Režie:
Wes AndersonScénář:
Wes AndersonKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Jason Schwartzman, Scarlett Johansson, Edward Norton, Bryan Cranston, Jake Ryan, Grace Edwards, Maya Hawke, Rupert Friend, Jeffrey Wright, Hope Davis (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Asteroid City by bylo zcela nezajímavým flekem na mapě, kdyby na něj před lety nedopadl meteorit, který tu vyhloubil dolík. Poblíž vzniklo svérázné městečko, které hostí pravidelná setkání výjimečných mladých lidí a jejich rodičů, kteří tu mají poměřit síly, pobavit se a ujistit se, že na tu genialitu nejsou sami. Vytržení ze všední reality zejména ocení relativně čerstvý vdovec se čtyřmi mimořádnými dětmi a tchánem, jenž mu dosud nepřišel na chuť. Podobně je na tom i filmová hvězda Midge Campbellová, jejíž geniální dcera má víc sebevědomí než ona. I další účastníci jsou svým způsobem velmi unikátní a do pouště dorazili s nadšením a touhou po dobrodružství. Už takováto sešlost by stačila k tomu, aby si Asteroid City zasloužilo zvýšenou pozornost. Na přední stránky všech světových periodik se městečko dostane díky „blízkému setkání třetího druhu“, k němuž dojde během akce. A než se zjistí, co se tu to vlastně stalo, musí tu všichni zůstat a chtě nechtě navazovat vztahy nejrůznější povahy. (Cinemart)
(více)Videa (2)
Recenze (262)
Nezaměnitelný styl Wese Andersona se zde trochu vymknul kontrole a skončil v kotrmelcích. Experiment, který se dá těžko popsat, o čem vlastně je. Dokonalá ukázka, že i mnoho slavných herců včetně režiséra s úspěšnými filmy může narazit do zdi. Film exceluje hlavně v tom, jak se mu daří neustále snižovat zvědavost vidět další scény a tak postupně přechází do solidní nudy. Anderson se zasekl ve své režijní šabloně a tak si především natočil film sám pro sebe a možná pro pár intelektuálů, kteří se asi nebudou moc bavit, ale určitě tam najdou uměleckou hodnotu. Třeba scény jsou vizuálně povedené, dialogy působí vyspěle, ale herci mají za úkol hrát jak roboti, což podivnost nesourodého konceptu který nikam nevede jen umocňuje. Dílo jako stvořené pro odmítnutí kritiky větou - Nelíbí se ti to, protože si to nepochopil. Zde už nezáleží na tom, jak moc chytře, nebo umělecky to působí, protože emoční prázdnota a nezájem o celý tento vysněný paskvil přehlušuje téměř všechno. ()
Symetrické kompozice, překotné a květnaté dialogy či sebereflexivní hra s filmovým médiem – všechny Andersonovy trademarky jsou na svých místech, jenže se zdá, že se tentokrát nějak zapomnělo na postavy; respektive jejich vnitřní kvality. V kvantitě totiž problém rozhodně není. Více zde. ()
Jak řekla v závěru filmu jedna postava: "Pořád té hře nerozumím,", tak takové pocity měla asi valná část diváků po shlédnutí Andersonova posledního filmu. Po svých předešlých artových kouscích se totiž Pan Režisér rozhodl, že se pustí do lehkého sci-fi, ve kterém se nesourodá parta setká v malém městečku v poušti a jejich cesty ovlivní přistání UFO. To ale není všechno, jelikož si dílko hraje na meta příběh, kdy se vlastně jedná o divadelní hru a my sledujeme i její vznik, jak nad ní herci uvažují apod. Humor je naprosto perfektní, vizuálem Anderson opět ohromuje a hercům se nedá nic vytknout... ale smysl celého díla a vlastně jistá bezduchost jej sráží dolů a takhle je z toho akorát artový snímek, který zapadne a už si na něj nikdo nevzpomene. Hodnocení: 60 % ()
Jsem jeden z těch lidí, kteří si užívají cokoliv, co pan Anderson vyprodukuje. Vždy mi vykouzlí úsměv na tváři, když v tom konzumním světě, kde se na osobitost a zajímavost více a více kašle, vidím tuhle vizuální podívanou, kterou mé oči hltají z obrazovky či plátna. Asteroid City je režijně přesně tím, čím všichni chtějí, aby bylo. Z každého záběru i dialogu poznáte, že je to film Wese Andersona a pozná to každý, kdo se aspoň okrajově zajímá o filmy. Herci jsou vedeni na jedničku a předvádějí standartní výkony jako v každém předchozím Wesově díle. Jediné, čím se City nechytá na jiné zfilmované povídky tohoto režiséra, je scénář. Prostě mi to nepřišlo tak zajímavé a záživné. Tam kde Francouzská depeše či Grandhotel excelují ve svém podávání příběhu a vyprávění Asteroid City kulhá o berličce a nevtáhne tolik do samotného děje. Nic to ale nemění na tom, že si fanoušek tohoto stále žijícího umění snímek užije. Vždy na tyto filmy budu hledět s úsměvem na tváři a zaujatostí v očích. ()
Zacyklený Wes Anderson sám do sebe. Bohužel tohle se některým výjimečným autorům stane. Vynikají svým osobitým stylem, který se po leta nemění a tak se poměrně rychle okouká a stane se tak trošku parodií na sebe samého a vykrádačkou sebe sama. Asteroid City je přesně tímto příkladem. V mých očích lze rozdělit kariéru Wese Andersona do doby před Grandhotelem Budapešť a po něm. Po něm už se vůbec nepotkáváme a mě zůstane jediné. A to obdivování jakého hereckého obsazení se zase jeho filmu dostalo. Jak do větších, tak epizodnějších rolí. Nic dalšího už tam pro mě není. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (17)
- Keď Montana (Rupert Friend) prechádza, ako u správneho kovboja počuť zvuk ostrohov. Na sebe však žiadne nemá. (Arsenal83)
- Wes Anderson napísal rolu Midge Campbell špeciálne pre Scarlett Johansson. (Arsenal83)
- V jednom okamihu rádio mimo obrazovky prehrá pieseň Slima Whitmana „Indian Love Call“, pieseň, ktorá zabila všetkých mimozemských útočníkov v Mars útočí! (1996). (Arsenal83)
Reklama