam. Ta neni licena feministicky,ale jako objekt pro poteseni oci muzu. Nebo Deny v podani Gyllenhaala, ktery je castecne manipulator a trochu clovek,kteremu tecou nervy.Je to takovy stesk po osmdesatkach a devadesatkach s jednoduchymi deji. ()
Bay v Ambulanci sice ubral na explozích, přesto se však stále jedná o akcí naládovou cypovinku, u níž jde místy logika stranou na úkor působivé atmosféry. Říkal jsem si, že už jsem tento příběh někde viděl a až v databázi jsem si uvědomil, že jsem kdysi zhlédl dánskou předlohu. Z technického hlediska bych filmu vytknul místy až překombinavané záběry kamery - občas to skoro vypadalo, jako by byl kameraman něčím sjetý. Příběhově, jak už jsem zmínil, by se našel nejeden over-the-top-moment (zejména v rámci operace policisty, na něhož se v poslední třetině skoro zapomnělo), což ale k Bayovi tak nějak patří. V závěru se tvůrci snažili dost okatě hrát na city a tlačili neúměrně silně na pilu ve srovnání se zbytkem filmu. Herecké obsazení bylo veskrz na pohodu - snad jen namachrovaný kapitán Monroe byl na pěst. Ve výsledku jde o, co do stopáže, lehce přetaženou, ale zábavnou blbinku na jedno zhlédnutí, mj. se slušným soundtrackem (chvílemi mi některé tóny evokovaly Interstellar). ()
Od Michaela Baye jsem viděl 12 filmů a všech 12 bylo perfektních! To platí i o tomto snímku, který je velkou akční jízdou. Hlavní trio film táhne a jejich role jsem jim opravdu věřil. Za mě byl i scénář fajn, dočkali jsme se několika dobrých zvratů. Především je však film velice napínavý, po celou dobu nevíte, co se v následující scéně stane a jak to vlastně celé dopadne. Do toho parádní akce, kterou Michael Bay prostě umí. Hvězdičku však musím strhnout za to, že po celou dobu ve filmu hraje hudba, a to i ve scénách, kdy se mluví, tudíž je jednotlivé postavy špatně slyšet. ()
Přišli jsme o Michaela Baye. Bohužel. Ale tak zlé to taky není. Divák nezatíná pěsti jako třeba při legendární epické pouliční přestřelce v Nelítostném souboji, matrixové řežbě v hale, výměnách zásobníků v první Smrtonosné pasti nebo právě i při mnohých Bayových prvních kouscích (nejvíc u Skály). Kameraman všemi těmi průlety vymýšlí psí kusy, dočkáme se neskutečných záběrů, ale vesměs příběh o bandě lupičů (ven z banky se dostanou jen dva bratři), kteří při úprku čmajznou záchranku, ve které se nachází sličná zdravotnice s umírajícím pacientem, nestrhne. Jeden je hodný černoch, válečný veterán, s vážně nemocnou manželkou, druhý bohatý hajzlík, který si rozumí s mafií a banky ho prostě berou. Následná předlouhá honička s policejními auty a helikoptérami nabízí mnoho bizarních momentů, včetně improvizované chirurgické operace, sanitka zdemoluje pár stánků s ovocem a zeleninou (klasika), způsobí nespočet policejních karambolů (klasika), vše samozřejmě v duchu barevné, prosluněné a co největší efektnosti (jak jinak). Ale je to určitě dravější a realističtější Bay než naposledy (o Transformerech nemluvě). A možná je to trochu příslib toho, že by mohl své akční divočiny vrátit zase trochu zpět na zem. Takže něco pozitivního, i když divák zívat přeci jenom začne, najdeme. ()
Za mě nejlepší Bay, napínavé od začátku až do konce. Tyhle thrillery, kde se nonstop něco děje a na vteřinu se nezastavuje, mám fakt ráda i přes rozkousaný ret. Nelogičnosti neřeším, zrovna těma je Bay známý, ale on točí popcorn a né dokumenty pro atomové inženýry a občas je potřeba si film prostě jenom užít brain off. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (14)
- Skladba, která zní na konci filmu, pochází z jiného snímku Michaela Baye, ke kterému napsal hudbu Lorne Balfe. Jedná se o skladbu „Forgotten“ z filmu 13 hodin: Tajní vojáci z Benghází (2016). (radik92)
- Během honičky zazní píseň „California Dreamin'“ od Bobbyho Womacka. (Duoscop)
- V čase 34:35 můžeme na mřížích vidět otevřený závěsný zámek, kdežto v čase 34:44 už je zámek zacvaknutý a mříže neprůchozí. (DJMaroko)
Reklama