poster

Shaft skóruje

  • anglický

    Shaft's Big Score!

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1972, 104 min

Režie:

Gordon Parks

Scénář:

Ernest Tidyman

Kamera:

Urs Furrer

Hudba:

Gordon Parks

Střih:

Moe Howard

Kostýmy:

Joseph G. Aulisi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lima
    ***

    Vzhledem k pověsti, jaká tento proslulý blaxploitation kousek předchází, jsem čekal více. Film je natočen podle údajně příšerného románu, což se mohle projevit. Čekal jsem více zábavy, výraznější béčkový odér, více násilí, nahoty i akce, která přišla ke slovu až v závěru, kdy film končí 15ti-minutovou honičkou (která zpolykala více peněz, než předchozí díl dohromady) se dvěma auty, vrtulníkem a motorovým člunem. Jinak se toho opravdu moc neděje. Teda, né že by se Shaft flákal. V jedné libové machistické scéně sbalí kočandu během 10 sekund, pak sestřelí vrtulník brkovnicí, ale jinak...Očekávání byla velká, ale nenaplněna.(23.7.2012)

  • kaylin
    ***

    Je to pořád pěkně drsné, jsou zde výborné hlášky a navíc také docela dost sexu, což to příjemně oživuje, protože je to takové hezky nenucené a skvěle to tam sedne. Příběh není nic skvělého, ale pro Shafta je to přesně ten správný důvod k tomu, aby mohl pořádně někoho rozstřílet, což se na konci také děje.(28.4.2015)

  • JFL
    ****

    Formálně vymazlenější a finančně lépe vypolstrované pokračování blaxploitation hitu, který definoval podobu žánru a jeho postav, dává permanentně najevo své studiové zázemí. Ostatně na rozdíl od lacinější konkurence oplývá stylovou výpravou a hlavně precizním rozzáběrováním akce. Obzvláště finální honička využívající automobily, rychlostní člun a vrtulník může posloužit jako ukázka staré dobré školy, kdy akce byla maximálně přehledná, ale současně díky nápaditým kamerovým pozicím a jejich svižnému střídání měla stejné dravé tempo a pohlcující efekt jako spasmické kamerové eskapády dnešních akčních filmů. Jestliže první "Shaft" se stal lifestylovou ikonou, dvojka tuto rovinu ještě upevňuje okázalým interiérovým designem a pravidelným střídáním šatníku hrdinových partnerek, ale také productplacementem, který do řady záběrů aranžuje obálky módního časopisu Essence ("pro černošské ženy od 19 do 49 let") a lifestylového Ebony. Ruku v ruce se sebeuvědoměním filmu jde i nadměrně nafouklé ego hlavního hrdiny. Vlivem předchozího dílu, ale zřejmě i konkurenčního snímku "Super Fly" se právě zde definitivně ustanovuje tradiční podoba hypersexualizovaného a sebevědomého blaxploitation hrdiny, jemuž stačí jedna věta, aby všechny ženy v okolí okamžitě rozevíraly nohy v toužebném očekávání. Na tento obraz posléze navázaly mnohé další filmy, až došel svého vrcholu v burleskních filmech Rudyho Raye Moorea či ve famózní ódě na virilitu černošských alfasamců "Black Shampoo".(30.7.2012)

  • neoBlast
    ***

    Mnohem akčnější pokračování příběhů detektiva Shafta, které v paměti diváka zůstane hlavně díky dlouhému finále. To jak se předtím popotahují o místo na New Yorkském slunci "Pudřík" a "Talián" není podstatné a vše spěje ke konečnému, a důležitějšímu, zúčtování nasraného Shafta a otravného vrtulníku. 65 %(12.3.2012)

  • Cimr
    **

    Shaftovy drsné hlášky (,,Ono sněží?" ,,Baby, bavlna to nebude..."), mafián se zálibou ve hře na klarinet a záverečná honička v autě, na člunu i v helikoptéře jsou sice cool, ale jinak jde o takový ten film, co není dobrý, ale zároveň ani tak špatný, aby se divák bavil aspoň demencí tvůrců. Je poznat, že vznikl v područí MGM a padla na něj spousta peněz, což mu paradoxně vůbec neprospělo.(31.7.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace