Vladimír Pucholt
nar. 30.12.1942
(81 let)
Praha, Protektorát Čechy a Morava
Zajímavosti (23)
- Proslulý producent Čestmír Kopecký se v roce 2023 na sociální síti podělil o historku: Šli jsme s Jiřím Šebánkem (mým bývalým nevlastním otcem, vynálezcem postavy Cimrmana a zakladatelem pořadu Chcete mě?), po Václavském náměstí, někdy v roce 1993. Asi v polovině náměstí byl obchod Uzeniny. Venku byl u výlohy uvázán malý pejsek a trpělivě čekal na svého pána. Jirka mi povídá "počkej tady". Dobře jsem věděl, co bude následovat. Vešel dovnitř a povídal sametovým hlasem: "Čípak je ten hezký pejsek před krámem?" Nějaký pán se neuváženě přihlásil a Jirka ho chytil za klopy, cloumal s ním a křičel: "A jak by bylo tobě, kdybych tě někde uvázal a odešel bych?" Když se pánovi podařilo vyprostit, odvázal psa a rychle mazal pryč. Z masny vyšel muž středního věku a povídá: "Mohu se vás, prosím na něco zeptat? Nejste pan Jiří Šebánek? Já jsem Vladimír Pucholt, bývalý herec, emigroval jsem v roce 1968 a žiju v Kanadě. Poznal jsem vás po hlase, moje jediné spojení s vlastí bylo, že mi kamarád posílal kazety s rozhlasovým pořadem Vinárna U Pavouka. Seděl jsem v Anglii tři roky, studoval medicínu a pouštěl si to." Jirka už trochu vychladnul a šli jsme s Pucholtem do hospody. Vyprávěl nám, že jezdí do Prahy inkognito za nemocným tatínkem. Na rozloučenou mu povídám, jestli by nenatočil svůj miniportrét, směrovaný také k ochraně zvířat. Za 14 dní nám poslal kazetu VHS, na které vypráví svůj příběh, ukazuje, jak má doma dětskou ordinaci, aby se děti nebály v obýváku, a ukázal své dva psy. Nakonec postavil kameru na zídku v zahradě, sednul na kolo, zamával, řekl "divákům Chcete mě?" a odjížděl na kole, najednou upadnul a ležel na zemi a začal křičet: "Ježiš, já jsem si zlomil nohu." Pak najednou vyskočil přišel ke kameře a povídá: "To je jen taková sranda..." (NIRO)
- Jeho velkým obdivovatelem jako herce i člověka byl Miroslav Horníček. Říkal mu Malý princ, protože mu připadalo, jako by vystoupil ze slavné Saint-Exupéryho knížky. (raininface)
Každý den není Sobota (2004)
- Snímek lze považovat za pilot k chystanému delšímu formátu díla, do kterého přislíbil účast Vladimír Pucholt. Jeho účast dodnes nebyla realizována, ačkoliv v roce 2020 již drobné natáčení při jeho návštěvě a za jeho svolení v ČR proběhlo. Autor Martin Fisher v roce 2021 uvedl, že chybějící účast pana Pucholta u tohoto filmu považuje za hlavní důvod, proč projekt nebyl dokončen. (SimpanzJi)
Návrat ztraceného ráje (1999)
- Vladimír Pucholt nechtěl vzít hlavní roli Jana Poutníka. I přesto mu režisér poslal scénář v české i anglické verzi. Český scénář byl pro něj a anglický pro jeho manželku. (zdeny99)
Dita Saxová (1967)
- Původní obsazení snímku vypadalo výrazně odlišně. V jedné z prvních verzí obsazení s datem 6. února 1967 figurovali coby prof. Munk Karel Höger, jako Gottlob Rudolf Hrušínský, jako Huppert Jan Kačer, v roli švýcarského mladíka Josef Abrhám a coby správce ubytovny Goldblatt Bohuš Záhorský. Ze zdravotních důvodů odstoupil Rudolf Hrušínský, jeho roli Gottloba převzal Karel Höger a Högerovu roli Munka zase Záhorský, jehož původní roli ztvárnil nakonec Ferdinand Krůta. Roli Hupperta nakonec místo Jana Kačera ztvárnil Josef Abrhám. Aby komplikací nebylo málo, Vladimír Pucholt, představitel Ficiho, v září 1967 emigroval, a tak musela být jeho role přeobsazena Ladislavem Potměšilem. (snaked)
Pension pro svobodné pány (1967)
- Role Halibuta měl hrát Vladimír Pucholt, ten ovšem emigroval do Anglie. Roli pak převzal Jiří Hrzán. (Willy Kufalt)
Svatba jako řemen (1967)
- Jiří Krejčík chtěl, aby roli Jiřího Hrzána ztvárnil Vladimír Pucholt. Pucholt však po přečtení scénáře projevil zájem hrát postavu příslušníka SNB. Režisér mu vyhověl. (Zdroj: Tváře českého filmu (2002)). (ForGump)
Ostře sledované vlaky (1966)
- Pro hlavní roli Miloše byl původně zvažován Vladimír Pucholt, který měl však závazky u režiséra Jiřího Krejčíka a nechtěl točit dva filmy najednou. Jeden čas Menzel dokonce zvažoval sám sebe, ale posléze došel k závěru, že byl na roli příliš starý. Nakonec byl obsazen Václav Neckář. (DaViD´82)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Do filmu se nedostala scéna, která měla předcházet postelové scéně. V ní Milda (Vladimír Pucholt) učí Andulu (Hana Brejchová) sebeobraně a nakonec ji chvatem dostane do postele. Scéna se zachovala a je k dispozici jako bonus na DVD s filmem z roku 2003. (mnaucz)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Jaroslav Kříženecký ve své knize „Menšík“ uvedl, že Vladimír Menšík (Vacovský) během natáčení taneční scény s Hanou Brejchovou (Andula) svou hereckou kolegyni neustále rozptyloval různými vtípky, které vyvrcholily větou: „Hani, cítíš, jak mi stojí?“ Brejchová se měla během scény tvářit otráveně, protože její postava by raději tancovala s Mildou (Vladimír Pucholt). Scéna se na několikátý pokus nakonec natočila, ale Brejchová od té doby tvrdila, že s Menšíkem a se zvířaty zásadně nehraje. (raininface)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Když se Milda (Vladimír Pucholt) v postelové scéně snaží zvednout hlavu, kterou má položenou na klíně Anduly (Hana Brejchová), tak ho Andula prudce zatáhne za vlasy. To nebylo ve scénáři. Brejchové se nezamlouvalo, že by byl po zvednutí Pucholtovy hlavy vidět její nahý klín. (petr.al)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Miloš Forman zistil až pri natáčaní, že kamaráti Vladimíra Pucholta (Milda), predstavujúci záložákov na tanečnej zábave, boli výborní len vo dvojici. Keď účinkovali v požadovanej trojici, ich výstupy strácali tempo a tým aj presvedčivosť. (Raccoon.city)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Postelová scéna, v níž leží otec (Josef Šebánek), matka (Milada Ježková) a syn Milda (Vladimír Pucholt), byla celá pod improvizační taktovkou trojice herců. Režisér Miloš Forman jim nechal při hraní volnou ruku. (mchnk)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Natáčení postelové scény nebylo jednoduché. Herečka Hana Brejchová (Andula) se s jejím obsahem seznamovala postupně. A její natáčení nešlo tak rychle, jak Forman původně sliboval. Herečka uvedla, že „asi po pátém opakování se ve Vláďovi (Vladimíru Pucholtovi) probudil chlap a došlo ke ztopoření jeho určitých partií. Řekla jsem jen – No, Vláďo! On vstal a řekl: ‘Já se taky na to můžu kur.. vys…!‘ Odešel pryč a Miloš jen koukal.“ (hippyman)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Ve scéně, kdy poprvé vidíme rodiče Mildy (Vladimír Pucholt) spící u stolu, běží v televizi film Ztracená revue (1961). (Ganglion)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- V USA byl film promítán s jednou scénou navíc. Zatímco Andula (Hana Brejchová) čeká na Mildu (Vladimír Pucholt) v bytě rodičů, on doprovází domů jinou vnadnou dívku, která mu slíbí, že ho pustí oknem dovnitř do bytu svých rodičů. Ve skutečnosti je to lest, jak se jej zbavit, neboť sama bydlí až ve čtvrtém patře. Milda se tak dobývá do úplně jiného okna, za nímž spí nic netušící sousedé. (Kubrickon)
Lásky jedné plavovlásky (1965)
- Představitele Mildova otce Josefa Šebánka poznali tvůrci v době, kdy hledali vhodný byt pro scénu u rodičů Mildy (Vladimír Pucholt). Kameraman Miroslav Ondříček je přivedl ke strýci a tetě své manželky do pražské čtvrti Karlín. A když od Šebánkových pozdě v noci odcházeli v povznesené náladě, měli o roli otce naprosto jasno. Na představitelku manželky Josefa Šebánka, soustružnici Miladu Ježkovou, narazili Jaroslav Papoušek a Ivan Passer v tramvaji, kde cosi výrazně komentovala. Nejen pro vlastní filmy, ale pro celou českou kinematografii objevili dva z nejvýraznějších neherců své generace. Vedle Josefa Šebánka a Milady Ježkové debutoval ve snímku také Josef Kolb (Pokorný). (Kubrickon)
Starci na chmelu (1964)
- Režisér Ladislav Rychman mnoho let po vzniku filmu vzpomínal, že hlavní představitele "jsme vybírali velmi, velmi těžce. Jako základ bylo potřeba sestavit skupinu asi třiceti sedmnáctiletých lidí, od nichž jsme chtěli, aby uměli hrát, zpívat a aby dokonce zvládli nějaký ten tanec. A to byl tehdy, před 36 lety, úkol nepředstavitelný. Hledali jsme na školách, jezdili jsme z Prahy do Brna, do Ostravy, do Bratislavy a zase zpátky do Prahy a zjišťovali jsme, že naši mladí se neumějí pohybovat, neřku-li tančit. Těch třicet lidí jsme vybrali z asi osmi stovek adeptů a několik studentů pražské taneční konzervatoře tvořilo jakýsi první plán, který obstarával vše, co se dělo v popředí. Hlavní ženskou (spíše dívčí) roli hrála Ivana Pavlová a negativního hrdinu, frajerského Honzu, Miloš Zavadil - oba žáci taneční konzervatoře. A hlavní hrdina? Těžko si dnes někdo dovede představit, že by Filipa hrál někdo jiný než Vladimír Pucholt. A přece to zpočátku nebylo tak jasné. Pucholt, student DAMU, tehdy ještě nebyl známý, teprve dokončoval Černého Petra, a tak jsem na hlavní roli zkoušel ještě jiného herce, dále tanečníka a dokonce mima! Po zkouškách to ovšem jasné bylo, alespoň pro mě. Ale při schvalování se rozpoutal právě o Pucholta lítý boj. Barrandovští mocipáni prohlašovali: 'Když jsme to povolili (myšleno filmový muzikál, neboť tento žánr byl považován za zápaďácký produkt), tak ať je to nablejskaný - a kdo se na tohohle kluka bude koukat celej večer?' Nakonec jsme přece Vladimíra prosadili, a tak se teď na tohohle kluka koukáme (a myslím, že docela rádi) celej večer." (NIRO)
Černý Petr (1963)
- Pôvodne mal Petra (Ladislav Jakim) stvárniť Vladimír Pucholt, ale režisérovi Formanovi sa zdal byť na úlohu už príliš starý, a tak mu dal rolu murára Čendyho. (Raccoon.city)
Černý Petr (1963)
- Film měl velmi omezený rozpočet, a údajně proto Miloš Forman obsadil do hlavních rolí neherce. Tím ovšem definoval poetiku své rané, ale i pozdější tvorby, kdy často sázel na neokoukané a více méně neznámé herce. Jedinou výjimkou byl Vladimír Pucholt (Čenda), který v té době studoval 4. ročník pražské divadelní akademie. (Kubrickon)
Související novinky
Letní filmová škola se blíží
20.07.2013
Programovou osu letośní LFŠ tvoří šest základních sekcí, které vyváženě pokrývají všechna témata festivalu: Fokus (tentokrát profil portugalské kinematografie), Inventura, Spektrum, Visegrádský… (více)
Herec
Filmy | |
---|---|
1999 |
Návrat ztraceného ráje |
1970 |
Malatesta (TV film) |
1967 |
Svatba jako řemen |
1965 |
Lásky jedné plavovlásky |
Souhvězdí Panny |
|
1964 |
Démanty noci |
První den mého syna |
|
Starci na chmelu |
|
1963 |
Černý Petr |
1962 |
Měšťáci (TV film) |
Oranžový měsíc |
|
Pozdní láska (TV film) |
|
Šestý do party (TV film) |
|
1961 |
Malý Bobeš |
1960 |
Žalobníci |
1958 |
Kasaři |
O věcech nadpřirozených |
|
1957 |
Brankář bydlí v naší ulici |
1956 |
Dobrodružství Toma Sawyera (TV film) |
Nezlob, Kristino |
|
1955 |
Návštěva z oblak |
Punťa a čtyřlístek |
|
Vzorný kinematograf Haška Jaroslava |
|
1952 |
Konec strašidel |
Dokumentární | |
---|---|
2015 |
Magický Činoherní klub (seriál) |
Můj Vladimír Pucholt (TV film) - a.z. |
|
2013 |
Hoteliér |
2011 |
Příběhy slavných (seriál) |
Holka vítr (S12E12) |
|
2002 |
Spravedlnosti času... (TV film) - a.z. |
1998 |
Vyšší principy Jiřího Krejčíka (TV film) |
1997 |
Výlety Miroslava Horníčka |
1996 |
Tři životy Vladimíra Pucholta (TV film) |
Krátkometrážní | |
---|---|
1963 |
Kdyby ty muziky nebyly |
1955 |
Hastrman (studentský film) |
Host
Pořady | |
---|---|
2010 |
Komici na jedničku |
1998 |
Na plovárně |
1995 |
Úsměvy českého filmu |
Související novinky
Letní filmová škola se blíží
20.07.2013
Programovou osu letośní LFŠ tvoří šest základních sekcí, které vyváženě pokrývají všechna témata festivalu: Fokus (tentokrát profil portugalské kinematografie), Inventura, Spektrum, Visegrádský… (více)