• andrii
    ***

    Svůdně lepkavý pach mamonu a sebevědomí v přítomnosti mocných. Pavouk v síti výpomoci. Měl před sebou obraz nejváženějšího idolu, ale když se podíval pánovi na koni přes rameno, uviděl pravou vládu zákulisí jako na dlani, viníka - kostlivce ambicí kanceláří nejvyšších, kapky v moři, špici vysoké hory, postižení vyvolených. Hlídal křeslo prvního muže města, teď rozklížil ho, jeho hesla. Uvolil se uvolnit trůn, to pro svého "chlapce" gesto chlapské. Nůž zabodnutý do nůše snů a plánů jako ultimátum. Řečníkovo východisko obhajitelných argumentů. Zakousl se, nedá spát, budí ze sna. Zarputile nekonečné hledání map do hlav hlavounů pod hlavičkou kariéry a svědomí.(22.8.2017)

  • StarsFan
    ***

    Jedna ulice, jeden policista, jeden drogový dealer, jedno dítě, několik výstřelů. Kombinace, která během několika vteřin ukončí životy tří lidí, zkázu přivodí ale hned několika dalším. Kdo poslal policistu do ulice za synovcem významného mafiána? Čí kulka vlastně zabila malého chlapce? A hlavně: Proč nebyl náš drogový dealer za své činy nikdy odsouzen a vesele si na svobodě pobíhal s podmínkou? Podobné otázky si klade i Kevin Calhoun jakožto zástupce starosty města, zatímco jeho šéf pokračuje ve své předvolební kampani do Bílého domu a pronáši srdcervoucí projevy. "Je tu jedna věc, se kterou se jako starosta nikdy nesmířím, a to je smrt policisty. Je tu jedna věc v životě, se kterou se nikdy nesmířím, a to je smrt nevinného dítěte." Al Pacino ještě pár let před Vyšším zájmem pod vedením Harolda Beckera natočil výbornou atmosférickou neo-noirovou kriminálku Moře lásky a já asi od Vyššího zájmu očekávala až moc. Ano, uznávám, je to politický thriller z vyšších kruhů podle skutečného příběhu, kam by se ten eroticko-pochybovačný nádech a výborná vizuální stylizace výše zmiňovaného filmu asi nehodila, ale to nelze brát jako omluvu toho, že je Vyšší zájem až moc průměrný a zmatený. John Cusack a Al Pacino ho sice tradičně tahají z vod zapomenutelnosti, ale když vám v průběhu závěrečných titulků naskočí otázka: "O čem to sakra vlastně bylo?", je tu něco špatně.(17.6.2008)

  • Faye
    ****

    Jedna přestřelka a jedna zbloudilá kulka. Starosta i nadále pronáší své brilantní proslovy „S něčím se jako starosta nikdy nesmířím, se smrtí policisty. S něčím se nikdy nesmířím jako člověk, se smrtí nevinného dítěte“.Jeho zástupce zatím sbírá informace, počítá mrtvé a ztrácí iluze.... „Zneužíváš postavení, ale vždycky pro správnou věc. Nebereš peníze. Jenom si buduješ postavení. Vlastní moc. K čemu bys byl lidem bez ní dobrý? Ale hluboko uvnitř víš, že je hranice, kterou nemůžeš překročit. Po tisíci případech a jedné dohodě navíc se hranice smaže.“ Průměrný thriller o korupci a vzájemných úsluhách, * navíc dávám za vynikajícího Johna Cusacka.(11.9.2005)

  • Gilmour93
    **

    Na radnicích to bývá defacto všude stejné. Nejvyšším zájmem je mít moc a jejím prostřednictvím finančně i majetkově zabezpečit SEBE. Vyšší zájem je udržet se trvale u žlabu na prasečí stravu, abych mohl nejvyšší zájem co nejdéle prosazovat. Hraný zájem projevím o potencionální voliče tak dva měsíce před volbami, protože ti mi pak mým znovuzvolením dopomohou k dalšímu naplnění těch nejvyšších zájmů. No a ve zbylém čase o ně projevuji už jen přiměřený interest hraničící s nezájmem, neboť konec konců dobře vím, co je mým zájmem nejvyšším. Kruh zájmů se uzavírá, čest všem šafránovým výjimkám.. Na to, kolik Becker dostal dobrých karet ke hře (Pacino, Aiello, Landau, Fonda), předvedl nikterak vzrušivou, prachmizernou podívanou, utápějící se v příběhové i dialogové šedi. A nepomůže ani křišťálově čistý Standa Gross Cusack, ani božský Al, který umí změnit smuteční řeč v předvolební mítink..(30.9.2010)

  • gogo76
    ***

    Jeden z mála filmov s Al Pacinom, ktoré som zatiaľ nevidel. Už podľa hodnotenia som nečakal žiadnu senzáciu a tak som aj dostal priemer, ktorý so očakával. Pacino tradične v dobrej roli a istý čas bolo nejakým nepísaným pravidlom, že musel mať v každom filme nejaký silnejší monológ. Dostal ho aj tu, konkrétne pri pohrebe nevinne zastreleného chlapca. Týmto filmom výraznejšie naštartoval kariéru J. Cusack, ktorý hrá hlavnú postavu. Film celkovo priemer, ktorý nedokáže strhnúť ani rozdať emócie. Film chce rozdávať múdra o tom, ako sa dá z minulosti poučiť, ako dobro vyhrá nad zlom a podobné sračky, ale v politike je to vždy inak. Všetci vieme ako by to malo byť a ako to je...60%.(13.9.2015)

  • - Interierové záběry z New Yorské radnice se natáčely ve skutečnosti v New Jersey. (don corleone)

  • - Al Pacino se v rámci příprav na roli starosty města New York potkal a nějaký čas strávil se starostou Rudolphem Giulianim a také bývalými starosty Kochem a Dinkinsem. (don corleone)

  • - V divadelním lobby se ptá starosta Pappas Franka Anselma, jak se mu líbí herečka Julie Jordan v muzikálu "Carousel", který oba sledovali. Anselmo odpoví, že hraje dobře, ale nemá hlas. Řekne, že jeho Nettie by to zazpívala líp. Nettie Anselmo, žena Franka Anselmo, hrála Roberta Peters, známá operní pěvkyně. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace