• Boogeyman
    ****

    Pavlásková má ve svých filmech dar vymáčknout z herců v hlavních rolích ten nejlepší výkon, přičemž většina menších rolí je zahrána naprosto tragicky (pokud se v nich ovšem neobjeví zkušení osvědčení herci). Tady naprosto září Ivana Chýlková a Karel Roden. Především Chýlková má tak šťavnatou postavu, že na ní dlouho nezapomenete. Takovou mrchu a svini jsem neviděl. Aby dosáhla svého, ponižuje se, prosí a na druhou stranu je hrdá a neústupná. Dokonale zahraná, opravdu upřímně jsem jí nenáviděl! Film na mě zapůsobil silně, přesně tak jak chtěl!(12.3.2008)

  • Anderton
    ****

    Bál som sa nesmiernej kŕčovitosti a úvod ma nepresvedčil o opaku. Nakoniec sa však z Času sluhú vykľula uveriteľná psychologická dráma s uveriteľnými scénami zo života. Občas trochu prehnanými, ale to patrí k veci. Príbeh jednej naoko sebavedomej ženy, ktorá je jednoducho iba nešťastná sama so sebou. Chýlkovej premena zo študentskej puťky v dominu je fascinujúca. Páčil sa mi kvázi uťatý záver, dáva priestor na premýšľanie "čo bude ďalej?" a nie je to nič optimistické. Možno Chýlkovej životná úloha. Z Kalouskovej Čas sluhú sme boli kedysi všetci v prdeli.(27.5.2015)

  • golfista
    ****

    Ještě teď mi z tý mrchy běhá mráz po zádech. Už se na to nechci nikdy podívat, ale bylo to výborný !(29.1.2003)

  • NinadeL
    *****

    Láskyplně natočený film o skutečné svini.(17.2.2009)

  • Radek99
    ***

    Jako konzerva normalizovaného socialismu působí tenhle film režisérky Ireny Pavláskové. A to konzerva se všemi jeho neduhy. Coby artefakt doby je tohle dílo jistě cenné, podá řadu svědectví o životě před rokem 1989, jako produkt doby trpí ale snímek chorobami dobových filmů - od povrchní společenské kritiky až třeba po šílenou dobovou módu (na níž je krásně vidět, jak celý ten svět neuvěřitelně zestárl). Mám však zásadní výhradu - Proč se jasně vymezené psychologické drama vůbec kříží s protisystémovou kritikou? Symbolický čas sluhů, jistě titul je tak výstižný, ale jestli autorka chtěla především tepat dobový šlendrián a podstatu režimu, měla natočit ještě jeden film....viz třeba taková scéna s Bolkem Polívkou poslouchajícím v restauraci protistátní rozhlas, která jen ředí psychologickou drobnokresbu a nemá hlubší opodstatnění, než ideové a tak bych mohl pokračovat... Jistě, Irena Pavlásková natočila maximum možného, aby její film mohl vzniknout, obětovala tomu ale část jeho nadčasovosti. Přitom psychologická studie bezcitné vypočítavé mrchy je hodně trefná, o hereckém výkonu Ivany Chýlkové nemluvě. Do zlatého fondu československé kinematografie se ovšem nezapsala, propracovanost a hlubší rozměr třeba Herzových psychologických filmů Času sluhů zjevně chybí. Komentář shrnuji příslovím - Není to víno, co činí člověka opilým - je to on sám. Paní režisérka ale zjevně činí zodpovědným i to víno...(11.12.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace