poster

Dotek zla

  • anglický

    Touch of Evil

  • slovenský

    Dotyk zla

Krimi / Film-Noir / Thriller

USA, 1958, 95 min (Director's cut: 111 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ScarPoul
    **

    Bohužiaľ nie. Uznávam Wellesa ako výborného režiséra, ale Dotyk zla ma jednoducho nenadchol. Celá ta hra zo svetlom, s atmosférou a s druhým plánom bola omnoho lepšie využitá v Občanovi Kanovi a aj napriek výbornému obsadeniu mi film nedokázal ponúknuť nič pamätné. To kto je zlý, nejaká vyhrotená situácia, alebo aspoň náznak stotožnenia, ktorý by mi pomohol zaujať nejaké pevné stanovisko v tomto neuveriteľne(až zbytočne) komplikovanom kolotoči vzťahov a obvinení, mi jednoducho nebol dopriaty. Film- Noir mal pre mňa vždy určité čaro, ale toto za vrchol žánru nepovažujem a už vôbec nie za vrchol Wellesovej alebo Hestonovej tvorby. Možno mi to fakt nesadlo a je to len dnešným dňom, ale okrem skvelej úvodnej jednozáberovky, je to všetko len hra svetla a tieňov nasadených na zápletku, ktorá je vo svojich vrcholoch až príliš ťažkopádna aby som z nej mal pocit, že sa pozerám na nestarnúcu klasiku.(13.1.2013)

  • Paldini
    *****

    Miluji vypointované kriminálky s ne zrovna jednoznačnými hrdiny (z těch novějších L. A. -Přísně tajné, Obvyklí podezřelí). A právě tento film je nejčistší esence toho, co od takového filmu čekám a opravdu mě mrzí, že jsem velice dlouho otálel s tím, se na tento film vůbec podívat. Welles byl režisérský a herecký frajer a může ve filmovém nebi hrdě chodit s nosem nahoru.(24.12.2005)

  • Elfias Dóže
    ***

    Nudil jsem se, téměř celou první hodinu, což mě překvapuje, jelikož se mi Noir, nebo alespoň to co je tu titulem Film-Noir označeno, líbí. Film vlastně dostává ty správné grady až v konečné půlhodince. Takže průměrné (slušné) ohodnocení dávám hlavně díky této půlhodince a díky výtečnému Wellesovi - není to jen kvalitní režisér, ale i herecký job zvládá perfektně. 55%(4.11.2012)

  • zipper111
    ****

    Je to parádní, ale nejspíš díky roku, v kterém to bylo natočeno, to už nemá takovej drive a hlavně se mi vůbec nelíbil detektiv v podání Orsona Wellese. Nevím, zdálo se mi, že to šíleně přehrává, ale režisérky to zvládl bravůrně. Za to Heston a hlavně Janet Leigh neměli chybu. Příběh je zajímavý, ale rozjede se asi po půl hodině, která kromě úvodní naprosto famózní scény trvající asi 4 minuty bez střihu není nic moc. Film je to parádní a určitě to je je jeden z nejlepších noirů, ale třeba jen o dva roky starší Psycho je prostě s budováním atmosféry někde jinde... 4*(31.1.2015)

  • genetique
    *****

    Dej tohto nezvyčajného filmového unikátu na mňa pôsobil ako lepidlo, ktoré ma až do samého záveru prisalo ku kreslu. Nebolo to však sekundové lepidlo, pretože zo začiatku som sa párkrát odlepil od obrazovky, no po následnom nanesení ďalšej vrstvy som bol po pár minútach už bezmocne v jeho pazúroch. Len pripomeniem, že hodnotím Wellesovu definitívnu verziu, ktorú po nezhodách so štúdiom prerobil podľa svojej vízie. A myslím, že sa k tej pôvodnej ani nebudem vracať, keďže mám z tohto filmu také superlatívne pocity, aké mám. Spočiatku mi trošku trvalo, kým som sa vyznal v pomerne spletitom a zložitom deji, plnom mien a množstva faktov. Divák je prakticky hodený in meidas res, bez akýchkoľvek úvodných rečí začína komplikovaná drzá krimi zápletka, plná prehnitých špinavostí, ktorej vrchol nastáva takmer v každej scéne a zvraty sú bežnou záležitosťou každých pár minút. Všetko je to dokonca skvelá zábava, nechýbajú hlášky, bitky, či prestrelka. Herci boli na zjedenie a ich dokonalých hereckých výkonov som sa nestíhal nenabažiť. Nemôžem sa rozhodnúť či Welles odviedol lepšiu prácu pred, alebo za kamerou, oba výkony boli ale vysoko nadštandardné, Hestonov takisto a Marlene Dietrich bola tiež príjemným spríjemnením. A pokiaľ je možnosť, film odporúčam pozerať v originálnom znení, hlas Orsona Wellesa spojený s jeho hereckým výkonom mi naháňal zimomriavky. 90%.(16.5.2009)

  • - Charlton Heston přesvědčil společnost Universal, aby k režírování pozvali hollywoodského vyděděnce Orsona Wellese. (Hans.)

  • - Celkové náklady na film byly 900 000 dolarů. (Kulmon)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Whita Mastersona. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace