Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Seriál natočený podle knihy investigativního reportéra deníku Baltimore Sun Justina Fentona zachycuje vzestup a pád zkorumpované policejní jednotky Gun Trace Task Force (GTTF), která měla za úkol v ulicích Baltimoru zamořeného drogami a kriminalitou vyhledávat a zabavovat nelegálně držené zbraně. Představitelé zákona však situace využili ve svůj prospěch. Šestidílná minisérie z dílny tvůrců kultovního seriálu The Wire: Špína Baltimoru vypráví příběh zločineckého spiknutí a morálního úpadku amerického města, v němž se na úkor skutečné policejní práce prosazovala politika drogové prohibice a masového zatýkání. (HBO Max)

(více)

Recenze uživatele Necrotongue k tomuto seriálu (7)

Město patří nám (2022) 

V zásadě mohlo jít o vydařený seriál se silným tématem, jen kdyby se v něm tolik neagitovalo za BLM. Já se nesnažím tvrdit, že se americká policie nezaměřuje spíše na tmavší Američany, zároveň ale nemám rád, když se mě někdo snaží přesvědčovat, že co černoch, to uvědomělý občan dodržující zákony. Jasně, určitě existuje nepoměr v počtu bílých a černých odsouzených, ale nějak se mi nechce věřit, že se ve většině trestů pro černochy jedná o justiční omyly. No, a o tom, jak zpravidla vypadají nenásilné BLM demonstrace jsem se už několikrát zmiňoval, takže v této otázce mám jasno. Jak říkám, nebýt této "osvěty", hodnotil bych seriál lepší známkou, protože mě zaujalo téma, Jon Bernthal hrál skvěle, jen to celé tvůrci nedokázali ukočírovat k mé naprosté spokojenosti. / Poučení: Netlač na pilu, vylámeš jí zuby. ()

Part One (2022) (E01) 

Po pilotním dílu otvírám své hodnocení tradiční zahajovací trojkou, protože mě tvůrci podle očekávání uvedli do děje, zběžně mi představili několik aktérů, ale nedodali mi k tomu žádnou přidanou hodnotu. Asi kvůli dani. Pokud mě první epizoda o něčem přesvědčila, pak to bude fakt, že si tu asi nenajdu oblíbenou postavu, protože výběr z křivých policajtů a naprosto nevinných černých drogových dealerů a násilníků mi neposkytuje velkou možnost volby. Naštěstí nemusím přemýšlet nad tím, kdo je horší, protože jsem si jistý, že mi tvůrci vysvětlí, co si mám myslet, abych se zařadil mezi správňáky. I když... Je to HBO a ne Netflix, tak kdo ví? / Poučení: Pokud se policista při výkonu služby nenechá příliš svazovat zákony, může si přijít na své. ()

Part Two (2022) (E02) 

V poslední době jsem viděl několik fakt zajímavých seriálů a je možné, že jsem se příliš namlsal, protože mě druhá epizoda zase až tolik nezaujala. Netvrdím, že by musela být přímo špatná, jen mě její děj příliš nebral. Důvodem může být má výše zmíněná přesycenost, nebo může být příčinou má přetrvávající neschopnost, najít si oblíbenou postavu. S čím nemám problém, jsou flashbacky. Jsou sice poměrně časté, ale solidně mapují vývoj charakteru Wayna E. Jenkinse. Největší problém mám s tím, že mi zatím nikdo nevysvětlil, proč všichni zadržení tak ochotně spolupracují. Jasně, slyšel jsem o nějaké dohodě, ta ale musela být sakra výhodná. / Poučení: Spolupachatele si vybírej velmi pečlivě. ()

Part Three (2022) (E03) 

U minulého dílu jsem si nebyl úplně jistý, co je příčinou toho, že mě příliš neoslovil, ale teď to vypadá tak, že mi opravdu chyběla nějaká sympatická postava. Ve třetí epizodě se výrazněji projevil Jerry Edgar a hned jsem měl lepší náladu. Kromě toho mi tento díl osvětlil některé nejasnosti, takže mi celá záležitost začala dávat větší smysl, a jestli to takhle půjde dál, možná se dozvím víc i o té zatím záhadné dohodě, kvůli níž všichni tak nadšeně zpívají. / Poučení: Kam na dovolenou? Tak do Baltimore určitě ne. ()

Part Four (2022) (E04) 

Tento díl pro mě sice opět postrádal sympatickou postavu, tentokrát mě to ale příliš nemrzelo. Děj čtvrté epizody se totiž odvíjel ve svižném tempu, stále se něco dělo, Jon Bernthal se pěkně odvázal, nuda mi tady nehrozila ani náhodou a velmi dobře jsem se bavil. Taky jsem se ujistil v názoru, že hlavní rozdíl mezi mnou a BLMáky nespočívá v barvě kůže ale ve způsobu chápání určitých termínů. Když se třeba svolá nenásilná demonstrace, při níž jde o lidská práva a bezpečné a klidné soužití, nechápu, jak v ní mohou hrát roli cihly, kameny, zápalné lahve, rabování a svévolné ničení cizího majetku. No, a BLMáci to chápou. To je mezi námi ten hlavní rozdíl. / Poučení: Potřebuješ nové vybavení domácnosti? Pokud splňuješ podmínky v oblasti pigmentu, vyraž na demonstraci a nezapomeň si velké tašky. ()

Part Five (2022) (E05) 

Předchozí díl mapoval nezákonné počínání Wayna Jenkinse, měl spád a bavil mě mnohem více než pátá epizoda, v níž se na můj vkus až příliš debatovalo na téma lidských práv. Ne, to jsem napsal špatně. Lidská práva se týkají všech lidí, tady šlo jen o práva BLM komunity. Mně ten scénář přijde zvláštně vtipný; jasně, policisté zneužívající svou pravomoc jsou pro mě jen o něco menšími šmejdy než flanďáci, kteří mají až příliš blízký vztah k ministrantům, přičemž se taky zaštiťují jistou mocí, ale mate mě, že se při neoprávněných prohlídkách u poctivých, nevinných, černých mladíků tak často našly zbraně a drogy, aniž by jim je někdo podstrčil. Ale takovými prkotinami se jistě zabývám jen proto, že jsem potenciální bílý otrokář, člen Klanu a čert ví, co ještě. / Poučení: Když už v něčem jedeš, měl by sis to umět zdůvodnit. 3*- ()

Part Six (2022) (E06) 

Nemůžu říct, že by pro mě byl závěr seriálu neočekávanou záležitostí; o tom, jak to zhruba dopadne, jsem měl celkem slušnou představu už od pilotního dílu, takže bych asi mohl říct, že jsem byl spokojen. Šesté epizodě to u mě sice trochu kazilo to plkání o Trumpově zvolení do úřadu a dumání nad tím, jaké to přinese důsledky, protože co já s tím? Já tam Amíkům Bushe mladší a Trumpy nevolím, takže co chtěli, to měli. A s černošskou otázkou je to totéž; předkové dnešních Američanů si je tam navezli, těžili z jejich práce, a když jsou z toho jejich současné generace ve sračkách, začne se v Evropě poklekávat na stadiónech a v každém filmu a seriálu musím poslouchat furtdokolovou agitku. / Poučení: Tak dlouho se cpou peníze pod neprůstřelnou vestu, až to začne být někomu divné. ()

Související novinky

DC našlo svého Supermana

DC našlo svého Supermana

28.06.2023

V závěru minulého týdne v Los Angeles probíhaly závěrečné fáze konkurzu na nového Supermana do rebootovaného DC univerza. Šéf Warnerů David Zaslav, producent Peter Safran i režisér James Gunn… (více)

Reklama

Reklama