Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pátrání na vlastní pěst může být úspěšné – někdy. A nebezpečné – vždy... Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech… (Česká televize)

(více)

Recenze (68)

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mezi Dívkou na koštěti a Třemi oříšky pro Popelku natočil Vorlíček solidní kriminálku se slabším scénářem, ale vcelku slibným námětem. Policie hraje sotva druhé housle, takže veškeré pátrání leží na bedrech odhodlaných pošťáků. Ústřední hrdina / doručovatel je zřejmě špión, protože takovou suverenitu a iniciativnost bych od člověka zaměstnaného v neefektivním státním molochu rozhodně nečekal. Bohužel jsem záhadu rozluštil asi o čtřičtvrtě hodiny dřív než on, což mu v mých očích dost ubralo. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Vorlíčkům pokus o seriózní detektivku není katastrofa, ale zlatý fond určo taky ne. Zápletka představuje obvyklou proletářskou špínu vrženou na prohnilý svět klaunů, odkud ne-a-ne vymést buržoustskou morálku - dělný lid typu Postráneckého charakteru je zmatený a kápo pošťáků organizuje doručovatele ke spontánnímu špízlování. Z hereckého osazenstva na sebe strhávají pozornost jen tři - osudově tupá Šulcová, Libíček v roli upoceného veksláckého impresária a Postránecký v momentech, kdy se v rámci fyzických konfrontací tváří jako Bronson. Tyto pokusy podtrhuje Svoboda, týráním strunných nástrojů křečovitě citující z Morriconeho westernových opusů. Nejzajímavější prvek: z Prahy na Liberec se nejede po dálnici! Dva-a-půl. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Celkem nudná kriminálka, kterou spestřovala hudba legendárního skladatele Karla Svobody a zpěv Marie Rottrové, ta propůjčila hlas Janě Šulcové. Jana Šulcová v jedné scéně vypadala úplně jako Marika Gombitová. Václav Postránecký se procházel po železničním mostě v Hlubočepích. Most protíná Prokopské údolí v jeho severovýchodní části. Když pod ním projdete a půjdete směrem na západ, rozprostře se před vámi kus romantické přírodní scenérie na okraji Pražské kotliny. Divím se, že se Václav Vorlíček podílel na psaní scénáře. No, budiž mu k dobru, že psal i něco jiného. ()

vicvixx 

všechny recenze uživatele

Tyve, nemít ten Svoboda Morriconeho, tak by to znělo jako Gott, a nemít později Svoboda Jarreho a Kraftwerky, tak by Návštěvníci zněli taky jako Karel Gott. Proč mám ten pocit, že Svoboda prostě vykrádal to nejlepší ze světové hudby, a pak se tady z něj všichni posrali? Sorry za offtopic. Jinak film je tak "dobre"j, že řeším jen soundtrack. ()

Zed70 

všechny recenze uživatele

Ta automobilová honička poštovních Barkasů, Moskvičů a Roburů byla prostě boží. Do toho policejní, tedy VB Volhy, Moskviče, Gazík a dvě motorky se tam před kamerou proháněly jako Steve McQueen s Mustangem po San Franciscu.A stejně jako Steve McQueen měl po boku krásnou Jacqueline Bisset, i zde se po boku Václava Postráneckého pohybovala Jana Šulcová. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (10)

  • Když je na začátku filmu zmíněn zvukař Míra (Jaroslav Drbohlav), hovoří se o něm jako o baskytaristovi. V závěru, když hledá skupina náhradu za uvězněného Mikiho (Ladislav Mrkvička), je navržen právě Míra, ačkoliv jde o post kytaristy. (Robbi)
  • Jan Marek (Václav Postránecký) jezdí jako zaměstnanec České pošty vozem Moskvič 434 (furgon) pro přepravu menších nákladů. Jeho spolupracovníci mají k dispozici východoněmecké Barkasy B 1000 a Robury LO 2500 s upravenou zadní partií pro přístup do vnitřního prostoru. Veřejná bezpečnost jezdí slavným typem GAZ M-21 „Volha“, jemuž se rovněž říkalo Carevna. Varianta, kterou si Marek se Šimkem pořídili jako soukromé vozidlo, je GAZ M-22 kombi. (Robbi)
  • Prostředí, ve kterém se příběh měl odehrávat, bylo původně taxikářské, ale zásahem dramaturgů se změnilo na poštovní. (sator)

Reklama

Reklama