Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou temného příběhu z roku 1942 je Leon Bernstein, nezávislý fotograf, který ve čtyřicátých letech pracuje pro noviny New York City. Svůj život zasvětil práci, křižuje ulicemi s policejním rádiem připevněným pod palubní deskou auta a přenosnou temnou komorou v kufru. Dokáže tak rychle a úspěšně dorazit na místa zločinů často dřív než policie, a udělat fotky zločinů, nehod, gangsterů, zasahujících policajtů nebo třeba i politiků, které pak okamžitě doručit novinám. Je stejně zadobře s policajty i s lumpy, do ničeho se neplete, pouze fotografuje.

Je v tomto oboru považován za nejlepšího a jeho schopnost dorazit na místo činu dříve než konkurence a dokonce dříve než policie mu vysloužila přezdívku "Velký Bernzini". Potíže nastanou ve chvíli, kdy ho na základě jeho schopností a znalostí požádá atraktivní majitelka exkluzivního manhattanského nočního podniku Kay Levitz, aby jí pomohl proti mafiánovi, který si říká Portofino a dělá si po smrti jejího manžela nárok na její podnik. Bernstein, který nikdy neměl u žen příliš velký úspěch, je okouzlen její krásou a nabídku navzdory svým zásadám přijme.

Tvrdí sice, že je to dobrá příležitost získal další dobré fotky, ve skutečnosti je však ženou okouzlen a zamiloval se do ní. Začne pátrat, ale zanedlouho muže najde mrtvého ve svém vlastním bytě. Informuje policii, ale sám se stane hlavním podezřelým z vraždy. Navíc se ukáže, že o případ se zajímá také FBI a velmi zajímá také mafiánské bosy. Bernstein postupně odhaluje složité spiknutí kolem přídělového systému na benzín zavedeného v době druhé světové války, do kterého je zapletena mafie a vláda a na jehož pozadí zuří válka dvou mafiánských rodin. Odhalí a vyfotografuje gangstera Sala, patřícího k rodině Farinelli, který je informátorem soupeřící rodiny bose Spoleta. Pod pohrůžkou prozrazení, od něj získá nejen informaci o tom, že Levitz byl zapleten do šmeliny s benzínem, ale také slib, že ho včas upozorní na místo, kdy a kde Spoleto zmasakroval bose konkurenční mafiánské rodiny. Vzápětí je však Sal zabit a Bernstein se má stát obětí najatého vraha. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

peproch 

všechny recenze uživatele

Fikce , avšak loosely based on New York Daily News photographer Arthur "Weegee" Fellig. Bernzy je reportér, má umělecké ambice, vidí NY jinak, žije životem oddaným své činnosti. Zahleděn do Kay, ta je však o moc výš než on, nejen výškou , ale i majetkem, ambicemi, přesto na kratičko při dělaní jisté laskavosti, se jí přiblíží a je políben a smí jí ukázat svou knihu fotografií. Tento skrytý milostný vztah je podle mě prvním plánem, jediným zdůvodněním, proč jde do tak riskantní situace, focení masakru mezi dvěma mafiánskými gangy. Jistě, jeho výmluva je, že je to jeho práce, le stejně to dělal kvůli kráse a noblese Kay ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Hodně situací na mě řvalo NE, je to na trojku. Faktem je, že scénář byl trochu chaotický, takže se mně občas stalo, že jsem se v tom ztrácela. Pak ta zvláštní pomalost, lenost nebo jak to nazvat byla obojživelníková. Tudíž chvilku to bylo fajn a za moment mně to vadilo. Ale pak je tu  to velké ALE, kdy musím vyzdvihnout senzační atmosféru. Ta se jim povedla na jedničku a koho si nechávám naposledy je Joe Pesci, který si v podstatě ukradl film sám pro sebe. Sympaťák s foťákem z kterého tryskaly moc krásný fotky. To bylo také velké plus, že tvůrci si dali záležet s výběrem fotek. Suma sumárum, tu čtvrtou hvězdu dávám Bernzinimu. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Velice nevýrazný a nenápadný film. Co rozhodlo o smírném hodnocení je především excelentní Joe Pesci v hlavní roli a místy originální režie Howarda Franklina ladící do temného noir-filmu. Příběh moc chytlavý není a po skončení filmu jsem si na něj ani nevzpomněl, ale technická stránka filmu nemá chybu. Podobné filmy se už dnes vůbec netočí. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (1)

  • Film je inspirován příběhem fotografa Arthura Felliga. (Rugero)

Reklama

Reklama