Reklama

Reklama

Pojistka smrti

  • USA Double Indemnity (více)
Trailer 1

VOD (1)

Vypočítavá Phyllis Dietrichsonová (Barbara Stanwyck) a její milenec - úlisný pojišťovací agent (Fred McMurray) donutí pana Dietrichsona uzavřít životní pojistku na dvojnásobné odškodnění. Phyllisin manžel netuší, že podpisem pojistné smlouvy na svůj život zpečetil svůj další osud. Oba spiklenci naplánují dokonalý zločin a po Dietrichsonově smrti se chystají vyinkasovat pojistku. Vražda je zdánlivě perfektní, jenže nekompromisní vyšetřovatel pojišťovny (Edward G. Robinson) cítí zradu. Napjatá atmosféra ještě zhoustne, když dosavadní milenci a komplici zjistí, že si navzájem nemohou důvěřovat.Temný thriller podle skutečné události patří k mistrovským dílům režiséra Billyho Wildera. Film získal šest nominací na Cenu Akademie včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší herečka pro Barbaru Stanwyck. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (273)

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Ukecaný kriminalistický film, ale veľmi presvedčivý a rafinovaný, tie dialógy som tomu veril. Priam až nechápem kam sa za tie roky podeli takéto presvedčivé filmy o faloši, zákernosti, podvodoch, či pretvárke. Ono je to svojim spôsobom jednoduché, no dej funguje skvelo, navyše je to staršie dielo, nad ktorého niektorými obrazovými nedostatkami, najmä tými nočnými by sa dalo privrieť oko, ale myslím, že stále to bolo na špičkovej úrovni. Tento film o poisťovacom podvode si ma získal, aj keď možno o málinko tých monotónnych rečí tam mohlo byť menej, no to ho nijak výrazne neznižuje. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Double indemnity je skvělou ukázkou noiru a vůbec amerických filmů z 30.-40. let 20.století hned ze dvou důvodů. Tím prvním jsou přesně typově obsazení herci, kteří často nemusí předvádět žádné herecké koncerty, a přesto diváka dostanou svým ledabylým charismatem přesně tam, kde ho chtějí mít. V Double indemnity hraje tuto roli Fred MacMurray – jeho výkon je přeci jen až příliš toporný a chybí mu bogartovská nadsázka. Soupeřem mu je však skvělý Edward G. Robinson, jehož živelný projev tvoří s MacMurrayovou strnulostí zajímavou chemii schopnout utáhnout celý film. Druhým důvodem jsou perfektně vypointované dialogy. Není tu snad jediná odfláknutá věta, z každé jiskří vtip a zdrcující noirová osudovost. Nemyslím si, že by Double indemnity byl nejlepší noir, ale rozhodně je ukázkou toho nejlepšího, čeho byl tehdejší Holywood schopen. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Nebýt noirové stylizace, film díky znamenitě napsaným vedlejším figurkám krásně funguje jako černá komedie. Místy mi vlastně bylo líto, že jí není. Ústřední zločin působí po letech jako parodie „dokonalé vraždy“. Jen pár zločinných nápadů v historii filmových mordů bylo méně prozíravých, než představit tvář vraha celému vlakovému vagonu. Akt vraždy ke štěstí scénáře slouží pouze jako spouštěč pochyb a výčitek, které protagonistu zaženou do kouta. Z postu zručně zrežírovaného noiru bez jediné přebytečné scény povyšuje v mých očích Pojistku smrti do noirové síně slávy především sebevědomě přímočará Barbara Stanwyck. Její femme fatale ztělesňuje snad všechna nebezpečí svůdných stvoření ženského pohlaví. Ona do děje vnáší prvek zločinu a celá vražda se pak „odehraje" v její tváři. Je sice krásná, ale nepraktická (v domácnosti závislá na služebné), nebezpečně samostatná a mazanější než muži, jež jsou pouze jejími nástroji a které svádí se stejnou samozřejmostí, s jakou si zapaluje cigaretu. Nehodí se do rolí, které ženám ve společnosti přísluší, za což musí být potrestána. Zatímco osamocený McMurray chce jen ženskou, ona se chce vymanit z manželství, něco na tom trhnout a dál si jít cestou, kterou si sama zvolí. Muž se domnívá, že si plní svůj sen, zatímco ve skutečnosti pomáhá s realizací snu své partnerky. Možná cynické, snad trochu výstižné, jistě poněkud paranoidní. Finále filmu je definitivním popřením smysluplnosti (a právoplatnosti) ženské emancipaci. Je to začátek a zároveň konec jednoho krásného přátelství. Dojemné vyjádření respektu a soucitu muže muži, který odolal ženě. Jakoby v dané chvíli nemělo nic na světe větší váhu. 90% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Černočerná, krystalicky čistá a téměř Hitchcockovsky preciczní noirovka o jednom téměř dokonalém zločinu, která definuje zaniklý žánr se vším, co ho tak zdobilo. Prolhaná femme fatale, která sbírá mužská srdce jako skalpy nepřátel, sympatický hrdina, který se pošetile nechal skalpovat, promyšlená a originální vražda chudáka manžílka a napětí trpělivě houstnoucí až do emocemi napěchovaného finále. Wilder si s jednoduchým příběhem zručně pohrává, a přestože je vlastně jasné, jak všechno musí skončit, divák mu to zbaští i s navijákem. Povinnost pro fanoušky filmu-noir, ostatním mohu jen upřímně doporučit. 90% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu licitovat nad tím, kolikátá v pořadí nejkvalitnějších filmů noir by se v pomyslném žebříčku Pojistka smrti ocitla, ale musím konstatovat, že je to příklad vysoce profesionálního žánrového filmu, kde všechny složky od scénáře přes režii, casting, herecké výkony až po poslední technickou profesi fungují, jak mají, a výsledkem je podívaná, která je působivá i dnes a s ohledem na dobu vzniku je to jednoduše špičkový snímek. Takhle nějak si představuju žánrovou filmovou klasiku. Přitom scénář je v zásadě hodně jednoduchý, ale to zpracování, to je přímo lahůdka. Celkový dojem: 90 %. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (47)

  • Oběť, pan Dietrichson (Tom Powers), je zástupcem ropné společnosti. Scenárista filmu Raymond Chandler byl také zástupcem ropné společnosti než se stal spisovatelem. (liquido26)
  • Dom používaný vo filme ako domov postavy Barbary Stanwyck dodnes stojí na ulici 6301 Quebec Drive v Los Angeles. (westerns)
  • Když ve filmu poprvé vidíme Waltera (Fred MacMurray) líbat Phyllis (Barbara Stanwyck), na Walterově ruce můžeme spatřit snubní prsten. Fred MacMurray byl ženatý a postprodukce si toho nevšimla. (Kulmon)

Reklama

Reklama