Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EdaS
    ***

    Bondova únava musela padnout i na tvůrce. Oproti Skyfallu mě to nezaujalo ani vizuálně (fanda Van Hoytemaových "vyblitých" barev asi fakt nejsem).(6.12.2015)

  • Kaka
    ***

    Už Skyfall byl precizní reflektování naší doby a pocta současnému inteligentnímu vysokorozpočtovému blockbusteru. Neměl ten tah, emoce a vnitřní sílu jako Casino, nebo Quantum, ale je jasné proč. Tam o NĚCO šlo. Však odkazy Vesper jsou patrné velmi silně i v tomto čtvrtém košatění děje, který byl plně zužitkován právě v prvním Bondovi Daniela Craiga. Stal se však komplexním a plnohodnotným filmem, který příběh agenta 007 posunul ve filmovém průmyslu o level dál. Stal se svými výrazovými prostředky uchopitelným masou, nikoliv záležitostí pro fandy. Logicky není moc kam jít dál, aniž by se to nevzalo do rukou úplně jinak. Což se u následovníka Spectre nepodařilo a bohužel to tak ani nebylo zamýšleno. Fandové se budou snažit "najít to tam" celých 150 minut, avšak nenajdou. Těch pár ikonických scén které zahřejí u srdce, nebo oslní svojí instantní sofistikovaností jsou jen kopie z předešlých dílu (většina scén ve vlaku, základna v poušti). Je jasné, že když se dvakrát za sebou natočí totéž, není to totéž.(7.11.2015)

  • Morien
    odpad!

    Další babylonské zmatení žánrů, ó bóže. Mexiko bylo docela svůdné a navnazující, ale to, co přišlo potom, jako by byl úplně jiný film od o několik tříd horšího štábu. Včetně písňo-titulkové sekvence, z jejíž nevkusnosti mi bylo vysloveně trapně. Ale předně: Jestli ještě jednou uvidím film se starými špiony, který je o tom, že jsou staří a někdo jim vyčítá, že jsou staří a zbyteční, a oni jdou a dokážou, že nejsou, tak už něco vážně rozkopu. Další věc: Kdo to psal? Kdo to stříhal? Tempo je velmi antiklimaktické a dramatický oblouk neexistující. Když pominu fakt, že to, o co tam má jít, je strašně prázdné, recyklované a nepřekvapivé, tak je tam taková spousta balastu, který není ani sexy, ani efektní, ani efektivní, nic. Kdo potřebuje vidět dvacet vteřin chůze nějakou chodbou, než se někam dojde, kde se zase nic nestane? Já ne. Kdo potřebuje vidět honičku, ve které se ani nijak zvlášť nenahánějí, jenom prostě dělají smyky v prázdném Římě? Závěrečná "bitka" mezi C a M je tak zoufale amatérská, že mě ani nenapadají vhodně urážlivá přirovnání. Jakékoliv napojení mezi Craigem a Léou je za A. papírově chtěné (a fyzicky nepřítomné) a za B. vnitřně logicky nefunkční. Všechny ženské postavy jsou tak ploché a nelogické, že se mi ani nechce uvěřit, že si na ten film víc nestěžují feministky na Tumblr. Christoph Waltz je pro mě osobně jedním z nejpřeceňovanějších mužů Hollywoodu a tímhle Blofeldem mi to jenom dál potvrzuje. Koho to zajímá, že si hrál zamlada s Bondem na písečku, charismatického adversária přece nelze vytvořit pomocí tří nezáživných monologických scén a prohlášení, že vlastně může za všechno, co se dělo v minulých filmech, aniž by tyto doopravdy působily tak provázaně a promyšleně. Další šustění papírem, až mi z toho v uších zvoní. Ale největší tragédii vidím prostě v tom, jak se tvůrci snaží s vlastní domnělou archaičností bojovat zoufalým zmoderňováním a zrealističťováním všech věcí, na kterých vlastně nezáleží, ale strukturálně zůstávají u padesát let starých vyprávěcích struktur, které po takovém žánrovém obratu působí jako pěst na oko. V nerealistickém, nadsazeném špion-žánru let šedesátých může fungovat, že přiznaný agent dobrovolně přijede za hlavním záporákem, nechá se ubytovat u něj doma, obleče se do jeho šatů, napije se jeho chlastu a konverzuje o jeho soškách nebo meteoritech, kterými si řečený záporák rozhodl dané sídlo vyzdobit, a teprve potom si oba pokusí nafackovat raketama, ale v tomhle "ultrarealistickém" pojetí to působí směšně a neuměle. Produkce se systematicky zbavuje všeho, co bylo na Bondovi osobité, nenahrazuje to ničím nově rozpoznatelným a ani ten moderní kabátek neumí udělat tak kvalitně jako konkurenční špionské frančízy. A ještě mám potřebu na závěr zdůraznit, že Skyfall se mi líbil, v porovnáním s tímhle vlastně docela dost líbil.(20.4.2016)

  • Botič
    ****

    James Bond jako kus šutru pohybující se ve vyprázdněných kulisách, odkaz jedné éry a svým způsobem i břemeno, s kterým se musí potýkat současní tvůrci. V jednotlivostech dechberoucí podívaná, která je ale ve svém celku neskutečně úmorná a spolehlivě funguje jenom jako showroom toho nejmodernějšího a nejluxusnějšího co se za poslední roky objevilo na trhu.(21.11.2015)

  • Cervenak
    ****

    Nie až tak super ako Skyfall (to je u mňa 10/10 a najlepšia bondovka vôbec), ale páčilo sa mi to fakt veľmi. Na druhej strane celkom chápem ľudí, čo sa pri tom nudili. Je to dosť zvláštna štýlovka skoro až v postmodernom balení - všetky tradičné bondovské prvky, ale natočené inak, než by človek od bežnej nadupanej bondovky čakal. Tu sa hrá hlavne na atmosféru. Každá scéna precízne premyslená a komponovaná (áno, je to kvôli tomu často studené, ale ten štýl, ten štýl!). No a Monica Bellucci v korzete a podväzkoch, samozrejme.(12.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace