Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Při cestě autem z Chicaga do San Diega nabídne mladík Jim (C. Thomas Howell) svezení neznámému stopaři (Rutger Hauer). Jim neví, že stopař je brutální vrah a s úmyslem vraždit nastoupil i do jeho automobilu. Policie, aniž by měla tušení o existenci skutečného vraha, ale ze zabíjení podezírá právě Jima. Rutger Hauer v roli stopaře Johna Rydera předvádí ve scénách zuřivého řádění místy až nadlidský výkon. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (387)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak docela zklamani, fakt nechapu ty komentare typu skvelej pribeh a podobne. Pribeh je hodne jednoduchej, skoro az stupidni a vetsinu casu se to furt mota v kruhu, kdy se Rutger vzdy nekde objevi, aby naprudil pubertaka a zase zmizi, takle se to deje skoro celou dobu filmu, je vicemene jasny, kdo chcipne, poldove jednaj jak hovada a hlavni hrdina moc sympatickej neni, takze me vlastne vubec nezajimalo, jesli chcipne. Nejaky sceny brutalniho nasili sem si taky nevsim, kdyz uz to totiz vypada, ze bude naka akcicka, tak strih jinam, coz hlavne u kamionovy sceny hodne nasere. Dale postava Jason Leigh je takova dost nesmyslna, clovek ani nevi, proc mu pomaha a zaroven se ani nedozvime, proc Rutger tak prudi zrovna tohohle. No a ke vsemu tu je jeste hodne slaba hudba, napinavy to moc neni a sceny, ktery meli bejt akcni, pusobi tak nak zpomalene. Ty tri hvezdicky jsou vicemene za Rutgera, kterej je naprosto famozni, jedna z jeho nej roli, skoda, ze nema vic prostoru a pak taky za prostredi, ktery precejen atmosfere trosku pridava. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na rovinu - Stopař je béčko jako vyšité. S psychologií postav si ani v nejmenším neláme hlavu. Logika jednání jednotlivých hrdinů pořádně skřípe a časový sled událostí taky příliš nevychází. Tenhle kousek jednoduše patří k těm, které je nutné brát jako prvoplánovou zábavu bez větší hloubky a moc nad ním nedumat. Od tuctové béčkové produkce se ale odlišuje nadstandardním hereckým obsazením a odvedenými hereckými výkony, protože takový Rutger Hauer je v těchhle vodách jako doma a opravdu umí. Jennifer Jason Leigh není jen tuctová naivka, ale výborná charakterní herečka a na plátně je to jednoduše znát. No a C. Thomas Howell předvádí nejspíš nejlepší výkon své kariéry, díky které měl slušně našlápnuto k většímu úspěchu než se nakonec dostavil. K tomu připočtěme zručnou režii, která přes některá žánrová klišé dokázala diváka překvapit. Přinejmenším v některých momentech nechybí atmosféra, takový nástup zmáčeného Hauera do auta a detaily jeho tváře dokáže okamžitě vyvolat emoce, nebo pohled na dětského medvídka, za kterým se objeví rozšklebená tvář, to jsou prostě silné filmové momenty, díky kterým stopař boduje. Pak se ovšem dostaví slabší momenty, sejmout vrtulník střelbou z pistole během rychlé jízdy může ještě divák přejít úsměvem, ale odbytý klišoidní závěr a vyřízení padoucha nakonec stojí tenhle snímek jednu hvězdičku. Celkový dojem: 60 %. ()

Reklama

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Velice dobrý psychthriller. Lepší psychouše než Rutgera Hauera jsem snad ještě neviděl, ten byl prostě skvělý. Škoda, že si na tom nedali tvůrci ještě kapku víc záležet, propracovanější scénář, k tomu o půl hodinky delší stopáž pro lepší rozvoj dramatických scén a je to špička. Takhle dávám "jen" opravdu velice poctivé 4 hvězdičky. Zajímavá je silná podobnost hl. hrdiny (ne R. Hauera, myslim toho kladnýho) s Honzou Dolanským (snad to tak nepřipadalo jenom mně). ()

Okara 

všechny recenze uživatele

Návod. K tomu, jak na absolutní dno zdeptat nevinného mladíka. A když píšu absolutní, tak myslím odpravdu absolutní. Proč všichni nejďábelštější herci pocházejí z Evropy? Rutger Hauer byla snad ta nepřesnější trefa do černého, neboť představit si někoho jiného v této roli si odteď nedovedu představit. Při jeho neuvěřitelně krutém psychologickém teroru, doplněným o fyzické týrání a nahození v očích zákona na plakát nejhledanějšího zločince, jsem jen udiveně zíral a modlil se, aby mě nikdy nic podobného nepotkalo. Nevím, jestli bych to vydržel. Režisér nešetřil na autentičnosti honiček, výbuchů a přestřelek, což se promítlo na celkové velmi kvalitní filmové vizáži. Opravdu jsem velmi mile překvapen, s ohledem na rok snímku si myslím, že by se jako fajn béčko Hitcher naprosto bezproblémově uchytil i v dnešní době. Pár nelogičností jsem sice nevědomky pochytil, ale potutelné vyhýbání se šťastnému konci mi to plně vykompenzovalo, takže za scénář hluboká poklona. Jen mne velmi zklamalo, že se člověk nedočkal žádného vysvětlení. I když možná ne. Dokonce to je značně vychytralé, protože tento efekt zapříčiňuje to, že Stopaře nemohu dostat z hlavy. Harmone, ty jeden vychytralej parchante. Nejlepší soundtrack z filmu 80% ()

petero 

všechny recenze uživatele

Tak toto je trošku iné kafé ako Harmonov napodarený Highwayman. Pefektná temná atmosféra thrilleru by sa dala krájať. I keď som videl nový The Hitcher (2007) a dosť sa mi páčil, toto bolo ešte lepšie. Chalan je proste sám, beznádej ja tam cítiť a je to uveriteľnejšie ako remake. Čo ma však prekvapilo, je že oslavovaný výkon Hauera ma až tak nezaujal na rozdiel od toho Beanovho. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Kamion na konci filmu je Dodge Ramcharger. (Chatterer)
  • Červený Cadillac se ve 14. minutě filmu srazí s autobusem, přičemž vozidlu odpadne zadní chromovaný nárazník. V dalších záběrech je však nárazník již na svém místě, ačkoliv řidič z vozidla ani nevystoupil a po kratičkém zastavení jel dál. (BrianStorker)
  • Scenárista Eric Red prohlásil, že ho k napsání scénáře inspirovala písnička od skupiny The Doors "Riders on the Storm". (Chatterer)

Související novinky

Kdo s kým a za kolik

Kdo s kým a za kolik

16.01.2007

Staré pořeklo říká, že méně je někdy více. Ano, je to pravda, někdy je skutečně lepší se krotit, vážit každé slovo a dělat vše se zdravou mírou. Na druhé straně... v každém z nás je kousek megalomana… (více)

Ptačí zob

Ptačí zob

06.07.2006

Už jsme tu dlouho neměli remake. Těšíte se? Bude to maso. Ale co maso, přímo masochismus (diváků vůči sobě), sadismus (filmařů vůči divákům) a narcisismus (filmařů vůči nim samotným). Ale nebudeme to… (více)

Reklama

Reklama