Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní postavou příběhu je mladý automechanik Martin Holec, který přijede z Mladé Boleslavi do Prahy, aby tu sehnal marky, za které chce koupit pro místní diskotéku video. Nechá se však překupníky napálit falešnými bankovkami. Aby škodu, kterou svým kamarádům způsobil nahradil, vrátí se do Prahy a začne pátrat po Richardovi, který mu falešné peníze prodal. Dostane se několikrát do střetu s Richardovou veksláckou partou, ale časem si sám začne vydělávat jako vekslák a stane členem Richardovy party. Slibnou "kariéru" však překazí střetnutí s mnohem silnější a vlivnější skupinou překupníků, v jejímž pozadí stojí protřelý Karel. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (464)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

"Lesby nebo s negrama?" "Milé děti, protože jste všichni zlobily, tak jděte do prdele." "Taky to s tebou dělala jenom v tričku?" Výsledná 1 * je rozhodně jen za poměrně zábavné šablony zahrané Pepou Nedorostem (vycházející hvězdy konce 80. let, jehož první tři filmy jsou absurdní kombinací Pěstí ve tmě, Anděl svádí ďábla a Bonů) a Tomášem Hanákem (kerý si podobně efektivně zahrál hned příští rok v Kopytem sem, kopytem tam). Veškeré ostatní mínusy jsou za celovečerní podkres z tehdy už poměrně staré desky Welcome to the Pleasuredome (1984) skupiny Frankie Goes To Hollywood, jejíž hlavní hity Relax a The Power of Love už doufám nikdy neuslyším. Takové nadužívání nebylo šťastným řešením. Konečně aktuální album Liverpool (1986) by asi jen tak za kačku nepustili, a to ani do filmu ze socialistického bloku. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ niekto túži dostať permanentnú alergiu na pesničku Relax, tak film je ideálnou možnosťou. Ten buzi kožený song sa ozýva snáď viac ako polovicu stopáže, na čo v krátkom slede ide ďalší hit od Frankie Goes To Hollywood - The Power of Love, ten ide asi 17 a pol krát. Takže nakoniec to vyzerá ako reklama na túto kapelu a celé pozadie bonov i klidov mi bolo šumák, túžil som len, aby mi konečne zaľahlo v ušniciach ako Beethovenovi. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Perfektní obraz ČSSR konce 80tých let v Praze. Ty lidi prostě už v kapitalismu žili, jen ho nepojmenovali. To až za dva roky. Celý film je točený v reálu a podle mě, se mohl V.Olmer řadit k nejlepším režisérům komunistické éry. Potom už jen Tankový prapor, Nahota na prodej a pak už jen šílenosti...Takhle mu to šlo líp. Takovouhle atmosféru ničím nenahradíš, tohle je reál, kamera v ruce, náměstí plný lidí, herci a jedem. Skvělej scénář a máme supr film, kterej byl nejspíš možnej natočit jen v ČSSR. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem Bony a klid znovu viděl a překvapilo mě, jak nezadržitelně zestárly. A pak je tu důvod proč jsou skoro k nepřežití - jmenuje se Frankie Goes To Hollywood. Olmerovi se záhadně podařilo prosadit použití jejich písní "Relax" a "Power of Love", což oslavil tím, že je narval střídavě do každé druhé scény. Po chvíli je to vážně otravné a připadáte si jak Malcolm McDowell v Mechanickém pomeranči, když ho mučili Beethovenem. ;o) 40% ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Tohle je vážně film? Tipoval bych to spíš na podprůměrný devadesátiminutový videoklip, dělající (medvědí) službu Frankie Goes To Hollywood. Horší hudební dramaturgii (pouštět jeden song pořád dokola po celou stopáž!) si snad ani nejde představit. Ale chápu, že ve své době to muselo zdejším lidem připadat asi dost cool. 40 - 50 % ()

Galerie (12)

Zajímavosti (31)

  • Scéna výměny trabanta za mercedesa byla celá improvizovaná. (don corleone)
  • Auto, kterým tu hlavní představitelé jezdí, je Mercedes-Benz W123 "piano" s optickým bodykitem od firmy Kamei. Jedná se o dobový "tuning". Vůz stál v roce 1988 v NSR dle výbavy od 28 329 do 39 900 západoněmeckých marek. V roce 1988 byl průměrný plat v ČSSR 3431 Kčs, takže i na nejlevnější verzi by průměrný občan musel vynaložit cca 150 měsíčních platů. (Stejšn)
  • Kvůli scéně gruppensexu byl Vít Olmer kritikem Rudého práva Janem Klimentem označen za pornografického režiséra a byl mu snížen honorář. (raininface)

Reklama

Reklama