Reklama

Reklama

WeCrashed

(seriál)
Trailer 1

Epizody(8)

Obsahy(1)

Inspirováno skutečnými událostmi, jež se točí kolem jednoho milostného příběhu. Firma WeWork se ani ne za deset let rozrostla z jednoho coworkingového prostoru na globální značku s hodnotou 47 miliard amerických dolarů. Během jednoho roku pak ale o 40 miliard přišla. Co se stalo? (Apple TV+)

Recenze uživatele castor k tomuto seriálu (9)

WeCrashed (2022) 

Místy jako bych sledoval jeden díl pořád dokola. Hned se pochopitelně izraelskému přistěhovalci Adamu Neumannovi nedaří, stejné to má s návrhy směrem k půvabné Rebekah. Charismatický podnikatel, samolibý vizionář. A pak to přijde. Nápad o snaze poskytnout flexibilní pracovní prostor: dotyčný si vybere zasedačku, pohovku nebo třeba privátní kancelář – prostě to, co mu bude vyhovovat. Zakladatel start-upu WeWork odmítá přijmout NE jako odpověď. Ve všech směrech. A já hned od začátku, už jenom vzhledem k ústřednímu hereckému duu, čekal návykovější látku. Fakt nevím, zda má divák potřebu být po osm večerů „obtěžovaný“ další epizodou o zhýčkaných ignorantech, kteří dělají vše, co je třeba, aby si udrželi svou moc a ego. Jenže veřejný trh nechce mít na vedoucí pozici rockovou hvězdu. Firma postupně krvácí, čísla padají. Jared Leto skvěle zachytil dětské nadšení a hluboký narcismus své postavy. Jenže držení jeho ega na uzdě se jednoduše brzy okoukalo. Anne Hathaway prošla cestou od roztomilé podporovatelky dynamického partnera, přes neúspěšnou herečku až k jakési vzteklé zhýčkané manželce. Její permanentní touha být za něco uznána mě bavila. Zbytek méně. Hlavně proto, že jsem si po celou dobu nebyl jistý, zda jejich příběh potřebujeme vyprávět. Nepotřebujeme. Rovněž zamrzely vedlejší postavy. Objevují se a mizí a divákovi je to jedno. Za stájového hráče platí i (nijaký) spoluzakladatel firmy Miguel. Ve výsledku zklamání. ()

Tady to začíná (2022) (E01) 

Poměrně často jsem přemýšlel nad tím, co je přibarvené a co by mohla být pravda, protože tenhle podnikatelský vzestup je takový – zvláštní. Hned se pochopitelně izraelskému přistěhovalci Adamu Neumannovi nedaří, stejné to má s návrhy směrem k půvabné Rebekah. Ovšem jeho impulzivní povaha si nakonec získá její náklonost. Mezitím přicházejí podnikatelské záměry s podpatky, které nebudou tak pohodlné, jak se tváří, nebo chrániče kolen pro lezoucí kojence. Trochu obchodník, trochu šmelinář. A pak to přijde. Nápad o snaze poskytnout flexibilní pracovní prostor: dotyčný si vybere zasedačku, pohovku nebo třeba privátní kancelář – prostě to, co mu bude vyhovovat. Přesto je tu ve vzduchu dějový skok po vydání škodlivého novinového článku, který nutí investorskou radu svolat mimořádné zasedání a diskutovat o Adamových vůdčích schopnostech a rozporuplných krocích. ()

Mášo, Mášo, Mášo (2022) (E02) 

Nejprve jsme zaznamenali problematický novinový článek, abychom se (je to přeci podle skutečných událostí) vrátili tam, kde to všechno začalo. Charismatický podnikatel, vizionář a egoman Adam Neumann odmítá přijmout NE jako odpověď. Platí za chlapíka, která dělá většinou s úsměvem na tváři menší podvody, jenže když se nastřádají, může z toho být velký problém. Zakladatel start-upu WeWork je prostě zvyklý dostat přesně to, co chce. A teď by rád použil peníze ze svatebního daru ke svému nápadu coworkingových prostor. No, uvidíme, jak se bude tahle další ze sérií o vzestupu a pádu jedince vyvíjet – zatím jsem čekal, že půjde už jenom díky ústřednímu hereckému duu o návykovější látku. ()

Letní tábor (2022) (E03) 

Ke třetí epizodě jsem přistupoval tak, že má z téhle lehce rozporuplné látky udělat vzhledem k zahraničním ohlasům látku návykovější. Nestalo se. Díl klade velký důraz na Rebekah a její emocionální minulost během víkendové firemní akce. Zkoumá její narůstající rodinné problémy, které pramení u jejího otce, i její nejistotu ve vlastní schopnosti (ano, pořád omíláme, že ve skutečnosti je sestřenicí Gwyneth Paltrow, a ano, pořád je a bude ve stínu svého muže). Z roztomilé podporovatelky dynamického partnera, přes neúspěšnou herečku až k jakési vzteklé zhýčkané manželce. Anne Hathaway ji v téhle epizodě hraje skvěle, její permanentní touha být za něco uznána mě bavila. Zbytek méně. Hlavně proto, že si stále nejsem jistý, zda jejich příběh potřebujeme slyšet/vyprávět. ()

4.4 (2022) (E04) 

Jared Leto skvěle zachytil dětské nadšení a hluboký narcismus své postavy, umí číst lidi a jejich potřeby. Ovšem to už tady nějakou dobu máme a alespoň já bych to celé rád posunul někam dál, protože tohle držení jeho ega na uzdě se jednoduše okoukalo. Coworkingové prostory si pronajímají profesionálové na volné noze, lidé z kreativního průmyslu či start-upisté. Jenže firma krvácí, čísla padají. Adam dělá vše proto, aby se dostal k japonskému investorovi, protože společnost je na klíčovém rozcestí, kdy hrozí propouštění a zavírání poboček. Něžná polovička ze zhýčkaného dua se nejen doma cítí opomíjená a naváže přátelství s úspěšnou podnikatelkou. Spoluzakladatel Miguel je dál za hňupa. Takže vlastně nic moc nového pod sluncem. ()

Musíš makat (2022) (E05) 

WeWork už má zase (díky obří investici) pevné základy, Adam cestuje a je z toho 20 nových poboček po celém světě. Utrácí, aby se rozrostli. Mantinely nerozezná. A ti dva už se zase milují. Chtě nechtě je základ jejich vztahu založený na penězích. Adam chce schramstnout konkurenci, hodlá ovládnout všechny coworkingové prostory, zatímco Rebekah by ráda zachránila duši firmy, ovšem „sama stín nevrhá“. Prostě pořád je a bude tou druhou. A to už (diváka) zatraceně nudí. Stejně jako další linie. Jiným velkým problémem jsou vedlejší postavy, u kterých nikdy nejdeme do hloubky. Objevují se a mizí a divákovi je to jedno. A pokud se někdo udrží po celou dobu (spoluzakladatel firmy Miguel), platí prostě jen za dalšího stájového hráče. ()

Pevná vůle (2022) (E06) 

Fakt nevím, zda má divák potřebu být po osm večerů „obtěžovaný“ další epizodou o zhýčkaných ignorantech, kteří dělají vše, co je třeba, aby si udrželi svou moc a ego. A až kultovně oslavovat coworking, ač zažívá po celém světě velký rozmach. Prostě tak nějak pořád dokola. Adam je přesvědčený o svých schopnostech, ale jeho okolí (zejména Rada) začíná být značně nervózní. WeWork je životní styl, který momentálně cílí na novou misi: WeGrow. Za tímhle zájmem stojí Rebekah, která to má s Adamem zase krapet na houpačce. „Ne my, to jsem vybudoval já. Ty jenom bereš a bereš. Chtěla jsi být herečkou. Dal jsem ti divadlo. Chtěla jsi něco řídit. Dal jsem ti práci. Chtěla jsi vzdělávat. Postavil jsem ti školu.“ ()

Naše síla (2022) (E07) 

Adam nadále nechce, aby ho někdo řídil. Přesto představí svou vizi, WeWork míří na burzu a nabízí své akcie široké veřejnosti. Zároveň musí vyžehlit to, co posledně řekl Rebekah. Dlouho měla zákulisní vliv na Adamovy podnikatelské kroky, pak se nebála být typem šéfky, která rozdává vyhazovy za drobné „přestupky“. Tihle dva mě herecky zajímají, Anne Hathaway víc, krade si pozornost, kdykoli je na obrazovce. Její permanentní touha být za něco uznána mě po celou sérii bavila. Zbytek méně. Už jsem si samozřejmě nějakou dobu jistý, že jejich příběh nepotřebujeme slyšet/vyprávět. Tahle epizoda si ale čtyři hvězdy zaslouží. ()

Ten, kdo má peníze (2022) (E08) 

S tempem to nebylo úplně na palec nahoru, ani samotný děj se nestal návykovější. Přitom tu už máme finále, kterak se první veřejná nabídka akcií ruší a náš manželský pár bojuje o přežití. Adamovy vize společnost nepřijala, včetně Rady, a hodnota WeWork začala závratně klesat. Veřejný trh chce ve vedení jednoduše někoho s pevnou rukou a nikoliv rockovou hvězdu. Adam je si sám sobě nepřítelem. Zvyšování světového uvědomění a „být“ součástí velkého plánu jaksi nevydělává. Také zaměstnanci přecházejí na druhou stranu, žádají udržitelnou a „opravdovou“ firmu. Chce to krizové PR: ale proboha, tihle odborníci ničí Rebekah doma koberce i pohovku. I když mám k finále s epickým pádem docela dost výtek, nepůjdu s hodnocením níž už jen kvůli oběma hercům (a tomu, co předvádějí) a finále, které je antireklamou na „pravidla“ na koupání v Mrtvém moři, aneb pokud se vám dostane voda do očí, nepanikařte. To bylo fakt kouzelné. ()

Související novinky

Jared Leto naznačil, že třetí Tron se blíží

Jared Leto naznačil, že třetí Tron se blíží

24.03.2022

Obecně vzato se nevyplatí dávat PR řečem herců během promování jejich současných projektů jakoukoli váhu, poněvadž jak se v minulosti ukázalo, často nešlo o nic víc než o snahu zviditelnit sebe a… (více)

Reklama

Reklama