Reklama

Reklama

King Kong

Trailer 3

Obsahy(1)

New York, 1933. Bezohledný filmový producent Carl Denham hledá představitelku hlavní hrdinky do svého nového filmu. Naivní Ann Darrowová, která nemá žádné angažmá, jeho nabídku přijme a společně s ním a scénáristou Jackem Driscollem se vydají na záhadný Skull Island, ležící kdesi hluboko v Indickém oceánu. Tam filmaři objeví zapomenutou divokou civilizaci uctívající obrovskou opici jménem King Kong. Ann je vzápětí unesena zdejšími domorodci, kteří ji v rámci tradičního rituálu chtějí obětovat právě King Kongovi. Ten se do křehké blondýnky zamiluje. Mužům ze štábu se podaří zachránit Ann z jeho spárů. King Konga omámí, převezou do New Yorku, kde ho chce krutý Denham ukazovat veřejnosti a vydělat tak obrovské jmění. King Kongovi se podaří přetrhnout řetězy a při hledání Ann ukáže městu svou neuvěřitelnou sílu. (TV Nova)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (1 255)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Po Pánu Prstenů sebou nesl Jackson balvan očekávání jeho dalšího filmu a ten balvan byl, přiznejme si, velký jako King Kongova ranní stolice (Rimmerova jednotka velikosti). A výsledek? Plavba na Venture nezáživně dlouhá, prostředek na Skull Island přehnaně spektakulární (netočil to Sommers?) a tak jen bohužel v úplném závěru na Empire State Building si pro mě Jackson zachoval tvář poutavého vypravěče. Škoda jen, že stopáž filmu o Gorile v mlze se více nepřiblížila číslu původní verze z roku 1933. Zase mi nikdo nevysvětlil, jak toho několikatunového zamilovaného opičáka naložili bez těžké techniky na loď.. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Jackson opravdu opičáka miluje a když v rozhovorech nadšeně říká, že právě od něj získal v dětství inspiraci k filmování, nejsou to jen prázdné plky. Ale opravdu kvůli tomu musíme vidět každý detail? Když hlavní postavy sáhodlouze mluví o neznámé hrozbě na Ostrově lebek a Konga jako hlavní atrakce se dočkáme až po více jak hodině, není všechno v pořádku. Naštěstí to, co se otevírá v polovině druhé, je až neskutečná a dokonale bohatá podívaná s úchvatnými triky. Díky nim a zároveň nepřeplácané skladbě akčních scén jsem občas téměř nedýchal. Když je zjevením i cesta zpátky domů, můžu jenom litovat toho, že mě rozjezd tak dlouho uspával. Z herců nejvíc potěšil netypický Jack Black, naopak Adrien Brody v úloze anonymního hrdiny od vedle téměř nemá co hrát. Rád bych Peterovi pogratuloval k dalšímu skvělému diváckému zážitku a tomu, že i po trojici vybroušených diamantů jménem Pán Prstenů dokázal, jak všestranným a střídmým umělcem je. Jenže s mírným odstupem toho ve mně vážně nezůstává mnoho, snad jen pocit příjemného dobrodružství s pořádnou dávkou adrenalinu, které ovšem při zasazení do pokusu o hlubší příběh začíná smutně drhnout. King Kong je splněným snem, jenže ne mým. Pro hladové fanoušky přišel až o sedm let později milý Bilbo. 70% ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

King Kong, král rozporů. A jednoznačně dobrý film. Líbil se mi víc, než jsem čekal, ačkoliv souhlasím prakticky se všemi „obecnými“ připomínkami. Romantická linka je skutečně nešikovně skrouhnutá, rafting s parníkem dle mého naprosto zbytečný, stopáž nadsazená a monotematických sto minut s novými a hnusnějšími příšerkami bez hlubšího smyslu a posléze i zábavnosti doslova ubíjející. Hodně jsem se bál triků. A oprávněně. Kvalita Kongovo provedení se láme mezi záběry od hrudi nahoru a obrázky celku. Zatímco detaily na obličej jsou fantasticky renderované, digitální onanie od hlavy až k patě mají k realističnosti, nebo alespoň uvěřitelnosti extrémně daleko. To mi zabilo bruslící scénu, proto jsem nechápavě kroutil hlavou, když se od krásné Naomini tváře přebíhá na Kongovo nezvládnuté třepání plastovou panenkou. Ani moc nechápu, kde se stala chyba. Proč je New York tak úžasný, zatímco z každého láskyplného pohledu v džungli čučí bluescreen snad až do vedlejšího sálu. Vždyť i to žonglování je digitální... zbytečně. Emoce mi proto neposílal oční kontakt Konga s blonďatou ultrakrasavicí, ale sám Jackson, jenž v mnoha momentech ukazuje svou filmařskou velikost. Newyorské entré, oběť pro Konga a hlavně pozvolný a konečně dokonale soudržný závěr mě přesvědčili, že Kong si těch 70% zaslouží. I když Jack Black zastiňuje všechny v dosahu sta námořních mil, i když Jacksonovo zalíbení v zeleném pozadí je mnohdy kontraproduktivní (zadní projekce s běžící Ann a T-rexovým okem fakt nemá daleko k 50. rokům), i když skvělou honičku s taxíky pohřbí přestylizovaný nástup Naomi v prázdné ulici a ačkoliv skok o tyči nebo rozmazané framey považuju za špičku ve svém oboru (tedy v trapnosti). Jsem zkrátka spokojen, protože po útěku před brontosaury, snad nejostudnější scéně v áčkovém blockbusteru od dob hokeje v Batman a Robin, bych alespoň ty slabé čtyři hvězdy nečekal. Příště ať Peter ubere z plynu a poslouchá své rádce v otázkách obludnosti některých pasáží a bude zase trochu líp. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Nejsem vyznavačem Petera Jacksona (Pána prstenů jsem viděl jen jednou a stačilo mi to do konce života), ale nejsem ani jeho zatratitelem (třeba Přízraky nebo Vesmírní kanibalové jsou skvělý filmy), přestože kvůli tomuhle filmu bych nad ním tu hůl možná i zlomil. Z dramatu udělal jen další lacinej blábol plnej triků a uslzených očí a logických kiksů. Nejde a nikdy mi nešlo o triky. To není věc, podle které hodnotím film, jestli se mi líbí nebo ne. Ale tady se mi nelíbily skoro vůbec (mluvím o tricích co se týká Kongova světa, ne našeho, ten byl skvělej). Je zajímavý, že ve srovnání s verzí z roku 1933 tato vypadá jako stará a tamta mi přišla, jako kdyby ji mohli klidně natočit i dnes. Ten svět, co je v tomto zpracování zobrazenej totiž takhle nevypadal. A to poznáme z již zmíněného původního zpracování a také z ostatních filmů z té doby. Ulice za krize nebyly přecpány automobily, nemotal se tam obrovský dav lidí. Lidé tehdy neměli peníze ani na zápalky, takže prodávali obrovské nádherné limuzíny za pouhých sto dolarů hotově (viděl jsem autentické foto). Neměli by ani na tu cestu domů, ani na nějakej pitomej lístek do divadla. To jen tak na okraj k logickým kopancům. Například zvláštní proudy kolem ostrova, které si tečou, jak se jim zachce a neberou si nějaké servítky s nějakou lodí ne nepodobné římskému bájnému víru Charybdě či Poeově víru Maelstromu a zmítají s ní jako s korkovým špuntem. Co je ale mnohem důležitější je osazenstvo ostrova (a teď vynechme ty komické domorodé postavičky téměř snad přišlé z Vikingů s Antoniem Banderasem). Spíš mě zajímá to stádo brontosaurů, které se při počuchu několika deinonychů (možná, nebo to byli nějací jiní malí masožravci), kteří jim prostě nemohli nijak uškodit, splašilo. A následná honička s "herci" a její zakončení a vůbec zpracování této scény. Nebo ti unavení a zmatení tyranosauři, kteří neuloví člověka, přestože jim nedělá problémy nabrat 50 km rychlost (a pokud někdo neví, nejrychlejší člověk běžel asi 36,1km/h a to byl trénovanej sportovec a vydržel to jen 100 m), a kteří mají čuch jak žralok (tihle samozřejmě ve vzduchu) a zuby ostrý jak žiletky a stisk pevnej jak několikatunovej lis. A přesto při finálním souboji Kongovi ani nezčepejřili svýma zubama lysinku na prdeli. Vlastně pardon, on není gorila, on lysinku na prdeli nemá A když přejdeme k titulní postavě, člověku se chce až plakat, co té opici udělali. Tedy ne Naomi Wattsové, ale Kongovi a ne Carl Denham a pár dvojplošníků, ale pan režisér a pan scénárista. Nepopírám, Kongovi se to blonďatý vyžle zalíbit muselo, jinak by kvůli němu tolikrát nebojoval už v 1933, ale co je moc, to je moc. Kong zde snad málem slzel a kdyby mohl mluvit, vykřičel by do světa to své och a ach a že miluje a že se mu chce lítat. A k tomu ještě ta pseudo herečka, která měla zůstat v prasátku Babe a nepokoušet se předstírat, že hraje. Ty její představení pouze pro Konga, to mě málem zvedlo ze židle, jako Vtip zabiják z Létajícího cirkusu Monty Pythona. Co se týká délky filmu, prostříhání by to nezachránilo. 3 hodiny jsou strašný, dvě hodiny by byly lepší, ale nula by byla doslova pohádková. A teď už by mě jen zajímalo, kdy si začnou plnit sny i naši režiséři a natočí remake třeba Kristiána (ale v té chvíli jim začnu říkat reshitéři). () (méně) (více)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tomuhle filmu jsem se dlouho vyhýbal, věděl jsem, že se mi nebude líbit, už dopředu. Nakonec jsem mu neunikl a když jsem dokoukal, že se mi do puntíku potvrdily všechny předsudky, které jsem si o filmu v minulosti vytvořil. Žádné překvapení se nekonalo. Jackson po obrovském úspěchu své Tolkienovské trilogie měl filmový svět v nohou, mohl riskovat a vytvořit jakýkoli film na jakékoli téma. Místo toho sáhl po látce už mnohokrát použité, dokonale vyčpělé, s tématem, které mohlo být nosné v 30. letech, ale dnes už může budit jenom shovívavý úsměv. Ano, Jackson chtěl vzdát hold staré dobrodružné literatuře a béčkovým filmům, na kterých, ostatně jako já, vyrůstal. Jenže to by musel film natočit s podstatně větší dávkou humorného nadhledu. Fakticky jako jemnou parodii ve stylu Indiana Jonese. Jenže Jackson se nechává nést na vlně romantiky s příchutí dobrodružného filmu. Hlavní hrdina je tam tak trochu zbytečný, ale především chemie mezi ním a Naomi Watts coby osudovou ženou filmu prostě nefuguje. Filmové postavy v mnoha případech jenom deklamují svoje postoje anebo se objeví proto, aby mohly vzápětí slavně zahynout. Jinak je to bombastické, vysokorozpočtový snímek tohoto ražení a s Jacksonovou režií nezklame, takový souboj King Konga s třemi tyranosaury najednou, souboj v pohupujících se liánách s klapajícími čelistmi dynosaurů či útoky obřího hmyzu berou dech. Pár takových scén se určitě objeví, jenže po příchodu do velkoměsta ztrácí film tempo a dobrodružnou akci vystřídá přeslazená romantika. Za podobný rozpočet by se dalo natočit tucet jiných filmů a polovina z nich by byla nejspíš lepší. Jackson měl být soudnější. Celkový dojem: 45 %. ()

Galerie (157)

Zajímavosti (78)

  • Jízdné na taxíku ukazuje 25 centů. Taková částka se ale v New Yorku neúčtovala až do roku 1952. (Nancy...)
  • Jméno postavy Bruce Baxtera, kterého ztvárnil Kyle Chandler, je odkazem na romantického herce Bruce Cabota, který ztvárnil jednu z rolí v původním King Kongovi (1933). Chandler pak dostal jako suvernýr imitaci plakátu Bruce Baxtera, který jeho žena pověsila doma v ložnici. (Roman.Ticka)
  • Peter Jackson snímek teoreticky mohl natočit už na konci devadesátých let minulého století, ale kvůli filmům s příbuznou tematikou jako Velký Joe (1998) a Godzilla (1998) se studiu nový remake točit příliš nechtělo. Universal se původně o produkci dělil ještě s Miramaxem (tehdy ještě pod patronátem bratrů Weinsteinových), a v hlavní roli se mohla objevit Kate Winslet po boku George Clooneyho či Roberta De Nira. (imro)

Související novinky

Připomeňte si začátky kultovních postav

Připomeňte si začátky kultovních postav

13.10.2017

Oblíbené filmové postavy zažívají v posledních měsících hned několikanásobné návraty. Roztomilí mimoňové opět potěšili (nejen) dětské diváky ve třetím dílu Já, padouch. Jason Bourne skládal další… (více)

Peter Jackson a Smrtelné stroje

Peter Jackson a Smrtelné stroje

26.10.2016

Režisér Pána prstenů, King Konga a Hobita si našel další velký projekt. Tentokrát se ale neujme režie, Peter Jackson totiž postapokalyptické sci-fi Mortal Engines dodá jen scénář a zajistí produkci.… (více)

Star Wars a Avengers se Serkisem

Star Wars a Avengers se Serkisem

03.07.2014

Král motion-capture Andy Serkis nemá o práci nouzi. Představitel Gluma z Pána prstenů, kapitána Haddocka z Tintinových dobrodružství nebo King Konga ze stejnojmenného remakeu Petera Jacksona sice… (více)

Návrat Godzilly potvrzen

Návrat Godzilly potvrzen

21.05.2014

Godzilla není v kinech ani týden a už zvládla vydělat přes 200 milionů dolarů. Reboot slavné značky, který je zároveň velkou poctou šedesáti rokům její filmové historie, tak pochopitelně čeká… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno