poster

Dotek zla

  • anglický

    Touch of Evil

  • slovenský

    Dotyk zla

Krimi / Film-Noir / Thriller

USA, 1958, 95 min (Director's cut: 111 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kryšpín
    *****

    Předtím, než jsem Dotek zla viděl, jsem měl možnost shlédnout jen Občana Kane. Takovou změnu Orsona Wellese jsem jakživ neviděl. Je troušku tluštní, ale to neubírá vůbec na originalitě filmu. Spíše naopak, každý záběr s ním je výtečný a já měl možnost zase po dlouhé době vidět film-noir a ještě ke všemu s tak vyníkajícími herci, které se tam objevili. Film noir je kapitola sama o sobě a tak je zbytečný komentovat, že je to vizuálně dokonalý skvost.(17.8.2004)

  • ScarPoul
    **

    Bohužiaľ nie. Uznávam Wellesa ako výborného režiséra, ale Dotyk zla ma jednoducho nenadchol. Celá ta hra zo svetlom, s atmosférou a s druhým plánom bola omnoho lepšie využitá v Občanovi Kanovi a aj napriek výbornému obsadeniu mi film nedokázal ponúknuť nič pamätné. To kto je zlý, nejaká vyhrotená situácia, alebo aspoň náznak stotožnenia, ktorý by mi pomohol zaujať nejaké pevné stanovisko v tomto neuveriteľne(až zbytočne) komplikovanom kolotoči vzťahov a obvinení, mi jednoducho nebol dopriaty. Film- Noir mal pre mňa vždy určité čaro, ale toto za vrchol žánru nepovažujem a už vôbec nie za vrchol Wellesovej alebo Hestonovej tvorby. Možno mi to fakt nesadlo a je to len dnešným dňom, ale okrem skvelej úvodnej jednozáberovky, je to všetko len hra svetla a tieňov nasadených na zápletku, ktorá je vo svojich vrcholoch až príliš ťažkopádna aby som z nej mal pocit, že sa pozerám na nestarnúcu klasiku.(13.1.2013)

  • Snorlax
    odpad!

    Převelice naivní film, v němž nefunguje vlastně vůbec nic. Možná, kdyby scénáři dodal někdo zručný méně trapné dialogy, přizval herce, kteří nebudou toporní či přehrávající, a na režisérskou stoličku posadil někoho, kdo umí vybudovat atmosféru, nemuselo to dopadnout tak tragicky. Na tomto filmu je jediné noir, odehrává se téměř celý ve tmě. Po dvou neúspěšných pokusech jsem si dala závazek, že tenhle film prostě musím vidět, když je to klasika. Inu, zase hodně dlouho nebudu chtít vidět žádnou klasiku, mohla bych se opět stydět za tvůrce, jako v tomto případě.(30.1.2019)

  • Fr
    **

    ,,NĚKDO BUDE MUSET USTOUPIT… NEBO TO NĚKDO PĚKNĚ ODNESE."... /// (Director's cut) /// Dost blbý. Postavy se chovaj blbě, prostředí je blbý (taky noir, ale spíš blbý), dialogy blbý. Velkej chlap Hank vypadá solidně (snad proto, že je na sladký a kořalku). Blbost vzbuzuje emoce a možná nepřekvapí, že konec je taky blbej. Ale co, aspoň jsem konečně viděl v nějakým filmu M.Dietrich a taky se přesvědčil, že Janet Leight byla solidní kůže. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu ,,Badge Of Evil“, kterou v roce 1956 napsal Whit Masterson, jsem nečetl. 2.) Mám černobílou televizi (na který filmy nevypadaj blbě). 3.) Thx za titule ,,ThooR13“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(21.9.2014)

  • MikO_NR_1909
    *****

    Opäť mi trvalo nejaký ten čas, pokiaľ si ma majster filmovej encyklopédie získal. Tento posledný z filmov noirs je niečim iným, než načo sme boli zvyknutí. Striedanie pokojných a umeleckých scén štylisticky mení zopár agresívnych nájazdov, jedinečné pomalé usadenie do deja je konfrontované so psychologickou IQ mozaikou najvyššieho stupňa a režijné myslenie za 10 ľudí naraz je tiež doménou len výnimočného génia. Málo je takých osobností, ktorí dokážu takéto aspekty zhmotniť v tak ojedinelý kúsok. Dynamická plurita Wellesových možností a schopností trefne dokazuje jeho (oprávnené) potyčky so štábom, produkčným tímom a nekompromisnou marketingovou distribúciou. To je akoby sa bavil vysoko rozhľadený, nezávislý a odborný novinár s bandou zapredaných presstitútov. Víťazí biznis naprieč inováciam a skutočnej kvality. Chvalapánu, že to Orson týmto filmom nakoniec prebil.(4.2.2014)

  • - Orson Welles natočil většinu filmu v noci. (Kulmon)

  • - Orson Welles byl vyhozen z pozice režiséra během postprodukce filmu a navzdory jeho přání byl film sestříhán. Před svou smrtí zanechal přesné instrukce o konečných úpravách filmu, které se mu vyplnily roku 1998. (HellFire)

  • - Film se odehrává ve fiktivním pohraničním městečku Los Robles, ale ve skutečnosti byl natočen v Kalifornii. (Kulmon)