Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V podzemních katakombách žije tajemný muž, který ztratil vše. Jeho jediným potěšením je poslouchání hudby. Jeho poklidný život ale naruší příchod mladé dívky, překásné Christine. Okamžitě se do ní zamiluje a všemožně se jí snaží pomoct k dosažení jejího velkého snu stát se operní zpěvačkou. Rozhodne se jí ukázat a vyznat jí své city, ona jej však rozhodně odmítne. Tím se jeho láska změní v bezmeznou zuřivost. (topr harley)

(více)

Recenze (13)

vecnaAmbra 

všechny recenze uživatele

Pre mňa bol toto jediný skutočný Fantóm opery a jemná Christine jedinou skutočnou Christine a žiadna iná verzia z tých čo som videla ho neprekonala. Temná a mrazivá atmosféra je vykreslená dokonale. Pri sledovaní sa mi dojatím viackrát stiahlo hrdlo a samozrejme hlavne na konci filmu. Škoda, že je tento film tak ťažko zohnateľný, naposledy som ho našla niekde iba v angličtine, ktorá nie je zrovna mojou silnou stránkou. Myslím si, že toto dielo je dosť prehliadané a nedocenené. Zaujal ma aj starý Burt Lancaster, ktorý bol za mladi okrem výborného herca aj veľkým fešákom a toto bol myslím jeho posledný film. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Francúzsky spisovateľ Gaston Louis Alfred Leroux (6.5.1868 - 15.4.1927) napísal v roku 1911 svoj najslávnejší román "Fantóm opery". Len nedávno som si prečítal jeho slovenský preklad. Preto som bol dosť zvedaví aj na túto televíznu, takmer trojhodinovú, verziu. Film sa knižnej predlohy drží len v hrubých črtách. Scénaristi zmenili viacero, viac či menej podstatných, detailov. Snímok poteší najmä milovníkov operného spevu, ktorý je tu hojne zastúpený. Ja osobne by som uvítal viacej horrorovú verziu tohoto známeho príbehu o utrápenom, zohavenom romantikovi, so slabosťou pre vážnu hudbu, ktorý sa skrýva v rozľahlom podzemí parížskej opery a túži získať lásku mladej, krásnej sólistky Christine Daaé. *** ()

Reklama

KarKulA 

všechny recenze uživatele

Sice originální, ale zato naprosto dokonalé pojetí tohoto příběhu, ve kterém nelze jinak než fandit Erikovi až do konce. Podle mě se jedná o nejlepší filmové zpracování tohoto tématu jaké tu kdy bylo (tímto se omlouvám fandům klasiky z r.1925, která mě bohužel ani při vší úctě nikterak zvlášť neuchvátila). V tomto případě se podle mě tvůrcům v intencích televizního rozpočtu podařilo vytvořit neuvěřitelné maximum v podobě dobrodružného příběhu s tou správnou atmosférou a napětím, výbornými hereckými výkony (zejména Charles Dance a Burt Lancaster), kostými a dokonalou hudbou (pro mě je od dětství nezapomenutelná scéna pěveckého duelu Christine a Charlotty) - po operní stránce dokonalá lahůdka, zejména v závěru. ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Fantom opery z roku 1990 samozřejmě nedosahuje kvalit např.verzi s Lonem Chaneyem, ale přesto je výborná. Příběh není zrovna věrným přepisem knihy, ale to nevadí, je tozase něco nového (stejně jako verze s Claudem Rainsem, která také nabízí dost odlišný příběh ve srovnání s knihou). K hercům: Teri Polo jako Christine je dobrá, ale jsou i lepší (Emmy Rossum, Susanna Foster), Adam Storke jako "Raoul" (zde Hrabě Philippe) je výborný, ač je jeho Raoul výrazně jiný než jaký by měl být. No a Charles Dance jako Erik je fantastický, stvořil zcela jiného Fantoma než jeho předcůdci (např. Lon Chaney, Claude Rains, Michael Crawford), jeho Fantom má zajímavou osobnost, je i docela vtipný ("Tohle místo je opravdu strašidelné") a není žádný velký šílenec a vrah (jeho tvář není ukázána na kameru a přesto je scéna odmaskování působivá). Hlavní role je v této verzi ovšem Gerard Carriere (ve výtečném podání Burta Lancastera), Erikův otec a dlouholetý ředitel Opery. Celý příběh filmu je velmi dobrý, dost se zaměřuje přáve na vztah Erika a Gerarda. Díky tříhodinové stopáži má ve filmu každá z hlavních postav dost času na dokonalé vykreslení svého charakteru, a i přes tu délku film nenudí. Stejně jako v některých předchozích verzích i v této patří závěrečná část k tomu nejlepšímu (tentokrát se odehrává na střeše). Ačkoliv jde o TV film vůbec to nevadí, film má přesto výbornou atmosféru. Malé plus této verzi také za to že se hraje - stejně jako v Lerouxově předloze - Faust. Celkově je tato verze dost povedená, hodnotím za 4,5*. ()

Daae 

všechny recenze uživatele

I am not the Phantom, I am Mephisto! :)) Zajímavá a velice uspokojivá verze příběhu o Fantomovi Opery. Dva díly předkládají mnohem více prostoru pro vykreslení nátur postav, které ovšem úplně nesedí s původním románem. Především Fantom v podání Charlese Dance mě nepřestal fascinovat svou vcelku příjemnou, laškovnou osobností :) Moc se mi nelíbí jeho hlas, který mi přijde pro postavu nevhodně zabarvený, protože ubírá postavě na tajemnosti. Zajímavě vyřešili to, že nikdy Fantomovu tvář neukázali na kameru. Christine je docela příjemná a křehká a naivní, ale přesto se mi v této roli více líbí Emmy Rossum. Co mě asi nejvíce překvapilo, bylo, jak skvěle mi zde seděl Adam Storke v roli "Raoula" (v této verzi z něj udělali jeho bratra, hraběte Filipa). Storke má přesvědčivé charisma, dobře to zahrál a jednoduše mi přišlo, že se pro tuto roli narodil. Je sice pravda, že povahou Filip není jako Raoul v Lerouxově knize, kde Raoul není žádným baličem dívek, ale naopak se povahou docela podobá Christine. Nějak mi to ale nevadí, byl velice přesvědčivý i tak. Nečekaná je smyšlená role pana Carriera a vůbec celkový smyšlený Erikův příběh, který je zde předkládán. Opět zde chybí Peršan, ale to není žádné překvapení :) Chybí mnoho klíčových scén z knihy, které byly z nějakého důvodu nahrazeny jinými, a tak i konečná konfrontace se neodehrává v podzemí opery, nýbrž na střeše (ale je to docela akční bitka). Tyto věci by mohly fanouška Fantoma Opery řádně odradit, ale nelze tomuto filmu upřít, že je docela solidní. Rozhodně je to zajímavý úhel pohledu, ale jestliže chcete pochopit, o čem Fantom Opery je, doporučila bych se podívat na jiné verze (r. 1925, 2004). ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama