Režie:
Scott DerricksonKamera:
David TattersallHudba:
Tyler BatesHrají:
Keanu Reeves, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Kathy Bates, John Cleese, Jaden Smith, Robert Knepper, James Hong, Kyle Chandler, Brandon T. Jackson, John Rothman (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Den, kdy se zastavila Země, který je remakem klasického stejnojmenného sci-fi filmu z roku 1951, se uznávaná vědkyně dr. Helen Bensonová (Jennifer Connellyová) ocitne tváří v tvář mimozemšťanovi jménem Klaatu (Keanu Reeves). Ten přicestuje na Zemi s jediným úkolem – varovat lidstvo před hrozící globální krizí. Když síly, které Helen nedokáže ovládat, začnou s mimozemšťanem zacházet jako s vetřelcem a odmítnou jeho požadavek jednat se světovými mocnostmi, Helen společně se svým odcizeným nevlastním synem Jacobem (Jaden Smith) rychle odhalí smrtící důsledky Klaatuova tvrzení, že je "přítelem Země". Helen teď musí najít způsob, jak přesvědčit někoho, kdo má v rukou rozhodnutí o naší budoucí existenci, že lidstvo stojí za záchranu – možná je ale příliš pozdě. Proces už začal. (HBO Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (1 189)
Uctivý remake, který svému předobrazu vyslovenou ostudu nedělá. Originál v 50.letech, v době zuřící studené války, promlouval sice mnohem naléhavěji a prosebná naléhání typu „Můžeme se změnit!“ v současné verzi vyznívají dost jalově, ale jinak po technické stránce lze jednoznačně říci, že moderní kabátek tomuto duchaplnému scifíčku prospěl. Hlavně v postavě mimozemského strážce Gorta, který svůj předobraz co do působivosti hravě překonává. Charismatický Keanu Reeves pak rozhodně nezklamal, ale rozmazleného Smithovic ukňourance bych nejraději vystřelil někam na Mléčnou dráhu. ()
I dostal se myšlenkově hodnotný film do rukou dnešního Hollywoodu a vznikl remake, který se pokusil jednotlivé dílky skládačky přeházet a jít na to trošku jinak. Ale protože k sobě skvěle pasovaly tak, jak byly, vylezla z toho jen vizuálně honosná mainstreamová fraška, ve které Klaatu bez špetky osobnosti jezdí mezi McDonaldy a lesními chajdami, aby měnil svá zásadní rozhodnutí dle toho, v jaké fázi se právě nachází vztah jeho nové kamarádky a jejího "synka". Derrickson se sice snaží, a hlavně díky němu je první hodina nadmíru fajn (přistání má dokonce atmosféru jak sviň), jenže pak se scénář utrhne ze řetězu a film zamíří do horoucích pekel. Závěr je potom čirá demence, nad kterou budu ještě dlouho kroutit hlavou. 6/10 ()
Ekologický odpad. Recyklovaný. Příručka multikulturalismu a filmových rasových a genderových klišé na šetrném papíře. Každých pět minut vyslovené We can change mi připomínalo Saddáma v South Parku. Viděl jsem to z úcty k Jennifer Connelly (včera měla narozky), ale tohle byl asi první film, kde bych byl radši, kdyby v něm nebyla. ()
Co říci? Nejsou to čisté 4 hvězdičky, spíše tak 3 a půl. Nůž do Derricksonových zad vráží (jak naznačují komentáře některých kolegů) zejména malý Jaden Smith a pak také částečná drobná nedopracovanost scénáře, zejména co se věrohodnosti postav týče. Jinak to mělo celkem náboj i myšlenku, děj se zbytečně neprotahoval a já se určitě ani chvilku nenudil. ()
Skvělá sci-fi ze staré školy (v moc překném vizuálním kabátku) s bohužel typickým závěrem o naději, že se lidstvo může změnit. Původní film jsem sice neviděl, ale Derrickson podle mě výborně vystihl myšlenku a vyznění originálu (určitě se brzy mrknu abych si to potvrdil), který má doslova nadčasové téma. Keanu Reeves navíc obrovským skokem překonal má očekávání, protože jsem si ho, upřímně řečeno, v takové roli nedovedl představit. Pro mě osobě byl nejlepší scénou filmu geniální začátek, který mi atmosférou hodně připoměl VĚC. ()
Galerie (53)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (24)
- Natáčelo se ve Vancouveru, avšak kvůli kvůli špatnému počasí nakonec většina scén vznikla v ateliérech. (Dines)
- Obsazení Keanu Reevese (Klaatu) bylo pro režiséra Scotta Derricksona těžkým krokem, protože se obával, že takto známé tváři nikdo neuvěří, že je mimozemšťan a bude to vypadat směšně. (Karlos80)
- Když je Klaatu (Keanu Reeves) u profesora Barnhardta (John Cleese), hraje z reproduktoru „Goldberg Variations – Aria Da Capo“ od Johanna Sebastiana Bacha. (griph)
Reklama