Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

Wiliem 

všechny recenze uživatele

Film který zprvu nevypadá že se mělo odehrávat něco více než jen praktická ukázka běžného života na policejní stanici sem tam vyplněného vtipnými vložkami. S příchodem Kirka Douglase a především pak s příchodem doktora Schneidera, který je Douglasovým posledním nevyřešeným případem, dostává film ale trochu jinou fazónu. Osobní pohnutky, které se v něm zakořenily už od dětství, kdy byl jako dítě psychicky týrán vlastním otcem a kvůli kterým se před okolním světem obrnil vlastním necítěním se mu nakonec stávající osudným, a nakonec si i uvědomí že to co celý život tak nenáviděl u otce, žije vlastně on sám. 85%. ()

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Pětihvězdičkový obraz toho, jak může černobílá zásadovost a téměř až fanatická snaha potrestat i sebemenší provinění bez soucitu vést k tragickým koncům. Neschopnost odpustit ani těm nejbližším, horlivost ve snaze potrestat provinilce a i finální rozuzlení po ztrátě všeho na čem záleželo díky vlastní nekompromisnosti v podání Kirka Douglase. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Kirk Douglas,výrazná postava detektíva McLeoda v príbehu na policajnom okrsku počas jedného dňa,kedy musí riešiť viacero prípadov naraz,z čoho mu ide hlava vybuchnúť... Snímok sa skoro po celý čas odohráva na spomínanom pol.okrsku,v ktorom atmosféra je vydýchaná,ako ich miestnosti z cigaretového smradu. Väčšinu pozornosti strháva na seba Kirk,ale„obvinení” alebo detektívi kolegovia tam na škodu nie sú. Réžia velikána Wylera je maximálne sústredená a sústredení sú herci,ktorí odvádzajú výborné herecké výkony. Ten,kto obľubuje snímky založené na dusnej atmoške v jednej miestnosti,nemá o čom pochybovať.Úderné. ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch polozapomenutých perel, které jsou k vidění v 9 ráno ve všední den na České televizi. Ale aspoň že tak, o tohle drama bych totiž nechtěl přijít. Jednota místa, děje a času napovídá, že se jedná původně o divadelní hru, zrežírováno je to ale stejně nápaditě jako o 6 let mladších 12 rozhněvaných mužů. Kirk Douglas tenkrát nabíral fazónu a jeho polda, co by si "nejradši vyndal mozek z hlavy a vymyl z něj všechnu tu špínu" je zahraný s bravurou rodu Douglasů vlastní. Navíc závěrečné vyústění rozhodně nejede podle nějaké zavedené šablony, ale svou úderností vás donutí přemýšlet. Na téhle policejní stanici se totiž s nikým nejedná v rukavičkách. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Nedôveryhodná a príliš divadelná snaha prekonať afekt žánru a pozrieť sa na detektívov a ich prácu z civilnejšieho pohľadu. Výsledkom je herecký súboj, kto sa viac hodí o zárubňu. Kľúčovou postavou príbehu je žena hlavného detektíva, ktorej osobný príbeh sa stáva súčasťou prípadu. Jej postava je však len primitívnym nástrojom rozprávača a jej reakcie sa zo sekundy na sekundu menia podľa toho, ako sa to hodí. Zostarlo to strašne, ale strašne. Čím vážnejšie a serióznejšie sa tieto "ambiciózne" noirovky snažili tváriť, tým horšie to dopadlo (viď. napr. The Lost Weekend). ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Filmový debut Burta Mustina. (Kulmon)
  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama