Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hunt
    ****

    70%(17.11.2015)

  • Jhershaw
    ***

    Úvod v Mexiku, obzvlášť scéna (jako?) na jeden záběr hodně dobrý, ale pak to bylo takové.. rozplizlé. Jakoby Craigův Bond už potřeboval do důchodu.(27.12.2015)

  • H34D
    ***

    Nádherná vizuální stránka, perfektní práce s kamerou i světlem značí profi přístup a velký rozpočet, ovšem co se týče zápletky ocitáme se daleko, daleko za Skyfall. Samotnému záporákovi charisma určitě nechybí, jenže jeho plány a motivace jsou jaksi vycucané z prstu, dějové zvraty jsou kostrbaté. Zmiňovaný Skyfall a Casino Royale byly mnohem promyšlenější, tady se spíchnul scénář jen proto, že bylo třeba natočit další bondovku... 7/10(16.1.2016)

  • Bluntman
    *****

    Rozsáhleji o SPECTRE v radiovém pořadu zde, ve kterém je od druhé půlhodiny snímek zhodnocen jak sám o sobě (poměrně ojedinělá perspektiva v české kotlině), tak v kontextu bondovek. A kdo nerad poslouchá (technicky problematické) mluvené slovo, může si přečíst Blu-ray recenzi rozvádějící a zpřesňující následující řádky._____ Předchozí tři craigovské bondovky si pohrávaly s konkrétními konstrukčními proprietami (CASINO ROYALE s prvky fetišisticky navěšenými na postavu, QUANTUM OF SOLACE s řazením těchto prvků a SKYFALL s tradicionalistickým vyzněním celé série). SPECTRE je komentářem k samotné konstrukci bondovek jakožto určitému převládajícímu vzorci střetu dvou ideologických pozic a (narativních, resp. příčinných) následků z toho vyplývajících pro postavy. Na jednu stranu se přejímají konkrétní způsoby výstavby a stylistického uchopení včetně citací a kombinování různých scén z "dřívějška" (hlavně conneryovek, místy svou nadsazeností moorovek a brosnanovek), na druhou se navazuje na revizionistické postupy série (zejména z V TAJNÉ SLUŽBĚ JEJÍHO VELIČENSTVA a POVOLENÍ ZABÍJET)._____ Film klame tělem, že postupuje vpřed, ale přitom jsou veškeré otázky a dialogové výměny navázány na minulost. Takto vertikálně organizované vyprávění s okázalými informačními mezerami přitom velmi opojným způsobem pracuje s hloubkou ostrosti odvisle od míry vědění postav; s pokaždé jinak podanými akčními sekvencemi (úvodní s nedostatkem informací, střet se "sidekickem" s paralelně vedenou linií s vedlejší postavou se zadáváním informací, další střet s proměnou stran pronásledující-pronásledovaní a paralelně vedenou linií s vedlejší postavou zjišťující informaci a ocitající se v ohrožení atd.) - a s naprosto sebevědomě zvládnutými tonálními přechody. Důvody odmítnutí snímku mnohými jsou dle mého dány jednak tím, že míra požitku této bondovské pastiše je odvislá od povědomí o bondovském universu (aniž by to skončilo jako filmová obdoba Bond Movie Connections z IMDB ala DNES NEUMÍREJ), jednak tím, že se naplňují představy o podobě snímků o agentovi s povolením zabíjet, ale přitom se ze vzorce okázale vybočuje možností volby. Nejlepší craigovská bondovka. A hlavně je to svým vyzněním demokratický, nikoliv konzervativní počin. Právě kombinace toho tradionalistického s tím revizionistickým a navázáním na minulost (sesíťování craigovských bondovek, ostatních bondovských dobrodružství) je na SPECTRE ozvláštňující, ale fanboyové s normativními nároky na díla budou prskat.(5.11.2015)

  • Le_Chuck
    **

    Bond kruto potrebuje reštart. Na režisérskej stoličke jednoznačne, lebo to čo Mendes vyvádza je na facku (karta nešla ani Hoytemu). Šeď, šeď, rutina, stádo kecov, záporák čajový a memorable moments=0. Skyfall je oproti tomu úplná pecka. Tam aspoň tú emo vatu vypĺňal špičkový vizuál. 50%(23.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace