Režie:
William WylerScénář:
Joseph HayesKamera:
Lee GarmesHrají:
Humphrey Bogart, Fredric March, Arthur Kennedy, Martha Scott, Dewey Martin, Gig Young, Mary Murphy, Richard Eyer, Robert Middleton, Whit Bissell, Ray Collins (více)Obsahy(2)
Dům plný rukojmí a čas ubíhá tak pomalu... Nejznámějším dílem spisovatele Josepha Hayese, jenž se specializoval na kriminální tematiku, byl román Hodiny zoufalství (1954) o předměstské rodině, terorizované trojicí uprchlých gangsterů. Hayes tento incident, založený na skutečné události, upravil pro jeviště a stejnojmenná dramatizace se s velkým úspěchem představila na Broadwayi a získala Cenu Tony 1955 za nejlepší hru. Další Tony si odnesl režisér divadelního představení Robert Montgomery (známý především jako herec). Od jevištní podoby k filmovému přepisu to byl už jen malý krůček, i když bylo třeba upravit hlavní postavu kriminálníka Glenna Griffina pro Humphreyho Bogarta (jako mnohem mladšího hrál Griffina na Broadwayi Paul Newman). Hayes sám napsal scénář filmu a režie se ujal William Wyler, který v zájmu větší autentičnosti natáčel černobíle, přičemž ovšem využil nového širokoúhlého systému VistaVision.
Vedle Bogarta se v rolích gangsterů objevují Dewey Martin (mladší z bratrů Griffinů Hal) a Robert Middleton (brutální Kobish). Jejich protihráči jsou Fredric March v úloze usedlého otce rodiny Dana Hilliarda a Martha Scottová jako jeho žena Eleanor. Kvalitní herecký soubor ještě doplňují mj. Arthur Kennedy (zástupce šerifa Bard) a začínající Gig Young (nápadník Hilliardovy dcery, advokát Chuck Wright). Snímek i po letech udrží diváka v napětí díky dobře napsaným dialogům a díky hereckému umění obou hlavních představitelů, kteří své role hrají s velkou vnitřní intenzitou. Wylerovo filmové drama už se na obrazovce ČT objevilo, ale Hayesova knižní předloha u nás nevyšla. Jevištní dramatizace Hodin zoufalství se v polovině 70. let hrála na prknech královéhradeckého divadla pod názvem Dům rukojmí. Z televize a z videa je u nás také známý filmový remake režiséra Michaela Cimina z roku 1990, v němž hlavní role vytvořili Mickey Rourke a Anthony Hopkins. (Česká televize)
(více)Soundtracky
Double Indemnity
Music from the Motion Picture
Vydal: Intrada
Rok: 2015
Země: USA
Formát: CD
Stopáž: 02:28:11
1. | THE DESPERATE HOURS: Paramount Seal / Prelude | Gail Kubik | 01:42 |
2. | Kobish Toccata (Unused) | Gail Kubik | 02:06 |
3. | Open Conflict (Unused) | Gail Kubik | 00:52 |
4. | Retribution | Daniele Amfitheatrof | 02:44 |
5. | Last Chance (Unused) | Gail Kubik | 01:43 |
6. | THE SCARLET HOUR: Prelude | Leith Stevens | 02:01 |
7. | Never Let Me Go (Theme Intro) | Jay Livingston, Ray Evans | 03:30 |
8. | Unexpected Arrival / Ralph Trails Pauley / Lynbury Home (Revised Ending) | Leith Stevens | 03:19 |
9. | Ralph's Interuption | Leith Stevens | 01:07 |
10. | Never Let Me Go (Crystal Room Beguine) | Leith Stevens | 01:57 |
11. | Scarlet Hour Mambo | Leith Stevens | 02:35 |
12. | Music City Jump | Leith Stevens | 02:51 |
13. | Teen Swing | Leith Stevens | 02:50 |
14. | Breakup / Close Watch / Lynbury Home (Original Version) | Leith Stevens | 02:11 |
15. | Paulie Packs / End Title | Leith Stevens | 02:04 |
16. | UNION STATION: Prelude | Heinz Roemheld | 01:15 |
17. | The Stockyard | Heinz Roemheld | 03:05 |
18. | Trapped / End Title | Heinz Roemheld | 02:53 |
19. | I WALK ALONE: Prelude | Victor Young | 01:00 |
20. | The Revelation / Hi-Jackers / We're Partners | Victor Young | 04:43 |
21. | Double Cross / Dave's Double Cross / End Of Flight And Intro | Victor Young | 04:02 |
22. | Two Real Friends | Victor Young | 01:18 |
23. | Dutch Uncle / Frankie Comes Through | Victor Young | 03:58 |
24. | Wanted For Murder / Get The Truth | Victor Young | 01:53 |
25. | Five Shots Left | Victor Young | 01:30 |
26. | The Ride | Victor Young | 06:16 |
27. | End Of Ride / Together And Cast | Victor Young | 03:05 |
28. | Easy To Remember | Victor Young | 01:44 |
29. | THE EXTRAS: DOUBLE INDEMNITY: Double Indemnity Prelude (Stereo Re-Recording) | Miklós Rózsa | 01:24 |
30. | ACE IN THE HOLE: Ace In The Hole Prelude (Film Version, With FX) | Hugo Friedhofer | 02:32 |