poster

Dotek zla

  • anglický

    Touch of Evil

  • slovenský

    Dotyk zla

Krimi / Film-Noir / Thriller

USA, 1958, 95 min (Director's cut: 111 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sud
    ****

    Skvělé noirko, navíc nádherně natočené. O to víc mě mrzí, že kvůli několika dějovým nedostatkům (hůlka na místě činu byla neskutečně školácká chyba) nemohu dát plný počet bodů. Herecké obsazení je věru exkluzivní a vévodí mu nejen Orson Welles v záporné roli, ale i Charlton Heston, jenž je mu rovnocenným protihráčem. 85%.(15.3.2014)

  • Elfias Dóže
    ***

    Nudil jsem se, téměř celou první hodinu, což mě překvapuje, jelikož se mi Noir, nebo alespoň to co je tu titulem Film-Noir označeno, líbí. Film vlastně dostává ty správné grady až v konečné půlhodince. Takže průměrné (slušné) ohodnocení dávám hlavně díky této půlhodince a díky výtečnému Wellesovi - není to jen kvalitní režisér, ale i herecký job zvládá perfektně. 55%(4.11.2012)

  • MikO_NR_1909
    *****

    Opäť mi trvalo nejaký ten čas, pokiaľ si ma majster filmovej encyklopédie získal. Tento posledný z filmov noirs je niečim iným, než načo sme boli zvyknutí. Striedanie pokojných a umeleckých scén štylisticky mení zopár agresívnych nájazdov, jedinečné pomalé usadenie do deja je konfrontované so psychologickou IQ mozaikou najvyššieho stupňa a režijné myslenie za 10 ľudí naraz je tiež doménou len výnimočného génia. Málo je takých osobností, ktorí dokážu takéto aspekty zhmotniť v tak ojedinelý kúsok. Dynamická plurita Wellesových možností a schopností trefne dokazuje jeho (oprávnené) potyčky so štábom, produkčným tímom a nekompromisnou marketingovou distribúciou. To je akoby sa bavil vysoko rozhľadený, nezávislý a odborný novinár s bandou zapredaných presstitútov. Víťazí biznis naprieč inováciam a skutočnej kvality. Chvalapánu, že to Orson týmto filmom nakoniec prebil.(4.2.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    *****

    Nemám nic proti tomu, aby detektiv Quinlan usvědčoval vrahy na základě intuice, protože je to pořád o něco přesnější, než losováním. Quinlan je totiž ve své rozporuplnosti tak úžasnou postavou, že hledání důkazů považuji za ztrátu času. Quinlan samozřejmě hrdě hájí spravedlnost, ale přesto má v sobě mnohem víc zla než celý mafiánský klan Grandiových dohromady a učebnicově kladný sympaťák Vargas se může jen snažit občas vykouknout ze stínu charismatu pana detektiva. Když se k tomu přidá hrdost paní Vargasové, smutné oči tušící Tanyi a neuvěřitelná práce s kamerou, tak musím konstatovat, že na tento snímek jen tak nezapomenu.(1.3.2013)

  • Wacoslav1
    ***

    Tak jsem se dotknul zla a nebylo to špatný, na druhou stranu, hlubší stopu to ve mě nezanechalo. Úvodní scéna natočená bez střihu má atmosféru a vzbuzuje očekávání. Pak už se rozjíždí takový ten klasický příběh ve kterém jsou vesměs všichni křiváci a mezi nimi jeden čestný Charlton Heston kterej hraje dokonce Mexičana, to jsem teda čuměl. Jinak Orsona Wellese vůbec nakoukanýho nemám, tady zahrál slušně jako extra horlivej ochránce zákona, kterej odrovná každýho o kom je přesvědčen, že je vinen. Film jako celek ujde, ale občas se trochu vleče a taky už mě přiznávám tyhle hodně starý kousky navíc vyžívající se v žánru noir úplně neberou a nejsem prostě ten typ diváka co to docení. Takže zachovám opět neutralitu.60%(11.1.2016)

  • - Tana na konci filmu odpoví na otázku „Měla jste ho skutečně ráda, že ano?“, „Ten policista ano. Ten, co ho zabil. Zbožňoval ho.“ Přitom však Tana vůbec nebyla svědkem střelby. (HellFire)

  • - Orson Welles chtěl původně natáčet v mexickém městě Tijuana, ale studio to zamítlo. (Kulmon)

  • - Orson Welles původně ve filmu vůbec hrát nechtěl. (Kulmon)