Režie:
Miloslav ŠmídmajerScénář:
Lumír HolčákKamera:
Martin DubaHudba:
Zdenek MertaHrají:
Jiří Mádl, Filip Cíl, Eva Podzimková, Filip Blažek, Svatopluk Skopal, Ljuba Krbová, Viktor Preiss, Anna Polívková, David Matásek, Martin Zounar (více)Obsahy(1)
Petr Kovář, učitel na střední škole, se právě rozešel se svou několikátou přítelkyní. Uvědomí si, že jediná žena, kterou kdy bezvýhradně miloval, byla jeho spolužačka Eliška. Tehdy, v sedmnácti letech, nenašel odvahu jí říct, že ji má rád, a ona se pak navždy vytratila z jeho života. Petrovi se naskytne jedinečná šance cestovat zpět v čase do svých studentských let a vrátit se do června 1989, kdy chodil do třeťáku. Dostane možnost napravit, co promeškal. Musí překonat Eliščin počáteční nezájem, zbavit se jejího otravného přítele, navíc prospívat ve škole, přestože už středoškolskou látku dočista zapomněl. Petr se dostává do změti komplikací a průšvihů, které naštěstí řeší s vtipem, nadhledem a drzostí, kterou dobře zná od svých vlastních studentů. Postačí však tyto zbraně na to, aby přesvědčil Elišku o svých citech a získal její lásku? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 218)
Slyšel jsem na tenhle film v okolí dost chvály. Říkal jsem si, že by nemusel bejt špatnej, a že bych možná ty hrozně vokatý product placementy mohl hodit za hlavu. Dobrý bylo, že product placement byl prakticky jenom v současnosti. Jakmile příběh vlítnul do roku 1989 o product placement neštěknul ani pes. Z toho ale pramení i celkové hodnocení. Já bych za nápad určitě dal hvězdičku. Se zpracováním už je to ale horší. Přítomnost byla natočená jak Ordinace v růžové zahradě včetně samotných herců. Scény z roku 1989 pak vypadají, jak kdyby je točil úplně jiný režisér. Jiná atmosféra, jiní herci, jiná kvalita. Ten rozdíl kvality je až hrůzný. Za rok 1989 si to ale vyslouží minimálně tři hvězdičky, protože některé scénky neměly chybu. Proto si myslím, že nápad nebyl špatný, škoda jenom toho špatnýho zpracování. No a závěr, ten byl na tom úplně nejhůř. Učitel češtiny Petr si změnil život, ale v poslední scéně vlastně vůbec nevěděl, jak ho prožil, hlavně, když je to tak, jak to chtěl v roce 1989. Bomba. Takže on si v roce 1989 změnil život a pak do roku 2011 fungoval jako robot bez myšlení. To bylo fakt debilní. A nebylo to jediný, co mě na filmu štvalo. Třeba koukám rád i na evropské filmy a opravdu málokdy vidím v evropských filmech Product placement. Tady učitel češtiny Petr nasedne do auta a pije Big Shock s logem brutálně viditelným snad přes celý filmový plátno. Pak si sedne do hospody, která má viditelně hlavní logo Labutě a pije Lobkowicze, kterej má logo snad všude. I na záchodě. Nakonec si dá Orbitku a odjede v super sporťáku z Wolfsburgu. No, fakt paráda. Nebejt těch skvělejch fórků, které filmy zachránily, tak je to na odpad. ()
Je sice pravda, že českých filmů, které by se daly zařadit mezi "sci-fi", je poskromnu, ale ani tato skutečnost "Probudím se včera" nezachrání. Herecké obsazení překvapivě dobré, zápletka nepřekvapivě obšlehlá z "milionu" zahraničních filmů / seriálů / knih, znalost předrevolučního roku překvapivě mizerná, finále nepřekvapivě blbé. Spoiler: Jj, taky si neumím představit větší happy-end než poznat své děti až cca. kolem čtrnácti a osmnácti let jejich věku... (ironie) ()
Mám rád filmy s tématikou cestování v čase a tato česká komedie se vcelku povedla- několik dobrých nápadů a vtipů, slušné obsazení. Jediné, co mi výrazně vadilo byla příšerná paruka Jiřího Mádla a jeho šišlaní, které někdy nesmyslně používá a občas zase ne. U jeho dospělého já - Filipa Blažka zase výrazně nepřirozené kontaktní čočky. ()
Netradiční a naprosto inovativní snímek z českých luhů a hájů. Bohužel byl pohřeben úděsným pokusem o herectví v podání Jiříka Mádla. Docela rušivě působila snaha generálních partnerů protlačit se za každou cenu do děje. Dále mi do školních lavic úplně nezapadali téměř třicetiletí herci. Snímek je ovšem svěží a svižný a dokonce vytasil pár vtípků. Celkově se nedovedu zbavit dojmu, že se jedná o takovou jednohubku pro zamilované a hloupé jedince. Přesto se pořád něco děje a nudou bych svůj divácký zážitek rozhodně nenazval. Pěkné 2*. ()
Pasáže v současnosti s Blažkem jsou tragické, plné scenáristické křeče a hlavně product placementu, v jehož umisťování do děje jsme definitivně ten nejjalovější národ. Pasáže s Mádlem jsou o hodně lepší, člověk se u nich sice neumlátí smíchy, ale jeho chemie s Josefíkovou funguje a hlavně z něho vyrostla parádní držka, která vás prostě baví. Nechci rozebírat, jak moc se tvůrcům podařilo přenést rok 1989 na plátno, protože jsem se v něm teprve narodil, ale nemůžu říct, že by mě něco zvlášť iritovalo. Jako ignorant sociálních sítí navíc musím uznat, že mě jeho komunistická verze pobavila a Josefíková je k nakousnutí. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (47)
- Počas záverečných titulkov môžeme sledovať vystrihnuté scény. (Johnny.ARN)
- Vo filme hrajú niekoľko menších rolí tiež populárne žuvačky Orbit, ktoré sa stali hlavným partnerom filmu. O žuvačky sa zvádza bitka v škole, žuje sa v aute, doma a predávajú sa aj v Tuzexe. (Raccoon.city)
- Jiří Mádl se ve filmu objevuje jako 18letý, zatímco Filipu Blažkovi bylo v roce 1989 16 let. (vyfuk)
Reklama