poster

Hodiny zoufalství

  • anglický

    The Desperate Hours

Film-Noir / Drama / Thriller

USA, 1955, 112 min

  • hans500
    *****

    Vynikající noirový thriller v podání (právem) legendárního hollywoodského režiséra Williama Wylera s perfektním obsazením. Precizní zpracování, Wylerovo režijní mistrovství se projevuje neustálým napštím a skvostnou atmosférou. Bogart ve své poslední hlavní roli tradičně výborný, tentokrát jako slizský padouch a néméně skvělý je i kladný Frederic March. Scénář dovolil oběma hercům předvést maximum, postavy jsou napsané skutečně perfektně.(22.8.2010)

  • Radiq
    ***

    Jo, dobrý to bylo, ale nesmíte brát v úvahu fakt, že nejnapínavější tam bylo, když hysterčila nějaká ženská. Jinak mě zaujaly takový drobnůstky typu - na silnici stál pes a voni do něho museli najet (netrefili se) nebo vtipnej kuchař hehe v tom bistru hehe. No jde poznat, že je to film staršího vydání (ani kapka krve), ale v tom je to kouzlo. Nicméně hodnotím jen lepším průměrem.(3.3.2006)

  • Oskar
    ****

    Tři uprchlí trestanci s Bogartem v čele chtějí v domě spořádané rodiny Fredrica Marche přečkat dobu, než získají peníze k další fázi útěku... Film má výborný začátek. V elegantní zkratce představí všechny figury na výchozích pozicích šachovnice a navodí očekávání hitchcockovské kombinace melodramatu a krimi. Alfred Hitchcock by ale nikdy nedovolil, aby filmu v třetině došlo palivo a do konce se s tím deficitem potýkal, jako se to stalo Williamu Wylerovi. Nevím přesně, v kterém okamžiku, ale začal jsem mít dojem, že ten kriminální rámec není zdaleka tak zajímavý jako sociální konflikt, bublající pod povrchem. Humphrey Bogart a Fredric March teoreticky mohli jako děti sedět ve stejné školní lavici. Teď ale zosobňují dvě různé životní cesty, které z ní vedly. March se vydal tou "správnou", konvenční. Bogart vyrostl pro šibenici, což je snadné odsoudit, ale dobrodružný život ho naučil pohotovým reakcím a vytříbil jeho sociální inteligenci, kterou Marchova zlenivělá mysl postrádá. Momenty, kdy se ukazuje, že Bogart rozumí svým rukojmím lépe než jejich otec a manžel, měly IMHO větší dramatický potenciál než takové ty obligátní kriminální scény, které film upřednostňuje. Potenciál zpochybnit zdánlivě nenapadnutelně "správné" hodnoty, které obhajují pokrytectví a lhostejnost, prostřednictvím postavy, která o žádné hodnoty neusiluje. Ale nechci filmu podsouvat něco, o co mu snad ani nešlo. Chci jen vysvětlit mírnou rezervovanost svého hodnocení. Mezi chytrým začátkem a emotivním koncem (obé 100%) vidím pole problematické úrodnosti. 70%(1.3.2010)

  • kyselina
    *****

    Příběh starý jako sám svět, ale v úžasném a originálním provedení...Bogart uprchl spolu s dalšími dvěma muži z vězení a přechodně se usídlil v jednom americkém domku na předměsti Indianopolis. Zločinci ovšem netuší, že čtyřčlená rodinka, kterou teď drží jako rukojmí, jim dá pořádně zabrat. Fredric March je opravdová hlava rodiny a nenechá si od Bogarta nic líbit. Tak hustý a perfektní konec jsem snad ještě neviděla.(2.1.2006)

  • RHK
    *****

    Špičkově natočená napínavá Wylerova kriminálka s hlavou uteklých zločinců Bogartem a s Marchem coby hlavou spořádané rodiny. Po obsazení domu gangstery je jejich vzájemný souboj kdo z koho skvělou podívanou ze zlatého fondu krimi filmů. Speciálně z Bogarta charisma úplně čiší. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=szatFDusjZw(20.4.2010)

  • - Otce rodiny měl původně hrát Spencer Tracy, blízký přítel Humphreyho Bogarta. (Kulmon)

  • - Poslední hlavní role Humphreyho Bogarta. (Kulmon)

  • - Divadelní hra a posléze film jsou založeny na skutečném příběhu, který se odehrál v roce 1952. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace