poster

Ukradené Vánoce

  • Česko

    Ukradené Vánoce Tima Burtona

  • Česko

    Noční můra před Vánocemi

  • USA

    The Nightmare Before Christmas

  • Slovensko

    Predvianočná nočná mora

  • Velká Británie

    The Nightmare Before Christmas

Animovaný / Rodinný / Fantasy / Muzikál / Loutkový

USA, 1993, 76 min

Režie:

Henry Selick

Předloha:

Tim Burton (povídka)

Kamera:

Pete Kozachik

Hudba:

Danny Elfman

Producenti:

Denise Di Novi, Tim Burton
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    **

    Jee to jsou ale roztomilá strašidýlka, šup tam pět hvězd. Tak tohle vážně ne, přátelé. Strašně mě tenhle animák otravoval a kdyby měl stopáž delší než 76 minut, nejspíš bych jej vypnul. Ale evidentně jsem v menšině.(8.6.2009)

  • Djkoma
    *****

    Tim Burton a Danny Elfman jsou jasnou zárukou nečeho pohádkově-temného a přesto krásného. Elfmanova geniální pohádkově hororová hudba podle mě nemá konkurenci ve svém stylu a v tomto filmu opět ukazuje jak dokonale umí skládat hudbu. Poutavý příběh s animovanými postavičkami, které jsou tak hnusné až jsou krásné a srandovní. Halloweenské město plné potvůrek od upírů, přes duchy, kostlivce, čarodějnice až ke zlým dětem. Deprimovaný Jack, který již má dost stereotypu stále se opakujícícho Halloweenu. Pak pozná další svátek a tím jsou Vánoce. Je jimi okouzlena fascinován a nedokáže pochopit, že každý svátek má svůj smysl, svůj význam své důležité místo. Krásné, mrazivé, vtipné a fascinující.(25.1.2005)

  • Radek99
    *****

    Jeden z nejoriginálnějších estetických počinů světového animovaného filmu, který vyšel z dílny režiséra a v tomto případě producenta a imagologa projektu, Tima Burtona. Burton má neskutečně obrovský tvůrčí kapitál, když je schopen přijít s nápadem a posléze realizovat podobně nekonvenční snímek. Osobitá makabrózní poetika, důraz převážně na expresívní funkci uměleckého díla, přičemž podceněna není ani funkce zábavní (téměř každý obraz obsahuje nějaký gag či drobný vtípek) a odpočinková, velmi příznakový neotřelý styl animace, metamorfóza hodnot (dobro ale nakonec i přesto vyhraje, koneckonců je to pohádka...), zasazení příběhu do Burtonova oblíbeného záhrobního světa s jeho emblémovými postavami - kostlivci, duchy, upíry, vlkodlaky, šílenými vědci... K realizaci projektu si Burton coby impresário přizval režiséra Henryho Selicka a především Dannyho Elfmana, který k celému filmu zkomponoval hudbu a nazpíval i hlavní part kostlivce Jacka Skellingtona. Nezdůraznil jsem totiž ještě to nejpřekvapivější - Ukradené Vánoce Tima Burtona jsou muzikálem, určeným nejspíše dětskému divákovi. Filmový tvar je tedy jakýmsi pásmem hudebních čísel, které spojuje jednoduchá dějová kostra - kostlivec Jack Skellington, typická bizarní postava Burtonovského světa, bytost uvězněná v monstrózní tělesné schránce, ale uvnitř hluboce citlivá a dá se říci lidská, jejíž obdoby najdeme snad v každém impresáriově filmu, se necítí ve svém údělu šťasten a vnitřně naplněn, náhodou se dostane do říše Santy Clause a napadne ho spásná idea - udělat dětem Vánoce po svém... Zprvu dobře míněný nápad se v praktické realizaci záhrobního světa zvrhne v cosi vysloveně negativistického a nový dýňový Santa se stává poslem Vánoční Apokalypsy... Jak už to u Burtona bývá, vše nakonec zachrání láska a divákům zbude hřejivý pocit, že ani v záhrobí nepřestávají platit humanizovaně metafyzické principy... Podobné filmy: Mrtvá nevěsta Tima Burtona, Frankenweenie(27.10.2007)

  • viperblade
    *****

    Mrtvá nevěsta se mi líbila více, ale to není důvod nedat tomuto animáku 5 hvězd.(25.12.2007)

  • Tosim
    ****

    Problém animáků, majících něco společného s osobou Tima Burtona, jsou podle mě písničky. Tady například děj v podstatě zdržují (a ačkoliv se mi líbily) být tam nutně nemusely. Takže - jako u Mrtvé nevěsty - 70%.(5.1.2007)

  • - Henry Selick, který se ocitl v poměrně nevděčné roli, také prohlásil: „Tim snesl vejce, ale já jej musel vysedět. On se ve studiu za ty dva roky objevil snad jen pětkrát.“ (Trainspotter)

  • - Oproti klasické loutkové animaci, čítající 14 políček kinofilmu za sekundu, je zde použito 24 políček, které jsou typické pro hraný film. (Trainspotter)

  • - Danny Elfman se zde projevil jako dokonalý tvůrce, nejenže složil hudbu a napsal slova, ale i propůjčil svůj zpěv několika postavám v čele s Jackem Skellingtonem. (Trainspotter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace