Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (3)
Recenze (103)
výborný komorní kancelářský thriller, který se místy nebojí sklouznutí k psychologickému dramatu až hororu.Atmosféru to má super, nápad originální, obsazení sympatické a finále velmi slušně rozdalo karty na další řadu. Upřímně doufám, že bude. Nijak ani nevadí, že logika a fungování místního světa je tu naznačeno jen velmi málo a vše se motá čistě okolo pár postav.Ty jsou relativně ploché a něco málo se o nich dozvíme až ve druhé polovině, nicméně tady věřím, že šlo o tvůrčí záměr, aby byla ukázána absurdita celého "odloučení"...80% ()
První dva díly mi šlo hlavou jestli to nevzdat a že by se pravděpodobně celá série vešla do jednoho filmu a tím by se stala sledovatelnější, ale zvědavost, jaké bude asi rozuzlení téhle nekonečné schizofrenie, zafungovala a s jemným posouváním nekonečných úkonů jsem to dorazila. Asi na konci osmého dílu jsem si na to nekonečné tempo dokonce zvykla. Už dávno není tajemstvím, že v betonových městech a v králíkárnách bez kousku zeleně nebo stromů potřebují lidé víc psychiatrů, málo platné člověk patří do přírody. No ale úplný odpad to není, pár námětů k zamyšlení se tam objeví. Člověk ani nemusí mít čip v hlavě, aby nevěděl kdo je, kam patří, odkud přišel a kam jde. Toto jsou věci, které většině populace nic neříkají a to zdaleka žádné čipy ještě nemají, takže čím to asi bude, že? Druhou sérii už ale dobrovolně nedám. ()
Ty jo, tak to mě akorát utvrdilo v tom, že jsem udělala dobře, když jsem z korporátu vypadla. Jeden má sice méně peněz, za to však získá SVOBODU! Vizuálně je to geniální v té úsporné formě postupně osvěcovaných a zhasínajících chodeb, ta bezútěšná kancelář pro 4 a nicneříkající práce kterou nikdo nechápe...Dávkované benefity pro jednoho nebo pro všechny ovšem pouze 5 minut?! Pro mě je to zásadní představení dnešní doby pro většinu lidí, kteří z ní nechtějí nebo nedokážou vystoupit..."Kašlete na to, že majitel má na zdi hodiny, které se na vás šklebí ...Čas máte vy ve svých rukou"...A vo tom to je. Za mě 90% ()
Já si vždycky zprovozním nějakou službu na tři měsíce zdarma, pak si tam zamiluju nějaký pěkný seriál a musím to jak trubka platit dál, páč mě děsně zajímá, jak se to bude vyvíjet. Úplně to vidím, jak na centrále Applu svolali meeting “hele klucí, SlecnaSmilly si kupuje novej telefon, měli bychom na tu naši TV švihnout konečně něco pořádnýho.” Voilá, už jsem lapena, protože jak by řekla Simona Krainová - Severance je masterpiece. Denně se teď modlím k Všemohoucímu, aby nenechal vydat skupinu Kryštof další poetické album a aby Ben Stiller seděl už jen za kamerou. Snad se nebudou s druhou řadou flákat nějak extra dlouho, protože já jsem sakra napjatá a každej měsíc za to tvrdě platím. ()
OK... Když pominu brilantní kameru, kterou seriál má (a já si obvykle kompozice a práce s ohniskem na první dobrou nevšímám) a to, že první řada je neuzavřená (což je obecný problém amerických seriálů), tak Severance patří mezi absolutní špičku v seriálovém storytellingu posledních let a doufám, že druhá řada tenhle trend udrží. O kameře se nechci bavit, protože nejsem kameraman a nedokázal bych správnými slovy popsat, co se na obrazovce děje, a americké vs. britské seriály jsou téma samo o sobě, ale klaustrofobické drama Dana Ericsona (v režii Bena Stillera) je ztělesněním Čechovovy pušky - celá řada detailů, které se v seriálu objevují (počínaje Irvingovou fascinací uměním, konče fotografiemi, které na firemních párty dělá Milchick) má později v příběhu odůvodnění. A to je něco, co velice obdivuji... Pro mě tenhle způsob vyprávění (pokud má každý setup odpovídající payoff) představuje vrchol scenáristiky. ()
Galerie (175)
Zajímavosti (15)
- Produkčný dizajnér Jeremy Hindle zmiešal firemný vzhľad zo 60., 70. a 80. rokov 20. storočia pre charakteristický vzhľad seriálu a ako inšpirátora pre dizajn budovy uviedol modernistického architekta Eera Saarinena. (Arsenal83)
- Počítačové klávesnice, které používají v oddělení Kultivace makrodat, nemají tlačítko „escape“. (pórek)
- Dan Erickson pred napísaním tohto seriálu pracoval v kancelárii, pričom v rozhovore uviedol: "Prvé nápady (na seriál) ku mne prišli, keď som mal skutočne zlú kancelársku prácu a prechádzal som trochu depresívnym stavom. Práca bola taká omračujúca, že som si prial, aby som mohol preskočiť osem hodín pracovného dňa, zbaviť sa asociácie a mať to za sebou.“ Tieto skúsenosti sa stali základom seriálu. (Arsenal83)
Reklama