Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh Viktora Navorského, který přijíždí do New Yorku. Netuší, že během dlouhého letu proběhl v jeho zemi vojenský převrat. Nesmí vstoupit na území USA. Bezprizorní, s pasem neexistující země, musí Viktor Navorski strávit nějakou dobu v tranzitní části Kennedyho letiště a čekat, až v jeho zemi skončí občanská válka. Týdny a měsíce jsou čím dál tím delší. Viktor pomalu objevuje labyrint terminálu - zhuštěný svět plný absurdit, velkorysosti, ctižádosti, zábavy, společenského postavení, ale i romantiky, kterou pozná s překrásnou letuškou Amelií. Pro Viktora však ještě neskončilo uvítání letištním úředníkem Frankem Dixonem, který ho bere jako poruchu v byrokratickém systému, jako problém, který nemůže vyřešit a kterého se zoufale snaží zbavit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (831)

Lima 

všechny recenze uživatele

Moc pěkná záležitost. První půle se skvostně zmateným Hanksem a s jeho lahůdkovým přízvukem je velmi vtipná a svižná, love story s letuškou (opravdu nádherná Zeta-Jones) příjemné, její neklišoidní vyústění, jdoucí proti zaběhnutým šablonám, jsem si představoval jinak a jsem rád, že mně Spielberg (potažmo scenárista) překvapil. I ten konec byl v přijatelných mezích, žádné násilné hraní na city se nekonalo (u Spilberga tak typické). A také rozhodně poklona pro realizační tým, který speciálně pro tento film postavil zcela funkční letištní halu, tady klobouk dolů. Malým překvapením pro mně byla slabá finanční odezva u amerického publika, že by hvězdné spojení Hanks-Spielberg už nebylo sázkou na jistotu? Společně s overseas tržbami se Terminal jen tak tak zaplatil....PS: Vzkaz pro golfistu: Nemáš pravdu, hochu :o) Vzhledem k tomu, že cca 50 procent tržby jde provozovatelům kin, tak při výdělku 218 mil. to dělá nějakých sto melounů pro DreamWorks, takže jak říkám - Spielberg asi moc nadšenej nebyl :o) ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"AIRPORTS ARE TRICKY PLACES, MR. NAVORSKI." ---------- Ako zvyčajne, Steven k sebe dokáže zvolať neuveriteľný káder és. Filmársky progresívna štvorka - Kamiński, Williams, Hanks a Spielberg to poriadne rozkrútila, no vypadla z toho jedna veľká utópia. Viktorov takmer ročný pobyt na Kennedyho letisku je viac uveriteľnejší, ako správanie letiskového personálu a väčšiny postáv. O tých dvoch slabých(zbytočných) romantických zápletkách nehovoriac. Samozrejme je otázne, o čom inom by to nakoniec celé bolo, nemyslím si ale, že kreatívni borci za kamerou neboli schopní zbúchať niečo lepšie. I keď, to je otázne ešte viac, keď vezmeme do úvahy, aký mal koniec pôvodne byť. ()

Reklama

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Již první minuty, které představily hlavního hrdinu Navorskiho jako komickou postavičku, mi přinesly zděšení. Takovéhle účelové tahy pro zvýšení zájmu jistého druhu diváků, kteří soucítí se vším, co je sladce pitomoučké, opravdu nemám rád. Nehledě na to, že jsem se v oněch úvodních minutách ani jednou nezasmál. S vyjadřováním smutnějších emocí to bylo podobné, ani zde se Spielberg nevystříhal lacinosti. Scénárista, vědom si toho, že pouhé bydlení na letišti není pro mainstreamového diváka tím pravým ořechovým, okořenil Navorskiho pobyt tu méně, tu ještě méně uvěřitelnými příhodami, které jsou buď lidsky dojemné, případně humorné. Minimum těch snad skutečně autentických Spielberg posypal flitry, aby jim dal patřičně vyznít. Samozřejmě došlo i na obligátní, leč plytkou romantiku, bez té by se to neobešlo. A co soucítění davu s naším hrdinou? Šup tam s ním! Postupné získávání přátel? Že váháte. Záporák? Také se najde... Napadne vás ještě nějaké klišé amerických romanťáren? Nejspíše ho tam objevíte... Terminál je pro mě nejhorším filmem Stevena Spielberga a esencí kýče, jehož tvrdý dopad na mé nervy je násoben tím, že jde o kýč IMHO velmi nudný. Nic na tom nezměnil ani konec, který se části toho nejhoršího, co je běžně vlastní současné americké romantické komedii, vzdal. Silná *. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný snímek, až překvapině nespielbergovský, bez zbytečných klišé a srdceryvných sladkobolných hollywoodských konců (tedy v mezích normy a žánru daného filmu), na rozdíl od některých dalších místních komentujících jsem se ani jednou nepřistihl, že by mě tenhle film citově vydíral. Oceňuji hlavně sám scénář (tady ovšem již s tak typicky Spielbergovsky lidským příběhem) a především herecký výkon Toma Hankse, který se na roli velmi dobře připravil, dokonce i fyziognomicky, mírně totiž přibral, hlavně v obličeji, postavu postsovětského emigranta jsem mu celkem věřil, jeho ruština i přízvuk byl téměř dokonalý (doporučuji zhlédnout v originálním znění, český dabing je totiž utrpení). Spielberg narozdíl třeba od Války světů odvedl nejen svůj standard, ale přidal i něco překvapivého navíc, film se samozřejmě neobejde bez propriet nutných pro žánr melodramatických komedií (ústřední milostný vztah, čistě filmová humánost a lidskost, nerealisticky zvýšený podíl náhody - například setkání při nastupování a vystupování z taxíku, scéna, kdy Viktorovi kamarádi jakoby náhodou nasměrují letušku Viktorovi až do klína atd.), ale Spielberg se vyvaroval zbytečného sentimentu a to vyznění celému snímku velmi prospělo... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Terminál připomíná sladkou a reklamami vychvalovanou limonádu s lákavým obalem, kterou někdo otevře a týden nechá odloženou na stole. Je to zkrátka příliš vykalkulované a nepříliš funkční. Samozřejmě Tom Hanks a Catherine Zeta-Jones i nadále patří k těm nejsympatičtějším hercům své generace, Spielberg své řemeslo umí a určitou úroveň si film zachovává po celou dobu. Předvídatelné až běda, vlastně s výjimkou závěrečného rozuzlení, kvůli čemu vlastně Hanks podstupoval ten šílený pobyt na letišti. Pokud jsem do té doby uvažoval o třech hvězdičkách, definitivně jsem se utvrdil v nižším hodnocení. To rozuzlení je totiž, diplomaticky řečeno, naivní, do úst se mi ale vkrádá daleko expresivnější výraz. Celkový dojem je ovlivněný nevhodně zvolenou mírou stylizace a nadsázky. Vztah mezi realitou a absurditou viděného prostě skřípe. Navíc to protlačované poselství rodinných hodnot a lidské solidarity posouvá postupně Spielberg až na samou hranici kýče. Snad vůbec nejlabší počin, který jsem měl zatím možnost z jeho dílny vidět... Celkový dojem: 45 %. ()

Galerie (125)

Zajímavosti (36)

Související novinky

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

Spielberg a Hanks si našli nový projekt?

24.04.2014

Steven Spielberg stále neví, jaký bude jeho příští film. Před několika dny začal kroužit kolem historického dramatu The Kidnapping of Edgardo Mortara, teď ale jeho pozornost zaujal thriller z období… (více)

Reklama

Reklama