Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 074)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

musim rict, ze na me v necem pusobi tenhle dil mnohem depresivneji, temneji a strasidelneji nez vsemi vychvalovana jednicka (v ktere mi nejstrasidelnejsi prisel zaver, cely film byl sice dokonale zvladnutej, atmosfericnej, ale strasidelnej...) uz od opravdu hnusneho uvodu, kde nam pekne ve zkratkovitych scenach ukazou neco, co jakymsi zahadnym zpusobem uslo vsem na konci dvojky, je citit, ze tenhle film nebude vubec optimisticky, doslova se tomuto pojmu bude vysmivat.. a je to tak. Trochu me ale vcelku zacatek nastval, pekne je zde ukazano, jake malickosti (v malych uvozovkach) mohou zpusobit nebyvale nasledky.. Ripleyova si musi sahnout az na dno svych sil, a jeden psovity predator pomalu, ale brutalne jiste likviduje jednoho vezne za druhym, az je vse korunovano stylovou honickou napric temnymi tunely veznice.. jedine co si mohli odpustit, bylo zbytecne zdigitalizovani vetrelce, vypadal zdalky opravdu hnusne.. a jak je uz u finchera trochu zvykem, film dodrzuje svuj pesimismus az do uplneho konce, ktery je neslavnym zakoncenim jedne sagy (ctvrty dil neberu, to uz je z uplne jine doby z jineho vesmiru) Suma: je to tedy velice dustojne pokracovani prvniho atmosferickeho dilu, fincher sice jeste nedokazal uchvatit tak jako ve svoji pozdejsi sedmicce, ci jako ridley v celkovem Alienovi, ale hodne se tomu priblizil. dobre 4 ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Komentar k Special Edition. Tak tohle je asi nejslabsi film o vetrelci, tohle tema Fincherovi moc nesedlo. Misto, aby pokracoval ve stylu Vetrelcu (2. dil), spis se snazil navazat na dil prvni a do toho jeste nacpal spoustu nabozenskejch kecu a dohadu mezi vezni a cely to udelal vic jako drama nez jako sci-fi horor a i kdyz se mu povedla urcita depresivni atmosfera, ty vezni nejsou moc sympaticky, takze mi bylo uplne fuk, co se s nima stane. Prvni hodinu se prakticky nic nedeje a to kecani mezi veznema neni nijak zvlast zajimavy, ale aspon se hezky navazalo na predchozi dil. Pak se sice zacne neco dit a vetrelec se objevuje cim dal castejc, ale do toho vseho jsou furt hadky mezi veznema, ktery pohrbivaj atmosferu a to i presto, ze to je hezka sbirka uchylaku. Sigourney sice krapet zestarla, ale jakmile se oholi, tak to uz neni znat a bojuje proti vetrelci opet jinym zpusobem. Co me dost prekvapilo, jsou triky, byli horsi nez v predchozim dile a tudiz atmosfere taky moc neprospeli. Celej film na me pusobil zbytecne protahovane, nektery sceny se opakovali, takze sem se obcas nudil. Sice si kino verzi uz nijak zvlast nepamatuju, ale SE mi prisla lepsi (Hlavne znasilneni Ripleyovy je udelany fakt stylove.), ale presto to bude jen na lepsi 3*. ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Málokterá série filmů umí udržet laťku i ve třetím díle. Ani ten přechválenej Pán prstenů nebo matrix nebo hvězdný války (ty to udržely tak maximálně od čtvrtýho do šestýho dílu). myslím, že se povedlo udělat zase něco neobvyklýho. V jedničce šlo o nápad a napětí, klasická vybíječka tehdy neklasickým způsobem. Ve dvojce zase (jak vtipně poznamenal Hicks v podání Michaela Biehna) šlo o akční honičku. Ve trojce jde o něco na pomezí psychothrilleru a existenciálního dramatu. Oproti všem ostatním dílům zde herci dostali mnohem víc prostoru na to se projevit a ukázat, jak to vlastně v těch psychicky narušených mozcích odporných vraždících individuí, která jen stěží zoveme lidmi, chodí. Myslím, že tenhle díl je nejpropracovanější co se týče lidí. Není to honička, není to vybíječka. A když se nad tím zamyslíte, tak ve Vetřelcovským světě neexistuje jiná verze filmu, možná kdyby přenesli děj na zemi, kam se vetřelci stejně nakonec dostanou. Takovej boj od domu k domu a konečné opuštění planety, to by mohlo bejt něco. Ale protože je to skvělej film, kterej chytne a nepustí a v extended edition ještě mnohem víc, než ve zkrácené, dávám pět. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Tenhle díl stavím kousíček pod původní Scottův opus. Fincher je talent, to se nezapře. Bohužel k třetímu pokračování série se údajně zachovalo studio jako k nechtěňátku, takže byl vůbec problém vejít se do rozpočtu (což je místy vidět). Přesto po Cameronově okázale militantní přestřelce je tahle psychologická hra v naprosto odpudivé prostředí kosmického krimu pro ty nejhorší delikventy doslova zjevením. Plíživý děs je záludnější než jindy, zbraní se nedostává a Ripleyová musí bojovat na dvou frontách – s hladovým vetřelcem a úchylnými "spolubydlícími". Možná je "trojka" něco úplně jiného, že se čekalo, ale s odstupem času ji mám raději než Cameronův příspěvek do Vetřelecké famílie. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Každý díl je jiný, co režisér, to unikát. A v tomto případě to platí víc než kdy jindy. Fincher opět zabodoval (jeho kouzla s kamerou jsou tu opět přítomna v míře vrchovaté...aby také ne, když má k dispozici zvířátko které dokáže lézt rychlostí ve všech směrech smrtící...vertigo 4ever, zdravíme hráče AvP:)) ... a H. R. Giger ostatně taky zaperlil, konečně uvidíme, že při vývoji Vetřelce je klíčová DNA hostitele (myšlenka, kterou naplno rozvinul až čtvrtý díl)... ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • Scénář byl průběžně přepisován a upravován i během natáčení. I kvůli tomu bylo utraceno 7 milionů amerických dolarů za rekvizity, které se pro natáčení vůbec nepoužily. (cariada)
  • Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1992 v Century City (stát Kalifornie). (Varan)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama