Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Danny Sharp (Jake Gyllenhaal) je charismatický gauner, který chystá největší bankovní loupež v dějinách Los Angeles a potřebuje spolehlivé parťáky. Will Sharp (Yahya Abdul-Mateen) je jeho nevlastní bratr a válečný veterán, který potřebuje ranec peněz na náročnou operaci své ženy. I když Will ví, že spolupráce s Dannym smrdí průšvihem, v bezvýchodné situaci se dlouho přemlouvat nedá. Danny má totiž dokonalý plán, který se nemůže zvrtnout. Jenže se zvrtne a lupiči se ocitnou v pasti, v podzemních garážích banky, obklíčení armádou mužů zákona. Jedinou únikovou cestu představuje sanitka, která přijela pro těžce zraněného policistu. Will a Danny ji unesou, společně s postřeleným mužem a záchranářkou Cam Thompsonovou (Eiza González), která i v nelehkých podmínkách dělá všechno pro to, aby pacienta udržela naživu. To je ostatně v zájmu i obou řidičů. Dokud bude převážený muž žít, jeho kolegové si zachovají odstup. Danny ví, že potřebuje náhradní plán. Pokud možno naprosto geniální, což nebude uprostřed největší honičky, jakou kdy Los Angeles zažilo, vůbec jednoduché vymyslet. (CinemArt)

(více)

Videa (7)

Trailer 6

Recenze (378)

verbal 

všechny recenze uživatele

Glyhlenhrálův čas je pouhopouhé prozatím a můj čas po téhle sračce nevrátím… Mouřenín chvátá SOS, v zádech má buznu, jak je zvykem dnes, vrať mi kýlu mou, mrtvici mou, a té nejvíc! S nostalgií vzpomínám na doby, kdy ještě Bicle Gay točíval heterofilmy nejen plné poťouchlé megalomanské akce, ale taky podložené alespoň nějakým náznakem scénáře. Tady prostě, a to téměř doslova, přes dvě hodiny jezdi po ulicích sanitka, vezoucí vypleštěnou prkennou ropuchu Džejka, za ní jedno až sto policejních aut a kolem bezladoskladně vybuchují Losí Andělice. Po čtyřiceti minutách jsem toho měl fuckt plnou prdel a po sto třiceti šesti marného čekání na nějaký děj mě kromě gluteální nekrózy sklátila i akutní otrava unyle plytkým kokotismem. Rád, tak rád bych blil, dokud jsem to nestrávil… ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Exploze, zpomalené záběry, americké vlajky, západy slunce a především exploze. Takhle stručně by šel shrnout Bayhem, charakteristický rukopis tvůrčího přístupu Michaela Baye. Tvůrce prvních dvou Mizerů, Skály, Armageddonu či prvních pěti hraných Transformers byl dlouhá léta brán jako ideální kandidát pro režii adaptace videoherní série GTA, kdyby přeci jen jednoho dne došlo na její zpracování. A Bay tentokrát skutečně dostal příležitost si vlastní GTA natočit tak trochu. Jeho předělávka dánského akčního thrilleru Ambulance z roku 2005 dokáže za pochodu hrané GTA připomenout skutečně výrazně. I díky tomu, že po letech Bay pořád o svůj výrazný rukopis nepřišel. Stačí to ovšem pořád k dobrému akčnímu řemeslu? Či alespoň slušnému výplachu? Bay se po pětici filmů Tranformers a Six Underground vrací ke komornější akci, což ovšem neznamená, že by ve svém měřítku nebyla Ambulance velkolepá. Opět dojde k mnoha výbuchům, mnoha zničeným autům, mnoha divokým vizuálním hrátkám s kamerou a ukázce toho, že ani na prahu šedesátky Bay o svou audiovizuální dravost nepřišel. Jeho Ambulanci tak nejvíce podráží nohy to, že chvílema jakoby neví, co by chtěla být. Jestli tou divokou zábavnou akční jízdou nebo ryzím akčním drsným thrillerem, který jakoby napsal David Ayer. Vzdáleně může Ambulance připomenout také Nelítostný souboj, kdy se Ambulance pokouší dva ústřední antihrdiny tak nějak polidštit. A opět za pochodu tak trochu selhává v tom, zda jich má člověk regulérně litovat či jim přát, aby jejich nahánění se strážci zákona prohráli. Tři ústřední herci rozhodně nezklamou. Jake Gyllenhaal má ve finále i v akční podívané šanci předvést svůj výrazný herecký rejstřík, ani tentokrát v hlavní roli nezklame Yahya Abdul-Mateen II. Velmi dobrá je ve finále i Eiza González, kde jen v rámci její postavy moc příliš nefunguje pracování s nějakým osobním traumatem. Snad vůbec poprvé v životě se ovšem v Bayově kariéře dokáže představit ženská postava, kterou by člověk dokázal označit jako silná ženská hrdinka. A tentokrát dokonce i výrazně chybí Bayův typický vizuální sexismus. Ambulance ve finále trvá 2 hodiny a čtvrt. Je to tak trochu moc, protože i když je nahánění v sanitce v ulicích Los Angeles sebepůsobivější, časem se přeci jen okouká. V průběhu toho všeho to ovšem pořád vypadá, že je Bay za kamerou pořád ta hračička, jako za mladých let, která si užívá, že může za pochodu páchat destrukci. Bay se tentokrát tak možná musí držet více zkrátka, než v případě pěti Transformerů, paseku ovšem dokáže nadále napáchat solidní. A i když se nahánění se sanitkou časem skutečně okouká, efektivní je rozhodně. Největší problém tak zůstává přesně v tom, že Ambulance působí dojmem, že chce být hrozně drsnou kriminálkou, pořád se ovšem pokouší o nějaký ten humor (a v průběhu dojde i na zmínku o tom, že si jedna postava připadá jako v GTA). Je to v jádru vlastně pořád ten starý Michael Bay, který ovšem v průběhu působí dojmem, že by se tentokrát chtěl pokusit o něco víc. Jenomže v rámci postav ten film nejde nikdy tak pod kůži jako zmíněný Nelítostný souboj. A skutečně vlastně za pochodu tak trochu mění přístupy toho, jak moc mají být hlavní hrdinové sympatičtí a jak moc lidsky odpudiví. Samotné vyvrcholení příběhu tomu ve finále též dvakrát neprospívá. V porovnání se Six Underground je možná Ambulance svatý grál, v rámci Bayovy kariéry ovšem pořád bude tahat za ten slabší provaz. Problém přitom nejspíš netkví v tom, že by se Bayův přístup okoukal či vyčerpal, spíše v tom, že se celé to nahánění vlastně rychle unaví. Ambulance ovšem nepostrádá alespoň ten výrazný vizuál a na tu destrukci se vlastně pořád pěkně dívá. Jen ta Ambulance celou dobu působí dojmem, že vlastně neví, čím chce být..... () (méně) (více)

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Až v poslední čtvrtině se postavy dostanou do situace, která mě začala vysloveně bavit. Všechno předtím je okoukaná rutina, zabalená do atraktivní Bayhem formy. A ani to ne pro každého. Epileptici to nedají. Co mi v Ambulanci chybělo nejvíc je důvtipnější scénář. Jediné, čím se film snaží akční jízdu sanitky posouvat dějově dál, je postupné odkrývání vztahů mezi postavami (kdo a proč koho odkud zná). A ty nejsou nijak zajímavé a do emocionálního drajvu filmu nic zásadního nevnáší. Nějaké emoce přijdou až v posledních minutách, ale jde pouze o tradiční, lehce trapný bayovský sentiment. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu zamrzí, že Bay s vyvázánímí se z žoldu "Transformerů" přišel o zvrhle naducané rozpočty a musí tak po letech bezuzdného hýření dělat formální kompromisy. Které ostatně sám hořce přiznává, když o některých CGI záběrech "Ambulance" říká, že jsou "shit". Ale stejně je super vidět tohoto Johna Waterse mainstreamu a Daria Argenta akčňáků zase zběsile řádit. Nikdo jiný si nedokáže formálně tak ulítnout jako mistr povrchnosti. Nechápu floskule, že u Bayových filmů se má vypnout mozek. Naopak jen, když ho člověk zapne a naladí na camp režim, může si bayhem plně užít. Bay netočí realistické filmy a nezajímají ho klasická vyprávění. V jádru si ani jeho filmy nelze užívat pouze pasivně, že by se u nich diváci "jen" bavili či dojímali. Nádherně to zpřítomňuje právě porovnání původní severské dramedy "Ambulance" a Bayovy variace na ni. Dánové vzali žánrové elementy a procedili je empatií a nedhledem, čímž vytvořili právě onen perfektní divácký film. Bay naopak z původního vyprávění vzal pouze základní premisu. Vyhodil vše civilní či (filmově) realistické a před diváky rozprostřel svůj svět reklamní über-reality a soapoperových emocí, kde je všechno vytočené nikoli jen na jedenáct, ale spíš až k dvacítce. Podobně jako u Zdeňka Trošky se také v bayversu všechny postavy vyjadřují především křičením či štěkáním holých vět s povahou sloganů. Čím méně prostoru konkrétní figury ve filmu mají, tím více představují vyhrocené karikatury, jejichž předobrazem ale není každodenní realita, nýbrž umělá iluze PR videí a videoklipů. Všechna auta jsou tu fungl nová a naleštěná, hrdinka i v nejvypjatějších chvílích operace v polních podmínkách má dokonalý make-up a členové policie se rekrutují výhradně z řad steroidových mastodontů. Stejně jako zmíněný Argento také Bay se nezatěžuje blbostmi jako jsou uvěřitelnost či logika, ale jde mu pouze a především o to, aby každý jednotlivý záběr byl co nejstylovější a nejefektnější. A v tomto ohledu je "Ambulance" absolutní žrádlo. Bay totiž dospěl do (prozatímního) vrcholu své ADHD filmařiny a sází jeden zhůvěřile vymazlený a okázale samoúčelný záběr za druhým. A navíc si na hraní vzal drony, respektive machry na jejich ovládání, které pustil zcela ze řetězu. Vedle fantasmagorických dronových záběrů a reálné akce s minimem digitálních efektů pak na "Ambulanci" nejvíce pobaví Bayův pokus nasednout na vlnu aktuálních progresivních tendencí hollywoodské kinematografie. Jenže protože sám je esencí termínu "douchebag", tak jeho verze diverzity a reprezentace nevyhnutelně nabývá podobu absurdně zhovadilé karikatury. Bay prostě zase dokázal, že u jeho filmů diváci především nevěřícně kroutí hlavou. A při správném naladění se v tom skrývá úžasná slast. ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Michael Bay nechá dva hrdiny po nepovedené loupeži ukrást sanitku i s rukojmím a začíná honička přes celé L.A. A je bayovsky efektní, plná zpomalovaček, šílených explozí a stylové práce s kamerou. Jenže tentokrát režisér zkouší být občas až nečekaně vážný a úplně nepodcenil práci s postavami. Bohužel to, co se chvilku tváří jako seriózní akční drama, které by mohlo i fungovat, nakonec stejně umlátí dětinským humorem, přestřelenou akcí a tím, že prostě točí to, co točil vždycky. Takže nakonec to je víceméně přesně ta divočina, jakou člověk od Michaela Baye čeká. Jestli je to dobře nebo špatně, si musí rozmyslet každý sám. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (14)

  • V čase 1:06:36 je vidět v záběru psa na zadním sedadle včetně jeho asistenta, který ho patrně hlídal. (DJMaroko)

Související novinky

Nový Sonic drtí všechny rekordy

Nový Sonic drtí všechny rekordy

11.04.2022

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že tím prvním filmem podle videohry, který prolomí ono proslulé prokletí nepovedených, a především neúspěšných herních adaptací na stříbrném plátně, bude až Ježek… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

Jake Gyllenhaal se upsal dalšímu komiksu

30.08.2021

Přestože se roky držel v komorních a nezávislých filmech, v posledních letech se Jake Gyllenhaal přesunul do blockbusterové produkce. Ve Spider-Man: Daleko od domova ztvárnil záporáka Mysteria a brzy… (více)

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

Ambulance Michaela Baye nabírá obsazení

12.12.2020

Je už téměř jisté, že po netflixovském 6 underground: Tajné operace bude dalším režijním počinem mistra přestřelené akce Michaela Baye thriller pro studio Universal s názvem Ambulance. Před časem… (více)

Reklama

Reklama