Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V době studené války byla napadena americká  jaderná ponorka a uvázla v hloubce 20 000 stop. Námořnictvo požádalo speciálně vybavený tým ropných těžařů, kteří pracují nedaleko, aby se ji pokusili lokalizovat a určit příčinu havárie. Ti při riskantním sestupu pod hladinu zjišťují, že mořské hlubiny skrývají tajemství, které nepochází z tohoto světa... Posádka americké nukleární ponorky Montana zaznamená na svých přístrojích cizí plavidlo, které se k nim pohybuje nezvykle velkou rychlostí. Náhle se všechny přístroje vypnou a nefunguje vůbec nic. Když se neznámé plavidlo vzdálí, činnost všech přístrojů se obnoví. Ale to už ponorka naráží do skály a vzápětí klesá nenávratně ke dnu… Poté, co americké námořnictvo zachytí signál z vypuštěné bóje, zahájí záchrannou akci. Z důvodu blížící se bouře požádá o pomoc i posádku nedaleké podmořské ropné plošiny. K posádce plošiny se přidává skupina vojáků a také Lindsey Brigmanová, konstruktérka plošiny. Po pobytu v přetlakové komoře se začne u velitele vojenské jednotky, poručíka Hirama Coffeye, projevovat přetlakový syndrom způsobující šílenství. Snaží se za každou cenu skrýt. Z plošiny, jejímž velitelem je Bud Brigman, ex-manžel Lindsey, se vydává původní posádka spolu s vojáky k potopené ponorce. Na místě ale zjišťují, že nikdo nepřežil. Během průzkumu ponorky se znovu objevuje neznámé světelné plavidlo způsobující výpadek proudu. Po návratu na plošinu dostane poručík Coffey rozkaz od velitele odmontovat z ponorky jednu jadernou hlavici. Domnívá se totiž, že jde o ruské plavidlo. Původní posádka se o tom ale nemá dovědět… Kvůli zuřící bouři nad hladinou se ulomí jeřáb kotvící plošinu. Zřítí se do vody a dopadne přímo na plošinu, která je tím velmi poškozena. Začne do ní vnikat voda a při vzniklém chaosu pár členů posádky zahyne. Zbylí členové se snaží plošinu opravit. Během oprav mimo plošinu se před Lindsey objeví mimozemské plavidlo. Její zážitek jí však nikdo z posádky nevěří… (TV Prima)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (652)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V roku 1984 natočil režisér James Cameron prvú časť kultového "Terminatora". V roku 1986 odštartoval legendárnu sci-fi horrorovú sériu "Votrelec" a o tri roky neskôr zrežíroval klaustofobickú, atmosferickú chuťovku "Priepasť". Obdivuhodná bilancia tohoto geniálneho amerického filmára. "Priepasť" ma ohromila hneď na prvé pozretie a dodnes ho považujem za najlepšie podmorské filmové dobrodružstvo, čo som videl. Skvelý, dychberúci, nadčasový snímok. Perfektné triky, výborné herecké výkony, tajomno, napätie. **** ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Mám rada sci-fi a mám rada filmy z podmorského prostredia. Priepasť ma fascinovala, odkedy som ju videla prvý raz. Ponorky, lode, hĺbky, napätie, akcia, emócie - z toho všetkého mi Cameron namixoval ten najlepší kokteil, ktorý síce má nejaké slabé miesta, no stále pre mňa zostáva "scifáčom non plus ultra" (znalci pochopia ;-). Poznám dva české dabingy a na každom sa mi niečo páči a niečo nie, ale oba sú dostatočne kvalitné, aby som nepociťovala príliš veľkú potrebu počuť originál. Mojou najobľúbenejšou scénou je "žeriav". ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tady už nejspíš Cameron pomaličku trénoval na ty svoje Avatary. Mělo to našlápnuto na něco ve stylu Vetřelců (nicméně já nějak nemusim ani tu vetřeleckou sérii) a vylezla z toho taková sluníčková stupidita. Na můj vkus to je moc pohádkový, mimozemšťani vypadaj jak z kreslenýho filmu od Disneyho a ten závěr, ve kterym je všechno růžový, je kravina, že to nemá obdoby. Hvězdy dávám za herce a na svou dobu slušný triky. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Po všech stránkách dokonale propracovaný, dokonale natočený, dokonale zahraný, dokonale nasnímaný, dokonalý klaustrofobický podmořský scifi thriller. Cameron nezklamal doposud ani jednou a je to stále král světa. Jeden úžasný záběr střídá další ještě úžasnější, Biehn překvapivě věrohodný a Harris v některých scénách působí jako Statham 90s. A nejen vzhledem ale i chováním a stylovostí. Viděna SE verze, kde Cameron v závěru přidává jednu úžasnou obří scénu a poselství. I když pár scén možná bylo trochu pravděpodobně kvůli SE možná až příliš natažených, nemám k filmu žádné námitky. Ve skutečnosti to možná ještě zvětšilo reálnost a sílu prožitku. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Terminátor, Vetřelci, Terminátor 2, Pravdivé lži, Titanic, Avatar. Při zmínce jména James Cameron většině na paměti vyvstane právě zmíněná šestice filmů, které vyšli z dílny Jamese Camerona, právě díky těmto filmům se částečně zapomíná na Propast. Ta se při shrnutí Cameronovy tvorby nemůže svým sourozencům rovnat, zapadlá je ovšem prakticky neprávem. Právě Propasti z roku 1989 totiž James Cameron opět dokázal, že se vždy pokouší posunout možnosti vizuálních efektů a zároveň se vždy pokouší, aby jeho bijáky měli nějakou tu hloubku. I proto, že se v Propasti do jedné hloubky nahlíží. Propast, kterou Cameron realizoval mezi Vetřelci a druhým Terminátorem, si prošla velmi obtížným natáčením, kdy šlo několika hercům o život. I proto, že se Cameron rozhodl film natáčet ve skutečné uměle vytvořené nádrži, kdy se herci museli naučit fungovat 12 metrů pod vodou. Natáčení to nebylo příjemné, perfekcionista James Cameron přispěl těm, kteří zpochybňovali jeho psychické zdraví a například Ed Harris, který se málem při natáčení utopil, o Propasti dodnes odmítá mluvit. Až thrillerovou atmosféru na natáčení se ovšem výtečně podařilo přenést i do výsledného filmu. Cameron vždy uměl psát postavy a jím určené dialogy, z tohoto filmu vyčnívá především Michael Biehn, který v poručíkovi Coffeym objevil svůj pravděpodobně nejlepší výkon ve své kariéře, zároveň také rozvedený pár Lindsey a Virgil Brigmanovi v podání Mary Elizabeth Mastrantonio a zmíněného Eda Harrise. Víceméně ideální vztah rozvedených manželů je v jádru srdcem celého filmu, kdy se tak trochu nepříjemné peklo, které museli Harris i Mastrantonio kvůli perfekcionistickému a psychickému nátlaku Camerona zažít, neodrazilo na výsledných kvalitách hereckých výkonů.  Zásadním milníkem speciálních efektů se stala sekvence s vodním chapadlem, bez ní by nemohl vzniknout T-1000 v Terminátorovi 2 a Steven Spielberg by si neřekl, že je již ideální čas realizovat Jurský park. V záplavě filmů o návštěvnících z vesmírů dodala Propast sympatickou svěžest, kdy jen bravurně budovanou atmosféru krapet kazí vyvrcholení filmu, které jede až příliš na jistotu. Propast tak trochu právem v rámci Cameronovy kariéry zapadla právě především proto, že není tak vyvážená jako jeho jiné projekty, Cameron se ovšem opět projevil jako tvůrce s jasnou vizí, kterou dotáhl do funkčního celku. Herce a štáb sice jeho přístup může sebevíc deptat, divák z jeho přístupu ovšem jen těží. I Propast je filmem, který se později dočkal prodloužené verze (ze 139 minut upgrade na 171 minut), která pokládá odpověď na některé nevyřčené otázky, nedoslovnost a záhadnost kratší verze má ovšem nadále svoje kouzlo a to především proto, že je nové finále v prodloužené verzi krapet přitažené za vlasy. Kratší verze dostatečně funguje sama o sobě (i Vetřelci, Terminátor 2 či první Avatar prodlouženou verzi k lepšímu zážitku nepotřebují) a především v ní ideálně fungují emoce. Jen nejde o dvakrát ideální film pro klaustrofobiky, kdy sice Cameron střídá jeden poutavý záběr za sebou, zároveň ovšem dokáže přenést i nepříjemnou stísněnost prostoru.  Cameron nepletoucí si kvantitu s kvalitou v životě sice natočil pamětihodnější milníky, na Propast by se přesto zapomínat nemělo. I u ní se totiž Cameron projevil jako jasná hračička, která svou vášeň pro vodu dokáže jasně projevit. To ostatně za pár měsíců velmi pravděpodobně ukáže i druhého Avatara.... () (méně) (více)

Galerie (60)

Zajímavosti (51)

  • Herci se před natáčením museli stát certifikovanými potápěči. (Chatterer)
  • Film nezaznamenal zdaleka takový úspěch jako další Cameronovy filmy. S rozpočtem 43–47 milionů amerických dolarů utržil v kinech celosvětově 90 milionů dolarů. (Varan)
  • První film, kde byl využit grafický software Adobe Photoshop. (Karlos80)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno