Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (402)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Jsem v bezvědomí. Už třetí den jsem v bezvědomí, a nevím o tom, protože jsem v bezvědomí. Tento film od Svěráků mi byl jako mladšímu zakazován a později jsem ho kdovíproč pořád opomíjel, nebo na něj zapomínal. Naštěstí toto léto jsem už tento svůj obrovský rest konečně dohnal! Nejsem sice fanda sci-fi, ale tenhle film dopadl v mých očích skvěle. Možná nesourodé spojení mladého zapáleného Jana Svěráka, toužícího natočit americký film v Česku, jeho otce Zdeňka s typickým inteligentním slovním  humorem a Sklepáka Jana Slováka (hlavního herce z Kouře, zde se mihne jako mladý pomocník v obchode) nad scénářem v divokých devadesátkách přineslo skvělý výsledek. Něco takového dát dohromady chce opravdu kus úmění a nápadů, byť třeba výsledku k dokonalosti kapánek schází. Ale nadšení mladého Svěráka se například projevuje v unikátních proslavených záběrech vymodelovaných částí těla,  sklepáckou poetiku  jsem zase shledával v momentech uvnitř televize, na které jsem si možná musel chvíli zvykat, jak byly bizarní a ujeté. A tatínek Zdeňěk je bezpečně poznat pod kusem skvělým hlašek (mým favoritem je JEDNOZNAČNĚ: Vidíte, já přírodní léčitel. A nemůžu do přííírody!!!) Užíval jsem si i mistrovo typické neherecké civilní herectví v možná trochu netypické poloze záhadného léčitele. Naprosto úžasný a neodolatelný je ale Petr Forman v hlavní roli, který předvedl přesný chcípacký výkon a v tomto duchu vtipně podat i některé správně mimoňské hlášky (Když já bych si chtěl i povídat, když mi vy mi pořád strkáte něco do pusy.) BTW:  Já byl vždycky Tichoprd.. Líbil se mi  i Labuda a dokonce  i Polívka se tentokrát vybudil ke skvělé komediální kreaci. A že televize bere energii? No, když někdy (skoro furt) koukám do obrazovky, taky mám najednou občas chcíplý pocit, takže na tom sdělení něco bude. Svěráci ale ve výsledku především servírují laskávý příběh o nalezení lásky, který se nesnaží nějak šokovat. A fakt je to i trochu ze života, otázkou je jen, jak moc konkrétně z toho vašeho života. To už si musíte říct samy.  Jen je to možná místy trochu chaotické s pár hluššími momenty, což mi braní k ještě vyššímu hodnocení. Jinak samozřejmě velká spokojenost. ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Ta nápaditost! Je neskutečné, kolik toho Svěrákovi dokázali do filmu nacpat. Výsledek kvůli tomu působí místy nekoherentně, jelikož leckteré postupy se v něm objeví pouze jednou, na druhou stranu je znát mladistvý zápal a snaha vecpat do filmu všechny cool věci, co autory napadly. A toho si cením. Současné tuzemské debuty (či obecně filmy mladých filmařů) se drží nepochopitelně při zemi, tady ale mladý Svěrák (který už tou dobou měl za sebou zdánlivě dospělejší a umírněnější Obecnou školu) dal naplno svou hravost a já si to rád užil s ním. Nevyrovnaný, originál a svou naivitou nádherně zábavný snímek. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Nenadchlo mě to a neoslovilo mě to. Petr Forman nebyl špatný, ale mnoho věcí ve filmu vůbec nefungovalo. Svěrákova mírně arogantní režie zvysoka kašle na diváka a místo kloudného příběhu solí na diváka jednu samoúčelnou trikovou scénu za druhou, budící dojem, že se tvůrci chlubí a vzkazují americkým kolegům, že to, co dovedou oni, my dovedeme taky. V příběhu mně chybělo větší zaujetí pro diváka, protože na mě s každým obrazem prostupovala plytkost a nedokázal jsem se do příběhu ponořit. To je evidentní dramaturgické selhání. Film se totiž jen obtížně dá žánrově zařadit, ale ačkoliv si troufne míchat snad všechny filmové žánry včetně akčního, nedokáže je skloubit dohromady. A tohle mě nebavilo. Film mě fakt nebavil anebo jsem čekal, že bude koukatelný. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Kvalitní, ale místy nedoladěný film, kterému se nedá upřít velká originalita, ale bohužel neni úplně využitej potenciál. Herecký výkony jsou průměrný, ale dostačující, přece jenom tam neni ani moc velkej prostor pro nějaký velký herectví. Za to muzika od Ondřeje Soukupa je už na vyšší úrovni a docela dobře dotváří film. Jediný co je opravdu špičkový je skvělá kamera jakoby uvnitř těla, to je opravdu výborný ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • Rozprávka, ktorú číta Olda (Petr Forman) svojej milenke Anne (Edita Brychta) a jej dcére Aničke (Markéta Frösslová) je "Pohádka o princezně Jasněnce, kterou Luftbaba zaklela v želvu". Knihu napísal a vytvoril Zdeněk Svěrák (Fišárek),Matěj Forman (Oldov dvojník) a výtvarníčka Hana Vyoralová v roku 1994 a je vydávaná ako 3D priestorové leporelo s pohyblivými scénami. a nesie podtitul: "...jak ji Olda vyprávěl Aničkám ve filmu Akumulátor 1". (Raccoon.city)
  • V období premiéry snímku řekl Jan Svěrák o památném záběru šneků na silnici toto: "Dva šneci se podle scénáře měli současně otočit za projíždějícím autem. Původně jsme je chtěli animovat na počítači, ovšem z finančních důvodů jsme celý problém napřed konzultovali s cvičitelem zvířat. Byl to skutečný odborník a brzy přišel na to, že se šneci otočí za zvukem obyčejného tlesknutí. Normálního člověka by to nenapadlo, ale tihle profesionálové zkouší všechno - zvonečky, klaksony, šimrání a spoustu jiných věcí. Náš cvičitel byl geniální a my jsme nakonec mohlli natočit šneky v reálu a bez triků." O mnoho let později přiznal, že šneci "byli ze silikonu a pod sebou měli takovou tyčku, posouvali jsme je po kusu umělé silnice. Nejtěžší bylo ji pak v postprodukci navázat na tu skutečnou." (NIRO)
  • Počítače, ktoré používali na triky a špeciálne efekty, boli dovezené z Ameriky a dokázali aj riadiť rakety s plochou dráhou letu. Preto bolo ešte na ne uvalené embargo a aby neboli zneužité, strážili ich vždy dvaja chlapi s brokovnicami. Nakoniec ich štáb využil veľmi málo, nakoľko s nimi nevedeli poriadne pracovať. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (Raccoon.city)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama