Reklama

Reklama

Lída Baarová

Trailer 1

Obsahy(1)

Česká herečka Lída Baarová je v roce 1934 pozvána do berlínských filmových ateliérů Babelsberg, považovaných za evropský Hollywood. Po počátečních potížích nakonec okouzlí i davy fanoušků v celém Německu. Tisk ji vynese na titulní strany jako jednu z nejkrásnějších žen Evropy. Užívá si slávy i náklonnosti Gustava Fröhlicha, tehdejšího idolu všech německých žen. Ten je nejen jejím partnerem před kamerou, ale stane se i jejím milencem. Obdiv neskrývá ani sám Hitler, který po návštěvě ateliérů Baarovou pozve k soukromé audienci na Říšském kancléřství. Hvězda Baarové strmě stoupá. Lída s Fröhlichem se nastěhují do luxusní vily na prestižní berlínské adrese. Aniž tuší, že mají tak významného souseda – pána filmového průmyslu, ministra propagandy Goebbelse. Goebbels je k sobě začne zvát na vyhlášené večírky za účasti umělecké i politické smetánky. A při nich postupně vtahuje Baarovou do svých „ďábelských" sítí. Fröhlich žárlí a po jednom z mnoha dalších žárlivých výstupů ji vyžene z domu. Na tuto příležitost čeká bezhlavě zamilovaný Ďábel. Chce se kvůli Lídě vzdát úplně všeho – rodiny, kariéry, Říše. Baarová odmítne nabídku na dlouhodobé angažmá v Hollywoodu, zůstane v Berlíně a nové lásce nezvladatelně propadne. Zásadní otázku, zda je možné milovat zločince, si bude klást až za pár let a pak po celý zbytek života. Hitler na základě proseb Goebbelsovy manželky rozkáže svému ministrovi, aby ukončil skandální, s velkoněmeckými ideály neslučitelný vztah s Baarovou. Goebbels protestuje, ale po Hitlerově nátlaku svou lásku zavrhne. Baarové je zakázáno hrát v německých filmech a nesmí opustit Říši. Během Křišťálové noci v roce 1938 se jí podaří uprchnout zpět do vlasti, kde natočí ještě několik úspěšných filmů. Po okupaci Československa ale musí před nacisty opět prchat. Když skončí válka, vrací se plná nadějí do Prahy. Zde se však setká jen s výsměchem a ponížením. To pravé peklo ji ale teprve čeká... (CinemArt)

(více)

Recenze (871)

metztlimoon 

všechny recenze uživatele

Výprava super a Pauhofová tam dokonca ani nevyzerá ako Táňa, tmavé vlasy jej seknú. Výprava super, príbeh tiež, nenudila som sa. A teraz vážne: žijem s Komisárom 1 a pritom sa zamilujem do Komisára 2, pričom Komisára Rexa vlastní sám Fuhrer (nepáčil sa mi, nepodobal sa na originál, ešteže ho tam bolo tak málo). "Sexi" scéna s Goebbelsom pri rozkošnom krbe bola NAJHORŠIA scéna ever, chcela som si vypichnúť oko slamkou od coly. Tak. ()

silvusaak 

všechny recenze uživatele

Cekala jsem tribut PANI herecce. Tohle byl des a hruza. Hvezda za snahu. Atmosfera 30 lech parada, no celkove udelane jako Zkaza krasou, slo to i jinak. Nektere sceny byly katastrofa, spousta chyb, sundat si 2x stejnou rukavici asi 3x za 20 minut je teda kumst. Kazdopadne moji doprovodici duchodci byli nadseni, ja zklamana. Pauhoufova spatna volba, bohuzel. ()

kokofek 

všechny recenze uživatele

Své hodnocení dávám za výbornou Táňu Pauhofovou,která bohužel film nezachrání.Jako kdyby do té doby patřila.Pan Renč je prostě pan Renč.Už asi nevyzraje ani léty. ()

pold 

všechny recenze uživatele

Jediným pozitivem, které shledávám, je celkem hezká prvorepubliková výprava. Ovšem tím - bohužel - výčet pozitiv končí. Neboť očekávání se naplnilo a F. Renč nadále zůstává režisérem jednoho filmu (přesto pod vlivem prehistorického dojmu z requiem vždy a znovu jdu a vždy a znovu se nechám zklamat). Nemohu se zbavit dojmu, že představa pana Renče o dobrém filmu se skládá z patosu, floskulí a rádobyuměleckých záběrů na afektované výrazy (pokud možno více šklebů v jednom záběru), přičemž na mne z celého filmu tak nějak čiší režisérova arogance - TAKHLE se na to máš koukat, blbečku. Detailní televizní záběry, nebo snad dnes v době XXL televizí snad detailnější než televizní, mi taky příliš smysl nedávaly. Použít paní herečku Simonu Stašovou k hysterickému halekání ve stylu Troškových vřískotů mne pak už vyloženě naštvalo. A představa, kolik kvalitních věcí mohlo vzniknout za prostředky vyhozené na tuto zhůvěřilost, je již jen hřebíčkem do rakve mého pochopení pro tvorbu pana Renče. ()

rigby 

všechny recenze uživatele

Na film jsem se hodně těšil. Nebyl jsem zklamán po vizuální stránce, obrázky jsou nádherné, moc se povedly, za toto patří Filipu Renčovi velký dík. Horší už je to se scénářem, který jen prázdně popisuje životní osudy Lídy Baarové a nesnaží se nijak přiblížit jakoukoli osobu, včetně její postavy. Pozorujeme jen chladné, odtažité změny na plátně, víme proč, ale nic dalšího to už neříká. Divák nemá šanci si udělat vlastní obrázek, protože není z čeho tvořit. Některé scény jsou vyloženě trapné, třeba první milování s tvářemi obou aktéru v plamenech, nebo závěrečné zhasnutí, při kterém jsem propukl ve smích, než aby mě to jakýmkoli způsobem alespoň trochu dojalo. Film tak nezanechá žádnou stopu. Naprosto zahozená šance, protože z toho mohl vzniknout nádherný snímek. Peníze a kvalitní tým na to určitě byl, herecké obsazení také. ()

DJMaroko 

všechny recenze uživatele

Celé mě to pohltilo a i přes pár nesrovnatelností jde o dobře natočený film. Úžasná výprava a kostýmy. Musel jsem si také přečíst její životopis. Byla mladá blbka v hnusné době. Taktéž zde nechápu některé komentáře Renč i herci odvedli skvělý výkon. ()

moriero 

všechny recenze uživatele

Já jsem takový kolaborant...co se týče tuzemské filmové tvorby. Moc jí nefandím ani nepodporuju. Takže k Lídě Baarové jsem napřed přistupoval s pořádným despektem. A vidíte. Tři hvězdičky. To je totéž, jakobych dal zahraničnímu filmu plný počet. Rozhodně na něj zapomenu do 48 hodin, ale tento večer mi nějak sednul a kápl do noty. Líbila se mi Táňa (i když mi přijde úplně jiný typ než Baarová), Líbil se mi Hitler, Orlí hnízdo i hudební doprovod. Jo a taky průjezd autem po Berlíně za Křišťálové noci. Na víc kladů si asi teď nevzpomenu....takže *** mi přijdou naprosto fér. ()

hony23 

všechny recenze uživatele

Film pojal Renč zbytečně megalomansky, mnohé vážné scény působily směšně nebo kýčovitě, navíc u životopisného filmu by se měl scénář držet faktů a nevymýšlet si scény, které se ve skutečnosti neudály. Je to škoda, protože samotný příběh Baarové je zajímavý, herci byli skvělý a určitě se za ty peníze z toho dalo vytřískat víc. ()

Emperor1 

všechny recenze uživatele

Hodnotím tento snímek v kontextu české filmové tvorby posledních let a takto mi to nevychází jako úplně špatný film. Řemeslně docela obstojně natočené, slušná práce s kamerou, obstojná výprava ... na druhou stranu trochu prkenní herci, matoucí skoky v ději a několik zbytečných scén, které bych osobně vystřihnul (ano, milostná scéna je asi nejslabším momentem), jakkoliv mám rád Viktora Preise jako herce a dabéra, k představiteli Goebblese mi jeho hlas moc nesedl. ... ale jak jsem psal, ve srovnání s mnoha jinými českými pokusy dobýt ne-li filmový svět, pak tedy alespoň Evropu to (za ty prachy) mohlo být lepší, ale i horší. Pavel kříž v roli Adolfa Hitlera kupodivu - až na tu češtinu - věrohodný a přesvědčivý. Lepší průměr. ()

Blois 

všechny recenze uživatele

Jsem zklamaný. Příběh neplyne, ale skáče sem a tam. Všechno jde rychle, povrchně. Spousta důležitých souvislostí je zamlčena nebo zmíněna jednou větou, naopak zcela zbytečná scéna, kdy Mádl šahá Pauhofové na prsa, je zachována. Překvapivě mi nevadil Pavel Kříž jako Hitler, ale dabing Markovicse a Burkharda je strašný. A nebavila mě ani Simona Stašová. Naopak Lenka Vlasáková s Annou Fialovou jsou asi jediným plusem filmu. ()

DaNvYto 

všechny recenze uživatele

Zabité téma... šlo to natočit mnohem lépe. Pavel Kříž přehrával... Stašová neurazila. Táňa překvapila. Scénář jak rajčata po pozdní sklizni. Na začátku jsem si říkal, jestli jsem si nepustil RebeLove... ()

zigy 

všechny recenze uživatele

Zklamání....Národní umělec Renč natočil konzervativní dílo, které ničím nepřekvapí (snad kromě šokujícího oběšení jedné vězeňkyně...). Pro mě je vyznění filmu jasné:Baarová byl vypočítavá mrcha, která se přes postel německé star Frohlicha dostala na filmovou špičku - a pak se teda ještě zamilovala do Goebelse, toho konečně nemilovala jen pro jeho peníze a moc....no nic, sympatie teda její postava postrádá....Kříž jako Hitler? Průměr, ten Štěpán z básníků tam pořád je. Nejhorší je scénář, který to hercům hrozně kazí, ty milostné dialogy v první půlce jsou jak vystřižené z jihoamerické telenovely....Nevyužitá šance, protože třeba válečná léta tam vůbec nejsou a české herce té doby taky postrádám. ()

fafejt001 

všechny recenze uživatele

Propadák to není , ale mimořádné dílo to rovněž není . TA Tánˇa se na to vůbec nehodila a ten co hrál Goebbelse , také ne . JEN ten Kříž tam byl dobře . Záběry křištálové noci dost věrohodné až mrazivé . Ale to bylo tak asi vše . Pan Renč na to prostě neměl . Jo Stašová a Huba také dobré . Někomu se film bude líbit , jinému ne . Já čekal trochu více , leč zůstalo to na půli cesty . Bohužel . ()

Saxos 

všechny recenze uživatele

Celkem mě překvapuje dost záporných komentářů a hodnocení taky nic moc. Odpad bych tomuto filmu nikdy nedal. Neříkám, že se jedná o nějaké převratné dílo, ale svým způsobem se mě přiměřeně líbilo. Hlavní nedostatkem je, že ze života Lídy Baarové se toho opravdu moc nedozvíme a proto bych změnil titul filmu na Lída Baarová and Frohlich/Goebbels. ()

tereez.klaud 

všechny recenze uživatele

Jedna hvězdička za krásnou Táňu a druhá za kostýmy, ale jinak prosím ať Renč tu kameru radši zahodí. Velký potenciál, hořké zklamání. ()

LencaN 

všechny recenze uživatele

Nedají se Renčovi upřít snahy přiblížit se zahraničním filmům. Někdy to bylo ale přehnané, hlavně hudba v dramatických okamžicích, skoro jsem čekala, že přijde konec světa. Potom hlavně nechápu, proč tam zařadili scénku na dvoře u oprátky, když to nebylo podle skutečnosti. Tedy jen pro efekt. Sebevraždu sestry Lídy Baarové si režisér vyloženě užíval, věnoval se tomu možná až moc. Ale Anička Fialová hrála dobře, poprvé jsem ji viděla ve filmu a je šikulka. Za to Táňa Pauhofová byla občas dost nepříjemná. Na druhou stranu asi dobře že tak, podle těch, co Baarovou znali byla celkem zlá, naivní a sebestředná. Jí vlastně nezajímalo, že se zakoukala do "skoro ďábla", přitom jí její okolí varovalo, co to může způsobit a stejně si nedala říct. Karl Markovics hrál Goebbelse výborně. Byl opravdu odpudivý a na Pauhofovou koukal, jako by ji chtěl sežrat zaživa, brr. Přitom v Rexovi byl sympaťák. Ten chlap je jak chameleon. Překvapil mě taky Pavel Kříž... jak neskutečně byl podobný Hitlerovi. Strašně mi vadilo, jak ale Markovicsovi a Burkhardovi neseděla čeština na pusu. Pokud tam žvatlali něco německy, jen aby otvírali pusu, tak měli práci dost usnadněnou. Bilo to do očí. Takže jak jsem řekla, jako pokus o zahraniční filmařský feeling to působilo moc na sílu, kýčovitě a prachů chtivě. ()

Eruwen 

všechny recenze uživatele

Strašně jsem se na tento film těšila, hodně jsem si od toho slibovala (především díky hereckému obsazení), ale nakonec mám takové.. celkem i zklamané dojmy. K Renčovi se vyjadřovat nebudu, nicméně bych ráda vyzdvihla vždy úžasného Gedeona Burkharda a velmi děsivého, přesvědčivého Pavla Kříže (v nějakém rozhovoru říkal, že se sám sebe děsil, když se po práci maskérů na sebe díval do zrcadla a ostatní herci se jej krapet stranili :)) a neméně dobře ztvárněnou postavu Jiřího Mádla. Ano, i doba jako taková a prostředí, to bylo pěkně udělané, nicméně.. Děkuji za zajímavý filmový zážitek, ale stačilo jednou. ()

aannemer 

všechny recenze uživatele

Tak koukám, že většině odpůrců tohoto filmu vadil Renč. Já si nemyslím, že odvedl špatnou práci. Film není ani špatný, ani skvělý, Takový průměr - na české poměry možná půl hvězdy navíc. Co mně ale opravdu vadilo, že představitelka Baarové se skutečné Bárové vůbec nepodobala a že postavy, které měly hovořit německy, mluvily česky. Amíci tento jazykový problém řeší alespoň akcentem, tady bohužel nic. ()

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama